Mijn instructeur zei tegen mij dat ik waarschijnlijk aan 5 lessen genoeg zou hebben, ware het niet dat ik steeds bij het indrukken van het gaspedaal op mijn lul trapte en daarom mijn concentratie verloorquote:Op maandag 7 februari 2011 11:32 schreef knoffel het volgende:
hangt er vanaf of je bazenskillz hebt of niet
Ik merk dat er meer mensen zo over mijn rij-instructeur denken:quote:Op maandag 7 februari 2011 11:43 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb 40 lessen gehad van 1,5 uur
Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn rijinstructeur heb uitgezocht op hoog slagingspercentage (90% slaagt bij eerste examen). Achteraf weet ik dus dat hij mensen in-den-treure laat lessen zodat hij zeker weet dat zijn hoge slagingspercentage gewaarborgd blijft.
Wel in 1 keer geslaagd. Ook voor m'n theorie. Achteraf geen spijt, want ik weet dat ik nu gewoon prima kan autorijden.
Moraal van dit pleidooi:quote:Je moet geen les bij Marc nemen als je zo goedkoop en snel mogelijk je rijbewijs wil halen. Wel als je goed en verantwoordelijk wil leren autorijden.
Marc is een instructeur die op alle details let en de lat hoog legt. Tijdens de lessen vond ik dat wel eens moeilijk. Maar nu ik mijn rijbewijs heb, merk ik ook dat ik op vrijwel alle situaties goed reageer. En dat ik met veel zelfvertrouwen en zonder problemen met 4 kinderen op de achterbank in de sneeuw naar Duitsland rij!
Heb ik ook gedaan destijds en is mij goed bevallen. Ik had uiteindelijk 24 lessen van 60minuten nodig (a 37 euro geloof ik), en was de eerste keer geslaagd.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik de meeste mensen aanraad is om geen pakket te nemen maar gewoon losse lessen.
Je broertje zal wel verkeerd rijgedrag aangeleerd hebben en dat afleren kost meer tijd.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:41 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb er 21 gehad, m'n broertje 40 en m'n zusje iets van 50 geloof ik. En dat terwijl m'n broertje al beter kon rijden dan ik voor we begonnen..
en toen had je even 10 lessen teveel betaald? Of kreeg je dat geld terug?quote:Op maandag 7 februari 2011 14:04 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kocht een pakket met 40 lessen, dat was gemiddeld zeiden ze. Toen ik er 30 gehad had mocht ik op examen en gehaald. Je kunt er dus geen pijl op trekken.
Geld kreeg ik netjes terug. Stond gewoon in de voorwaarden van het pakketquote:Op maandag 7 februari 2011 14:21 schreef Palomar het volgende:
[..]
en toen had je even 10 lessen teveel betaald? Of kreeg je dat geld terug?
Tof, dan ben ik een baas..quote:Op maandag 7 februari 2011 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
40 is gemiddeld.
Bazen doen het in 12.
Whehe, ik weet ook nog wanneer ik moest afrijdenquote:Op maandag 7 februari 2011 17:15 schreef penny-wise het volgende:
33 lessen gehad, in 1 keer geslaagd bij de Hoofd-examinator nog wel waar ze van zeiden dat 80% de eerste keer zakt bij hem.
Ik had de mazzel dat ik op 17 januari 95 om 8.30 af moest rijden, toen die grote aardbeving in Japan had plaatsgevonden, en die man de hele tijd met de radio bezig was.
ik moest ook bij de hoofdexaminatorquote:Op maandag 7 februari 2011 17:15 schreef penny-wise het volgende:
33 lessen gehad, in 1 keer geslaagd bij de Hoofd-examinator nog wel waar ze van zeiden dat 80% de eerste keer zakt bij hem.
Ik had de mazzel dat ik op 17 januari 95 om 8.30 af moest rijden, toen die grote aardbeving in Japan had plaatsgevonden, en die man de hele tijd met de radio bezig was.
Uit de cijfers van het CBR, van een bevriende rijschoolhouder: Het gemiddelde in "in de provincie" is zo'n 42-45 KLOKuren les voordat men het examen haalt (terwijl: een les duurt meestal 50 minuten). Daar zitten dus ook alle lesuren bij tussen de eventuele herexamens.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:25 schreef rickgame het volgende:
weet iemand hoeveel rijlessen je gemiddeld nodig hebt om je praktijk examen te halen?
danku:D
Ja ik heb ook (maar) een stuk of 25/30 lessen gehad, maar die duurden dan ook anderhalf uur. Daarom zeggen het aantal lessen ook geen bal, zoals ik al eerder vermeldde. Zoals ik al zei was het gemiddelde 40 (jongens)/ 45 (meisjes) klokuren volgens mijn instructeur.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:01 schreef davidov2009 het volgende:
Natuurlijk zijn alle FOK!kers geweldige coureurs die hun rbw allemaal in <30 lessen hebbenVoor jongeren is het getal over het algemeen natuurlijk wat gunstiger, maar dan nog is 40-50 lessen van 50 minuten niet een raar gemiddelde ofzo. Ik denk niet dat hier allerlei mensen gaan verkondigen dat ze er 60 klokuur over gedaan hebben
quote:Op maandag 7 februari 2011 20:03 schreef Tankiej het volgende:
Ik heb 32 uur les gehad voordat ik mijn examen heb gehaald
helemaal niet want niet iedereen is hetzelfde harry dus je kletst.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:30 schreef Thormodo het volgende:
Ik geloof dat mijn rijinstructeur (4 jaar geleden) zei dat jongens gemiddeld 40 uur les nodig hadden en meisjes 45 uur. Aangezien de duur van rijlessen nogal verschillend is, is dat nogal een nutteloze vraag.
Nooit begrijpend lezen gehad op school?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:23 schreef rubje het volgende:
[..]
helemaal niet want niet iedereen is hetzelfde harry dus je kletst.![]()
Hoeveel is lessen je nodig hebt is geheel afhankelijk van de persoon in kwestie.![]()
Daarbij moet je ook rekening houden dat al die instructeurs je soms ook wat aanpraten om maar te zorgen dat in deze economische tijden meer lessen bij hun afneemt zodat zij zelf hun inkomsten enigszins op pijl kunnen houden.![]()
De ene kan 45 lessen van één uur hebben gehad, terwijl de andere 30 lessen van anderhalf uur kan hebben gehad. Het aantal lessen is dus niet relevant, maar het aantal uren.quote:Aangezien de duur van rijlessen nogal verschillend is, is dat nogal een nutteloze vraag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |