Kan nog wel. Maar dan moet het roer om bij TS.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Het punt is dat je inderdaad niet meer kunt wegduiken voor de minder leuke dingen van het leven zoals verantwoordelijkheden, zorgen (waaronder ziekte en dood) en dergelijken. Er is maar één manier om hier mee om te gaan en dat is leren ermee om te gaan.
Uiteindelijk, ja. Maar op je 25ste is dat echt nog geen noodzaak.quote:Helaas, zoals met veel dingen in het leven, leer je hier eigenlijk maar op één manier mee om te gaan en dat is met vallen en opstaan, schade en schande. Je kunt het zelf hooguit voor jezelf iets makkelijker maken daar dingen (gedeeltelijk) los te laten; voor mij werkt Zen hier prima voor ben ik achter gekomen de afgelopen jaren.
Ontkennen van en weglopen voor moeilijke onderwerpen is uiteraard ook een mogelijkheid, een heleboel mensen doen dit op welke manier dan ook (drank, drugs, feesten, religie en ga zo maar door), maar uiteindelijk moet jer toch een keer aan geloven. Als je dan toch al weet dat dit gaat gebeuren, kun je je er maar beter zo goed mogelijk op voorbereiden en dat is dus zo goed mogelijk leren omgaan met dit soort moeilijkheden.
leeftijd zegt nix.... ik ben ook wel eens tieners tegengekomen die chronische migraine hadden door spanningen.....iets wat je normaal alleen bij hele oude vrouwen ziet.....quote:Op maandag 7 februari 2011 02:11 schreef tong80 het volgende:
Ik vind dat je al vroeg met deze gedachten worstelt. Ik ben 48. Zie er tegenop om 50 te worden. Word steeds meer geconfronteerd met de dood en andere ellende. Toen ik 25 was was ik niet bezig met de dingen die je postte. Ik ging toen nog naar een jongerencamping op Terschelling.
Ik begrijp je wel. Goethe was ook jong toen ie over weltschmerz schreef. Ik kan je wel zeggen dat je van je leeftijd moet genieten. 25 in mijn gevoelsbelevenis begint het dan net.
Ik vond mezelf ook te oud om een nieuwe studie te beginnen toen ik begin 20 was. Nu denk ik had het maar gedaan. Ik ben gelukkig wel jong van geest. Anders zou ik niet als een puber posten op mijn leeftijd. Maar ik kan je één ding zeggen 25 is jong. Ik ben nu 22 jaar ouder dan Cruijff in de WK-74 finale en jij één jaar jonger.
Tong80 is 48? Neeeuuuhhhhhhhhhquote:Op maandag 7 februari 2011 02:11 schreef tong80 het volgende:
Ik vind dat je al vroeg met deze gedachten worstelt. Ik ben 48. Zie er tegenop om 50 te worden. Word steeds meer geconfronteerd met de dood en andere ellende. Toen ik 25 was was ik niet bezig met de dingen die je postte. Ik ging toen nog naar een jongerencamping op Terschelling.
Ik begrijp je wel. Goethe was ook jong toen ie over weltschmerz schreef. Ik kan je wel zeggen dat je van je leeftijd moet genieten. 25 in mijn gevoelsbelevenis begint het dan net.
Ik vond mezelf ook te oud om een nieuwe studie te beginnen toen ik begin 20 was. Nu denk ik had het maar gedaan. Ik ben gelukkig wel jong van geest. Anders zou ik niet als een puber posten op mijn leeftijd. Maar ik kan je één ding zeggen 25 is jong. Ik ben nu 22 jaar ouder dan Cruijff in de WK-74 finale en jij één jaar jonger.
Maar ik voel me nog jong. Ruk als een puber.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Tong80 is 48? Neeeuuuhhhhhhhhh
Over 40 jaar bestaat er vast wel een mogelijkheid om jezelf in te laten vriezenquote:Op maandag 7 februari 2011 02:44 schreef hearmeout het volgende:
Ja die pagina over die quarter-life-crisis had ik al eens ooit gelezen. Sterker nog, ik heb zelf die term al eens ooit bedacht in een gesprek met iemand voordat ik er over had gehoord.
Ik weet dat er maar 1 oplossing is en dat is gewoon dingen accepteren zoals ze zijn, tenzij je er iets aan kunt veranderen. Leeftijd, ouderdom en dat soort dingen zijn niet te veranderen, dus accepteren.
Maar ik vind het moeilijk om er 100% vrede mee te hebben. Ik weet dat ik op mijn 15e inderdaad, zoals iemand hier zei, ook niet altijd gelukkig was maar ik was toen wel veel 'puurder'... Daarmee bedoel ik minder analytisch.
Dingen waren zoals ze waren en ik zat 'in' het leven. Nu denk ik er te veel over na. Over alles eigenlijk wel... Ik heb me overigens wel een keer verdiept in leven in het nu (en bijbehorende boeken) en dat geeft me opzich wel een gelukzalig gevoel voor zolang het duurt, maar uiteindelijk vind ik vrijwel alle confrontaties met mijn leeftijd, dood, ziekten en ouderdom gewoon klote.
Als mensen gemiddeld 1000 jaar zouden worden zou ik het gevoel niet hebbenMaar het feit dat ik nog maximaal een jaar of 50/60 leeft (zo'n 600 maanden) vind ik echt een verschrikking om over na te denken. Vooral rekening houdend met de achteruitgang van je lichaam en dus de mogelijkheden...
10 jaar terug was er van dit alles geen sprake, ook niet dit soort belachelijke realisaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |