quote:
Dit doet mij weer denken aan mijn leuke tijd, We gaan effe terug naar maart 1985, toen ging ik voor het eerst op kamers wonen en daar woonde toen slechts 2 medebewoners, te weten Martin en Yvette, Met Martin had ik al meteen een goed contact, hij was net als mij hardrock en metal liefhebber en electronica en hifi apparatuur fanaat. We wilde samen de ultieme guluidsinstalatie samenstellen met zelfbouw speakers. Na dag en nacht samenwerken en boxen bouwen was het in mei 1985 eindelijk zover.
We hadden als muziek de live LP van Gary Moor ''we want moore'' met het nummer ''Murder in the sky'' gekozen met de waanzinnge gitaarslolo aan het begin.
De opstelling was als volgt
4 versterkers
Pioneer SA 7500 2 x 50 watt voor de Fane MD 4100mid driver
LAD eindtrap 2x 125 watt voor de Fane cresendo low/mid bin
2x Amcrown MA 600 mono eindtrappen van elk 600 watt voor de 2x15' W bin
Crossover van Amcrom waarop de versterkers aangesloten worden (actief filtering)
Mixer van Stage Accompany , de lineingangen deden het nog prima, alleen de fantoomvoedingen voor de mics werken toen niet meer, maar die hadden we hier ook niet nodig.
Speakers
2 keer Electrovoice 2x15'' W bin (zelf bouw)
2 keer Fane MD4100 met defractiehoorn icm met 2 x Fane high slotbullets
3 keer Fane 12'' cresendo low/mid bin (zelf bouw)
Eerst effe de boel grof afregelen, maar we wisten meteen dat we hiermee door de geluidsbarriere zouden gaan, de decibel meter gaf op een gegeven ogenblik zelfs 131db aan, maar we hadden niet gerekend dat Yvette thuis was, ik had die meid nog nooit zo kwaad gezien, Ik en Martin lagen ruim een uur dubbel van het lachen, bij overmaat van ramp kwam de huisbaas even later langs omdat omwonenden hadden geklaagd wegens geluidsoverlast. Zoiets had hij nog nooit meegemaakt bij zijn huurders.
Da's was kicken letterlijk Pinkpop 1983 in huis. Die gitaarsolo's op de MD4100 drivers dat is met geen enkele huis,tuin en keuken hifiset te verwezelijken anno 2011. De bassdruk van de W bins was onovertroffen, sublaag zoals bij een echt liveconcert!
Helaas is Martin in 2008 overleden, en alle apparatuur is dan ook hiermee verloren gegaan, maar het is mij tot op de dag van vandaag bijgevleven..
Gary Moore mag voor mij net als Martin RIP.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 07-02-2011 02:52:55 ]