Blijkbaar welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is te lief zijn ook al een slecht iets?
Slechte ervaringen in de zin van een ex die de financiën deed en me uiteindelijk financieel ten gronde heeft gericht, bleek toen het uitging en ik de administratie weer zelf ging doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nou ja, is wel beter voor het overzicht enzo... ik hou wel van overzicht
En hoezo getraumatiseerd?
Dat is niet confronterend, dan ben je dus gewoon een watje.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef HeatWave het volgende:
OK, best confronterend als 2 exen je in 1 week vertellen dat je te lief bent.
'te' is ook meestal niet goedquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is te lief zijn ook al een slecht iets?
quote:
Das wel confronterend, want daar stond ik, ook bij hen, niet om bekendquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is niet confronterend, dan ben je dus gewoon een watje.
Als een vrouw tegen een man zegt dat hij TE lief is, dan betekend dat in mijn ogen vooral dat hij te weinig tegengas geeft en over zich heen laat lopen. Althans, dat bedoel ik als ik dat tegen een man zeg.quote:
Fijn zeg!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:59 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hij is hier toch 90% van de tijd, hij heeft nu werk hier in de buurt en tsja, het gaat gewoon helemaal super!
Mja, beter safe than sorry.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Slechte ervaringen in de zin van een ex die de financiën deed en me uiteindelijk financieel ten gronde heeft gericht, bleek toen het uitging en ik de administratie weer zelf ging doen.
Ik ben mijn naïviteit op dat gebied gewoon een beetje kwijt.
Dat is ook wel weer waar. Ik zou dat zelf alleen niet snel meer doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mja, beter safe than sorry.
Maar dan nog vind ik het veel overzichtelijker om de vaste lasten via een aparte rekening te doen.
Klopt, zo zie ik het ookquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als een vrouw tegen een man zegt dat hij TE lief is, dan betekend dat in mijn ogen vooral dat hij te weinig tegengas geeft en over zich heen laat lopen. Althans, dat bedoel ik als ik dat tegen een man zeg.
Mwah, dit kwam bij de ex vandaan die ik bijna letterlijk mijn huis uit geslagen hebquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als een vrouw tegen een man zegt dat hij TE lief is, dan betekend dat in mijn ogen vooral dat hij te weinig tegengas geeft en over zich heen laat lopen. Althans, dat bedoel ik als ik dat tegen een man zeg.
Ik zeg alleen maar hoe ik het bedoel als ik het zo zou zeggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, dit kwam bij de ex vandaan die ik bijna letterlijk mijn huis uit geslagen heb![]()
Ik snap wel wat ze bedoelen hoor. Maar het klinkt idd een beetje zoals jij het interpreteert
.
Dat zeggen alle vrouwen toch die klappen van hun vent krijgen: "Ja, maar anders is hij zo lief."quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:04 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, dit kwam bij de ex vandaan die ik bijna letterlijk mijn huis uit geslagen heb![]()
Ik snap wel wat ze bedoelen hoor. Maar het klinkt idd een beetje zoals jij het interpreteert
.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:06 schreef Kluts het volgende:
Ik post nooit in NWS, omdat dat altijd verzand in zinloze discussies. Maar HW<, door jou ben ik beland in dat kindertopic van gister en ik word gek van die domme mensen.
Gek... ik vind het juist "veiliger".... hoe ging dat zo mis dan?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar. Ik zou dat zelf alleen niet snel meer doen.
Vertrouwen van mijn kant om dat aan de ander over te laten, de administratie, omdat ik daar zelf een ramp in ben. Dat ging 4 jaar goed, ik had ook niet kunnen weten dat hij zijn verslavingen bekostigde met ons huishoudgeld.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:08 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Gek... ik vind het juist "veiliger".... hoe ging dat zo mis dan?
Gezamelijke rekeningen, dat doe ik echt never nooit meer.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:08 schreef Lotusss het volgende:
Gek... ik vind het juist "veiliger".... hoe ging dat zo mis dan?
Ik heb 2 jaar na dato nog last van post en aanmaningen van mijn exquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:09 schreef Techno het volgende:
[..]
Gezamelijke rekeningen, dat doe ik echt never nooit meer.
Dat soort dingen ja, het is een beetje zakelijk misschien, maar ik heb het te vaak mis zien gaan... tot aan hypotheken aan toe...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:11 schreef Kluts het volgende:
En sowieso, stel dat het uitgaat. Vriendin van mij heeft nog steeds een gezamelijke rekening met haar ex die ze niet op kan heffen. Hij is spoorloos en je hebt beide handtekeningen nodig om het op te heffen. Maar hij zou wel naar de balie kunnen om die rekening nog leeg te trekken, want staat nog op zijn naam en die van haar.
Wij hebben geregeld dat we beiden inzicht in de rekening hebben... wel zo handigquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:09 schreef Kluts het volgende:
[..]
Vertrouwen van mijn kant om dat aan de ander over te laten, de administratie, omdat ik daar zelf een ramp in ben. Dat ging 4 jaar goed, ik had ook niet kunnen weten dat hij zijn verslavingen bekostigde met ons huishoudgeld.
Ik gelukkig niet meer, maar ik weet wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:10 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb 2 jaar na dato nog last van post en aanmaningen van mijn ex.
Het is een beetje hetzelfde als dat het me vroeger a-romantisch leek om te trouwen op huwelijkse voorwaarden, inmiddels denk ik daar juist totaal anders over, better safe then sorry.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja, het is een beetje zakelijk misschien, maar ik heb het te vaak mis zien gaan... tot aan hypotheken aan toe...
