er word weer gesproken over grootste aantal ooit maaarruh.. of dat echt klopt ...? [/i]quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:20 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik weet dat er een apart topic voor is, ik vraag het alleen hier omdat hier meer mensen zijn en ik het nodig heb voor een bericht op de fp.
Er is ook nog geen aantal genoemd door de media, dacht ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik snap, maar je snapt zelf toch ook dat het vrijwel onmogelijk is om nu een aantal te schatten.
Die is eigenlijk niet echt weg geweest voor de mensen op het plein.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:22 schreef marcodej het volgende:
Jeumig, ben echt verrast door de opkomst vandaag. Momentum lijkt weer helemaal terug.
oh ja voor in die FP .. de rechters / of professors , kregen het leger zeg maar "teruggewerkt "en wonnen weer meer "plein terug ...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:20 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik weet dat er een apart topic voor is, ik vraag het alleen hier omdat hier meer mensen zijn en ik het nodig heb voor een bericht op de fp.
Elke keer wordt dat door bepaalde mensen aagekondigd, maar altijd ging het niet door. En nu ook niet want de mensen willen geen geweld gebruiken maar juist vredelievend protesteren! (het zou kunnen dat een kleine groep het wel gaat proberen maar het overgrote deel zal niet mee doen)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:22 schreef raistlin6 het volgende:
Aantal opgelost. Decoration day opgelost.
Next: Is er nou een mars bezig of is die gepland?
Oke, duidelijk wat is er anders dan behalve aantal dan voorgaande dagen? En wat zijn dan die berichten dat ministeriegebouw omsingeld is en zo?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Elke keer wordt dat door bepaalde mensen aagekondigd, maar altijd ging het niet door. En nu ook niet want de mensen willen geen geweld gebruiken maar juist vredelievend protesteren!
Niet helemaal waar, er zijn genoeg berichten naar buiten gekomen van demonstranten die ook minder zeker waren over de revolutie de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:23 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Die is eigenlijk niet echt weg geweest voor de mensen op het plein.
Misschien ook dat er vandaag veel beroemdheden zijn, acteurs, zangers, maar ook elite als professoren. De steun neemt dus steeds meer openlijk toe.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
oh ja voor in die FP .. de rechters / of professors , kregen het leger zeg maar "teruggewerkt "en wonnen weer meer "plein terug ...
Die berichten kwamen dan vast van jou, want de berichten van de protesters daar waren bliivend positief.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, er zijn genoeg berichten naar buiten gekomen van demonstranten die ook minder zeker waren over de revolutie de afgelopen dagen.
Maar mooi dat het nu weer zo druk is en dat ze nu meer actie ondernemen
Wat anders is is dus zoals gezegd dat professors/rechters/filmsterren/beroemdheden nu ook hun steun betuigen en naar Tahrir komen. Ministry of Interior en State TV zijn nog steeds omsingeld door militairen, daar hebben ze gewoon machineguns binnenstaan. Natuurlijk staan er buiten duizenden mensen maar die doen toch niks behalve wat scanderen lijkt me.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:24 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Oke, duidelijk wat is er anders dan behalve aantal dan voorgaande dagen? En wat zijn dan die berichten dat ministeriegebouw omsingeld is en zo?
ze zijn er i.i.g. langsgelopen , indd. ook tweets geweest dat er daar nog zijn .. miss. weet yavanna nog wat ( jos is nu echt te "pessimistisch "er gebeurd al een stuk meer vandaag !)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:24 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Oke, duidelijk wat is er anders dan behalve aantal dan voorgaande dagen? En wat zijn dan die berichten dat ministeriegebouw omsingeld is en zo?
Meer openlijke steun. Vrijlating + interview Ghonim gaven de revolutie een gezicht. Elite ( o.a. professoren ) omsingelen vreedzaam belangrijke gebouwen, leger druipt wat af, leger grijpt dus niet in met terug dringen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:24 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Weet jij wat er vandaag gaande is?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:27 schreef rubje het volgende:
Iets zegt mij dat als dit nog een maand oid duurt de hele achterliggende gedachte van deze revolutie verloren gaat omdat tegen die tijd het leger denk ik partij heeft gekozen voor de regering en dus tot een grote schoonmaak overgaat.![]()
![]()
Ik denk zelf dat de opstandelingen in moeten gaan op het voorstel dat nu alle wensen die men heeft bevat en dan gaat de overgang van de Mubarak-era naar een wat meer vrijer Egypte geruisloos over en heeft men uiteindelijk het doel helemaal bereikt.![]()
![]()
Nu vasthouden dat ondanks alle ingewilligde eisen Mubarak ook weg moet en wel per direct is mi een beetje dom want zo onstaat er onderling tweedeling tussen de opstandelingen aangezien men ook wil doorgaan met diens leven.
Dat zulke mensen ook openlijk naar voren komen nu en zelfs dit durven is enorm veelzeggend, geweldig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:29 schreef -jos- het volgende:
AymanM Ayman Mohyeldin
Lawyers file w general prosecutor first of its kind lawsuit against mubarak family for corruption and stealing state wealth #tahrir #jan25
@raistlin6 dit is ook wel een goede voor op de FP
(AymanM is AlJazeera journalist)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |