Ja, dat is dus meestal niet genoeg hèquote:Op zondag 6 februari 2011 20:23 schreef tinoz het volgende:
neej
Ik doe gewoon de stekker in de laptop ?
Uit ervaring kan ik je melden dat dit grote onzin isquote:Op zondag 6 februari 2011 21:12 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat de max lengte voor een vga snoer van laptop naar beeldscherm/beamer max 1,8 meter mag zijn.
Dit vanwege de relatief zwakke videokaart die dus een relatief zwak signaal uitzend.
Geen idee wat hier waar van is.
Daarom ook m'n disclaimer.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je melden dat dit grote onzin is5 meter lukt met een relatief moderne laptop makkelijk
met goede kabels (niet van de handyman) kan je zelf rond de 30 mtr vga kabel halen..quote:Op zondag 6 februari 2011 22:00 schreef fonsoy het volgende:
Waar ik vaak kom gebruiken ze beamers die aan het plafond hangen, bediend door een computer. Daar hangen toch behoorlijk luxe 5 meter VGA kabels aan. Misschien kun je een betere kabel kopen.
Ik dacht erover om deze adapter dicht bij de beamer te splitten en de usb van de beamer én de monitor via USB naar de laptop te geleiden ?quote:- HDMI
- DVI
- VGA
Nu denk ik dat een monitor en beamer ook, meer data verkeer kosten dan een webcam ?quote:Geschikt voor het actief verlengen van een USB-kabel tot een maximale lengte van 15 meter.
Let op!
Niet geschikt voor het verlengen van webcams.
dat betekend dus waarschijnlijk dat ik twee lange VGA snoeren moet aanschaffen ? Doen die het wel over een lange afstand ?quote:Beste Tinoz,
Het is niet raadzaam USB te gebruiken voor een beamer. Dit werkt in de meeste gevallen niet. Dit geld ook voor monitoren. U kunt het beste bekijken welke aansluitingen beschikbaar zijn op de beamer.
Ik heb ooit eens een 20 meter lange VGA kabel gebruikt naar een beamer (was op een evenement) .. geen probleem, werkt prima!quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:14 schreef tinoz het volgende:
Kreeg net een mailtje terug van die kabel site !
[..]
dat betkent dus waarschijnlijk dat ik twee lange VGA snoeren moet aanschaffen ? Doen die het wel over een lange afstand ?
HDMI en VGAquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:16 schreef Catch22- het volgende:
TS:
wat voor uitgangen heeft je laptop? Die USB aansluiting is niet voor beeld.
Kan je dat uitleggen ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:01 schreef kovenant het volgende:
die aansluiting USB is puur alleen om apparaat aan te sluiten op beamer ipv laptop,
is niks anders als doorvoer station .
Dan zou ik dus 2 VGA kabels moeten kopen; eentje voor de beamer en eentje voor de monitor?quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:16 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een 20 meter lange VGA kabel gebruikt naar een beamer (was op een evenement) .. geen probleem, werkt prima!
en je beamer?quote:
stel je sluit beamer aan op je laptop, en je wilt een usb apparaat zoals een usb stick aansluiten ook.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:29 schreef tinoz het volgende:
[..]
Kan je dat uitleggen ?
Ik snap de zin niet helemaal
zie hierquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
en je beamer?
En waarom een verlengkabel?
En stel je het wel goed in?
Owquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
inderdaad, via USB kun je geen beeld overdragen.
dat kan alleen via: hdmi, vga, dvi-i, dvi-a, dvi-d, DP(displayport), scart, s-video out en misschien nog Wel een paar meer maar in ieder geval geen usb, dat is voor het transporteren van data.
Het ligt iets genuanceerder. Met een speciale convertor + een speciale display driver op je laptop, EN een USB 2.0 of snellere poort, kan het omgezet worden. Dat kastje is min of meer een externe videokaart. De kans is alleen groot dat het behoorlijk gaat schokken bij redelijke resoluties.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:28 schreef tinoz het volgende:
maaruh ..... waarom werkt dit ding dan wel ?
Misschien dat daar wel kastjes voor zijn, maar dat gaat niet 'zomaar' werken. Maar waarom zou je op een beamer en een scherm tegelijkertijd hetzelfde beeld willen hebben?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:11 schreef tinoz het volgende:
Okay,
Dus als ik alles goed heb begrepen, dan moet ik 2 lange VGA kabels aanschaffen, Ik neem aan dat ik ze niet kan splitten ofzo ?
Geen idee of die uitgangen tegelijkertijd actief kunnen zijn, maar waarom zou je dat willen?quote:Ik neem dan 1 zo een externe kaart voor de monitor waaraan ik een lange VGA hang en de beamer sluit ik op de VGA poort van de laptop zelf ?
onder andere ! Zie hier hoe ik begonnen ben met meer dan 2 monitors aansluiten !quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:15 schreef Catch22- het volgende:
Dat moet allemaal maar net werken.
Maar je wil dus én een beamer én een normaal scherm aansluiten op je laptop?
Nou , ik wil mijn website forum of een chat kunnnen bijhouden als ik een film op de beamer kijk, ook lijkt het me wel leuk als er iemand op de bank gaat zitten dat die mee kan kijken naar wat ik doequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:24 schreef Catbert het volgende:
Misschien dat daar wel kastjes voor zijn, maar dat gaat niet 'zomaar' werken. Maar waarom zou je op een beamer en een scherm tegelijkertijd hetzelfde beeld willen hebben?
Geen idee of die uitgangen tegelijkertijd actief kunnen zijn, maar waarom zou je dat willen?
Geen idee of het gaat lukken om verschillende output te krijgen op die uitgangen. In theorie moet 't kunnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:30 schreef tinoz het volgende:
Nou , ik wil mijn website forum of een chat kunnnen bijhouden als ik een film op de beamer kijk, ook lijkt het me wel leuk als er iemand op de bank gaat zitten dat die mee kan kijken met wat ik doe![]()
Je zei dat je een laptop hebt met HDMI en VGA uitgang. Dus DVI gaat het niet worden, tenzij je HDMI naar DVI converteert. Ik zie dat je beamer een VGA aansluiting heeft en geen HDMI en/of DVI. Dus VGA kabel gebruiken van laptop naar beamer. Welke aansluitingen heeft je monitor? Let wel, digitale signalen kunnen geen lange afstanden afleggen over koperen kabels, daarom kun je beter analoog gebruiken voor lange afstanden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:02 schreef tinoz het volgende:
Heb net gehoord dat het ook mogelijk is om een DVI kabel tegebruiken ipv VGA, een DVI kabel zou beter werken dan VGA dat eigenlijk al verouderd is ?
ik heb toevallig nog een aantal DVI - VGA verloopjes liggen dus dat zou een goede oplossing kunnen zijn.
Als niemand een beter idee heeft ga ik opzoek naar 2 DVI kabels van 10 en 15 Meter....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |