overhoeks meten = diagonaal meten = kruislings meten
Een rechthoek heeft twee diagonalen, en die moeten exact hetzelfde zijn. Is dat niet het geval, dan is je rechthoek een parallelogram.
En die 170mm komt van de TS, hij had het namelijk over een hoek van 100 graden. Ben even uitgegaan van een toiletbreedte van 1 meter, en dan heb je dus wel een gigantisch verschil. Maar zo groot is de hoek niet, want daarna gaat het inderdaad over 2cm

Maar zelfs dan zou ik het proberen op te lossen. Je gaat sowieso stucen, stuc het dan gewoon goed en haaks zoals het hoort.
Maar zoals dop zegt krijg je dan misschien een probleem omdat je kozijn strak tegen de wand staat en de hoek uit de haak is. Als je dan 2cm moet opvullen kom je misschien tekort. Was de wand in de haak dan had je het wel kunnen oplossen.
Nu gewoon je verlies nemen, en dan inderdaad erg goed opletten bij het leggen van de vloertegels zodat je niet een naad op 3 centimeter van de wand hebt

En dan nu de volgende vraag: Ga je tot bovenaan tegelen? Als je dat niet doet zou ik gewoon over de tegels heen werken. Met een stuclaag zit je nagenoeg even dik als de tegels die er nu zitten. En met een goede tegellijm (majolicol of iets dergelijks) kun je goed over bestaand tegelwerk heen hoor. Heb het zelf 6 weken geleden nog gedaan

Maar ik gok dat je die prachtige afvoeren ook gaat inwerken in de muur, dus dan is het misschien beter om toch maar alles te stucen