Dat vind ik dus het risico bij mijn ouders.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wij hebben geregeld dat we beiden inzicht in de rekening hebben... wel zo handig
Maar idd, de administratie moet je samen doen. Niet aan één iemand overlaten. Ook al hoeft het niet persé fout te gaan, als de partner plotseling wegvalt is het voor de ander heel moeilijk om er dan achter te komen hoe alles geregeld is/was.
Ow, mocht ik ooit gaan trouwen, dan doe ik dat zeker op huwelijkse voorwaarden. Hoe gek ik ook opquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:13 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is een beetje hetzelfde als dat het me vroeger a-romantisch leek om te trouwen op huwelijkse voorwaarden, inmiddels denk ik daar juist totaal anders over, better safe then sorry.
Die naiviteit op relatiegebied heb ik niet meer, soms vind ik dat wel jammer, want het is makkelijker. Maar je kan er iig voor zorgen dat je fouten geen tweede keer maakt.
Dat hadden zij ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wij hebben geregeld dat we beiden inzicht in de rekening hebben... wel zo handig
Maar idd, de administratie moet je samen doen. Niet aan één iemand overlaten. Ook al hoeft het niet persé fout te gaan, als de partner plotseling wegvalt is het voor de ander heel moeilijk om er dan achter te komen hoe alles geregeld is/was.
Daar is toch niets moeilijks aan? Zeker niet als je alles middels automatische incasso's laat doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:14 schreef Yuki het volgende:
Dat vind ik dus het risico bij mijn ouders.
Mijn vader beheert het grootste deel van de financiën. Inmiddels heeft hij mijn moeder wel geleerd hoe ze moet internetbankieren, maar verder gaat alles via m'n vader.
Dat wordt volstrekte chaos als hij onverhoopt weg zou vallen.
Ik wil daarom ook alles zelf kunnen doen.
Rekeningen betalen zal ze nog wel kunnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:18 schreef Techno het volgende:
[..]
Daar is toch niets moeilijks aan? Zeker niet als je alles middels automatische incasso's laat doen.
Welkom terugquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:20 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik vind administratie heel vervelend werk en ik vergeet het vaak. Ik denk dat ik het wel aan hem over zou laten hoor, als ik ooit samen zou gaan wonen.
Al zal dat er wel nooit van komen, want ik ben alweer gedumpt.
Er valt dan ook weinig te zien in je fobo.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:22 schreef Grijsmuisje het volgende:
ze zijn steeds sneller op me uitgekeken...
Wie wel? Niemand begrijpt dat, hoeveel mensen ik daar al wel niet mee heb moeten helpen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:19 schreef Yuki het volgende:
[..]
Rekeningen betalen zal ze nog wel kunnen.
Maar er is ook nog zoiets als belastingaangifte. Daar heeft mijn moeder echt geen inzicht in.
Dat was ik al toen je je registreerde.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:22 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Sja, kan er weinig over zeggen, heb geen idee wie je bentquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:22 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ja, net als de meeste Nederlanders. Maar goed, dat heeft toch verder weinig te maken met het dagelijks/wekelijks beheer van je financiën?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:19 schreef Yuki het volgende:
Rekeningen betalen zal ze nog wel kunnen.
Maar er is ook nog zoiets als belastingaangifte. Daar heeft mijn moeder echt geen inzicht in.
Krea.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat was ik al toen je je registreerde.
Blijkbaar is het al oud vlees hier toch?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:24 schreef Kluts het volgende:
Nou jongens, nieuw vlees! Hoelang is ze vrijgezel? PM-en zou ik zeggen!
Het ergste is waarschijnlijk nog wel dat 'de vaste kliek' dat allang gedaan heeft...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:24 schreef Kluts het volgende:
Nou jongens, nieuw vlees! Hoelang is ze vrijgezel? PM-en zou ik zeggen!
Heeft iedereen haar al gehad dan, oh nee, dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijkbaar is het al oud vlees hier toch?.
Ik heb geen idee, zoals ik al zei, geen idee wie ze isquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:25 schreef Kluts het volgende:
[..]
Heeft iedereen haar al gehad dan, oh nee, dat maakt niet uit.
Dat dus.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb geen idee, zoals ik al zei, geen idee wie ze is.
Daar je welkom terug zei wist je iig dat ze eerder gepost had. Vandaar.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zoals ik al zei, geen idee wie ze is.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wie wel? Niemand begrijpt dat, hoeveel mensen ik daar al wel niet mee heb moeten helpen.
En ik weet het ook alleen maar omdat mijn pa bij de BLD werkt en ik dat ook gedaan heb.
Ik wil daarin sowieso liever niet afhankelijk zijn van een ander. Liever nu leren en mijn hele leven kunnen toepassen, dan ineens een berg werk hebben als je alleen komt te staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:24 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, net als de meeste Nederlanders. Maar goed, dat heeft toch verder weinig te maken het het dagelijks/wekelijks beheer van je financiën?
Dat zei ze zelf, ik ben alweer gedumptquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
Daar je welkom terug zei wist je iig dat ze eerder gepost had. Vandaar.
Liegbeest.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:26 schreef HeatWave het volgende:
Oh, en alle vrouwen die van mij de afgelopen maanden "zo'n" PM hebben gekregen mogen zich melden hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |