abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92452003
weet iemand hoeveel rijlessen je gemiddeld nodig hebt om je praktijk examen te halen?
danku:D
  maandag 7 februari 2011 @ 11:30:15 #2
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92452185
Ik geloof dat mijn rijinstructeur (4 jaar geleden) zei dat jongens gemiddeld 40 uur les nodig hadden en meisjes 45 uur. Aangezien de duur van rijlessen nogal verschillend is, is dat nogal een nutteloze vraag.
pi_92452191
25 tot 40. Maar dat is pas in te schatten na een aantal rijlessen, door je instructeur.

Ligt er aan of je talent hebt, een kneus bent, kan oefenen in de auto van je pappie op het parkeerterrein, of je een vrouw bent, etc.
pi_92452337
schopje PTA :)
Ja doei.
pi_92452347
Conclusie trekkend uit alle antwoorden hierboven: valt niets over te zeggen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92452420
40 is gemiddeld.
Bazen doen het in 12.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_92452428
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:32 schreef knoffel het volgende:
hangt er vanaf of je bazenskillz hebt of niet :P
Mijn instructeur zei tegen mij dat ik waarschijnlijk aan 5 lessen genoeg zou hebben, ware het niet dat ik steeds bij het indrukken van het gaspedaal op mijn lul trapte en daarom mijn concentratie verloor ;(
pi_92452434
Ik 24 lessen, mijn vriendin 22 lessen, mijn zus 64 lessen.

Dus tja...
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_92452444
Topic opgeruimd.
pi_92452566
Conclusie voor TS: het gemiddelde is niet aan te geven :P
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 7 februari 2011 @ 11:41:04 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92452594
Ik heb er 21 gehad, m'n broertje 40 en m'n zusje iets van 50 geloof ik. En dat terwijl m'n broertje al beter kon rijden dan ik voor we begonnen.. 8)7

Er valt inderdaad totaal niks over te zeggen. Ik zou gewoon een intake doen en kijken wat zij inschatten.
pi_92452706
Ik heb 40 lessen gehad van 1,5 uur :')

Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn rijinstructeur heb uitgezocht op hoog slagingspercentage (90% slaagt bij eerste examen). Achteraf weet ik dus dat hij mensen in-den-treure laat lessen zodat hij zeker weet dat zijn hoge slagingspercentage gewaarborgd blijft.

Wel in 1 keer geslaagd. Ook voor m'n theorie. Achteraf geen spijt, want ik weet dat ik nu gewoon prima kan autorijden.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_92452773
Volgens mij was er ooit van de ANWB een onderzoekje, en was het gemiddelde aantal lessen voordat je slaagde rond de 45 als ik me niet vergis.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_92452948
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:43 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb 40 lessen gehad van 1,5 uur :')

Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn rijinstructeur heb uitgezocht op hoog slagingspercentage (90% slaagt bij eerste examen). Achteraf weet ik dus dat hij mensen in-den-treure laat lessen zodat hij zeker weet dat zijn hoge slagingspercentage gewaarborgd blijft.

Wel in 1 keer geslaagd. Ook voor m'n theorie. Achteraf geen spijt, want ik weet dat ik nu gewoon prima kan autorijden.
Ik merk dat er meer mensen zo over mijn rij-instructeur denken:

http://www.bovag.nl/index(...)catalog=memberschool (BOVAG-site)

quote:
Je moet geen les bij Marc nemen als je zo goedkoop en snel mogelijk je rijbewijs wil halen. Wel als je goed en verantwoordelijk wil leren autorijden.
Marc is een instructeur die op alle details let en de lat hoog legt. Tijdens de lessen vond ik dat wel eens moeilijk. Maar nu ik mijn rijbewijs heb, merk ik ook dat ik op vrijwel alle situaties goed reageer. En dat ik met veel zelfvertrouwen en zonder problemen met 4 kinderen op de achterbank in de sneeuw naar Duitsland rij!
Moraal van dit pleidooi:

Hoelang je over je rijlessen doet hangt af van:
- Jezelf, of je talent hebt.
- De rijschoolhouder. Laat hij jou bepalen of jij denkt er klaar voor te zijn of laat hij je net zolang lessen tot hij zeker weet dat je het haalt.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_92453138
Ik had een instructeur die geen pakketten aanbied maar puur kijkt naar welke kwaliteiten de bestuurder al bezit en welke nog nodig zijn om te leren. Hij plukt ook geen geld van je en laat je ook niet onbenullig lang lessen dan nodig is.

1ste keer praktijk geslaagd.
If not now, then when.
  maandag 7 februari 2011 @ 12:07:35 #16
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92453565
Inderdaad niet te zeggen... Ik had m na 18 lessen van een uur, maar wel 2x examen moeten doen (kon gelukkig een week na de eerste al ofzo:P). Mn vriendin deed er 40 lessen over, en slaagde ook pas in 2x. Dus niet veel zinnigs over te zeggen :P Gewoon gaan lessen, desnoods neem je zo'n 25 lessen pakket, dan zit je wel aardig in de buurt denk k. Kan je altijd als t nodig is nog extra lessen nemen.
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
pi_92453639
Het hangt er vanaf hoe het klikt tussen jou en je rij-instructeur, jouw niveau en zijn niveau, de duur van de lessen. De aandacht die je er voor hebt is ook belangrijk. Het gaat er om dat je je prettig voelt in een auto. Uiteindelijk heb ik (relatief) veel lessen gehad, maar zit nu wel met vertrouwen in de auto..
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_92453699
Is wel wat over te zeggen. Als je geen gevoel hebt voor rijden dan gaat het simpelweg langer duren. Dat heeft ook te maken met een stukje interesse in de techniek en werking van een auto. Als je niks met auto's hebt dan duurt het over het algemeen ook langer.
En daarnaast speelt ook nog mee of je een zenuwpees bent die het op zich wel kan, maar op het examen faalt.

Aan de hand van bovenstaande kennis kun je voor jezelf al met enige zekerheid zeggen of het in 1 keer gaat lukken of eerder pas in 4 keer.
pi_92454014
Wat ik de meeste mensen aanraad is om geen pakket te nemen maar gewoon losse lessen.
If not now, then when.
pi_92455071
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik de meeste mensen aanraad is om geen pakket te nemen maar gewoon losse lessen.
Heb ik ook gedaan destijds en is mij goed bevallen. Ik had uiteindelijk 24 lessen van 60minuten nodig (a 37 euro geloof ik), en was de eerste keer geslaagd.

Motor rijbewijs volgens mij ook iets van 20 praktijklessen gehad en pas de 2e keer geslaagd, dat is echt hele andere koek!
Fingerspitzgefühl
  maandag 7 februari 2011 @ 14:00:00 #21
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92457772
Hmm, ik heb nu 25 lessen gehad, en mag over 4 weken (hoop ik) rijexamen doen. deze week heb ik TTT. dus dat zal ongeveer 30 rijlessen zijn.
pi_92457896
Iets van 30 lessen voor auto (volgens instructeur kon ik al rond 20/25 afrijden, maar ik had nou eenmaal een pakket gekocht dus tsjah, dan maar vrolijk verder tuffen). 10 daagse cursus gedaan

Motor: 8 AVB en 10 AVD
  maandag 7 februari 2011 @ 14:04:43 #23
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92457959
Ik kocht een pakket met 40 lessen, dat was gemiddeld zeiden ze. Toen ik er 30 gehad had mocht ik op examen en gehaald. Je kunt er dus geen pijl op trekken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_92457998
-ik denk dat je een leesbril nodig hebt-

[ Bericht 66% gewijzigd door Sounddragon op 08-02-2011 15:38:46 ]
pi_92458393
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:41 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb er 21 gehad, m'n broertje 40 en m'n zusje iets van 50 geloof ik. En dat terwijl m'n broertje al beter kon rijden dan ik voor we begonnen.. 8)7
Je broertje zal wel verkeerd rijgedrag aangeleerd hebben en dat afleren kost meer tijd.

Ik had volgens mij 33 of 36 lessen en vond mijzelf echt een slechte leerling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')