abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92410524
Hallo,

Afgelopen week heb ik iets van 30 lasers van dealextreme verkocht op school, 50mw, maar volgens mij zijn die illegaal in Nederland.

Ik zie op verschillende sites mensen zeggen dat 1mw het maximale is in nederland.
Is dat zo?

En zo ja, mag je die doorverkopen op bijv. een webshop?

Bvd
PSN: Duuc-nl
pi_92410707
Hallo,

Ten eerste, ben je 13 ofzo dat je denkt dat je zo maar zooi uit china kunt bestellen en die in een webshop legaal kunt verkopen? Ten tweede, lasers gaan volgens mij tot 5mw in Nederland, alles erboven is illegaal. Als een van die 30 "klantjes" iemands ogen eruit brand dan ben jij ook schuldig. :)

Groeten,
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Donald Duck held zondag 6 februari 2011 @ 14:36:18 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_92410732
50mW is echt bijzonder gevaarlijk voor de ogen. Zeer, zeer lomp om dat eventjes op school te gaan verkopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_92410743
Wie meldt deze jongen even bij de politie?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92410746
Volgens mij zijn deze inderdaad niet toegestaan in Nederland.
Verkopen in een website is dan natuurlijk niet echt verstandig.....

Daarbij hou er rekening mee, dat de douane ook nog wat lastig kan gaan doen hierover.
pi_92410852
Ik heb de politie al gebeld ze komen je vanavond uit je bed tillen dat wordt brommen mien jong niet zeepje laten vallen
pi_92410883
Het is op zijn minst raadzaam om iedereen aan wie jij er één verkocht hebt, op de hoogte te stellen van de gevaren.
Als ik jou was zou ik ze terughalen. Als er straks iets mee gebeurt, ben jij medeverantwoordelijk.
pi_92410934
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:39 schreef IBAZ het volgende:
Het is op zijn minst raadzaam om iedereen aan wie jij er één verkocht hebt, op de hoogte te stellen van de gevaren.
Als ik jou was zou ik ze terughalen. Als er straks iets mee gebeurt, ben jij medeverantwoordelijk.
Ach, hij is nu helemaal de man op school omdat hij iedereen van kekke l4z0rs heeft voorzien. 8-)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 6 februari 2011 @ 14:43:40 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_92411061
Tot 5mW mag in Nederland mits het een klasse 1 laser is met infraroodfilter, een simpele laserpointer dus.
50mW is een klasse 3(a of b) laser en heeft geen infraroodfilter, verboden dus.
De politie zal het afpakken als je er iets mee doet, daar blijft het verder over het algemeen bij, je zal er niet snel voor vervolgd worden (tenzij je er iets illegaals mee doet zoals mensen in de ogen schijnen of vliegtuigen beschijnen)

Overigens is het bij een klasse 3 laser aan te raden om een speciale bril te dragen, ook als je niet rechtstreeks in de lichtbundel kijkt kan er schade aan je ogen ontstaan.
  zondag 6 februari 2011 @ 14:43:45 #10
65918 IBAZ
broeinest
pi_92411065
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:40 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ach, hij is nu helemaal de man op school omdat hij iedereen van kekke l4z0rs heeft voorzien. 8-)
Ja,
zielig he.
pi_92411155
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:43 schreef SiGNe het volgende:
Tot 5mW mag in Nederland mits het een klasse 1 laser is met infraroodfilter, een simpele laserpointer dus.
De politie zal het afpakken als je er iets mee doet, daar blijft het verder over het algemeen bij, je zal er niet snel voor vervolgd worden (tenzij je er iets illegaals mee doet zoals mensen in de ogen schijnen of vliegtuigen beschijnen)

Overigens is het bij een klasse 3 laser aan te raden om een speciale bril te dragen, ook als je niet rechtstreeks in de lichtbundel kijkt kan er schade aan je ogen ontstaan.
Die van DX hebben geen infraroodfilter vandaar de reactie's. :)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zondag 6 februari 2011 @ 14:47:24 #12
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_92411211
quote:

Bij rode lasers is er geen infraroodfilter nodig, wel bij groene lasers.
pi_92411307
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:47 schreef Doutzen het volgende:

[..]

Bij rode lasers is er geen infraroodfilter nodig, wel bij groene lasers.
Waarom dan? Ik dacht dat die frequentieverdubbelaars tamelijk hoog rendement hadden?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_92411323
De rode worden juist verkocht als "burning lasers" lijkt mij dat daar normaal wel een filter over heen hoort.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_92411352
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:50 schreef drumstickNL het volgende:
De rode worden juist verkocht als "burning lasers" lijkt mij dat daar normaal wel een filter over heen hoort.
Het spectrum van een laser is nogal smalbandig. Ik zou niet snel weten wat je met een filter moet beginnen.
pi_92411955
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:50 schreef drumstickNL het volgende:
lijkt mij dat daar normaal wel een filter over heen hoort.
Omdat?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92411972
quote:
in principe hebben we het hier over verkopen, bezit is niet per se illegaal, verhandelen wel (boven die 5mW)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_92412142
Dacht ook dat bezit niet illegaal is.
Op zich wel vreemd want een fractie van een seconde in je oog en je bent al blind.
Je kan zelfs al oogschade krijgen als je naar het brandpunt kijkt.

Geen leuk idee dat ongeïnformeerde middelbare scholieren met zo'n ding op school rondlopen.
  zondag 6 februari 2011 @ 15:14:08 #19
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_92412162
hoezo zo iemand mede verantwoordelijk zijn voor toedoen van anderen met lasers.
joun pc leverancier is toch ook niet mede verantwoordelijk voor wat jij met je pc uitspookt.

@ts
pure bangmakerij lees de eerste 20 topics van cinese webshops(wel de voorloper dealexreme heete die volgens mij.
BAM dit is 3KB
  zondag 6 februari 2011 @ 15:18:21 #20
45 SiGNe
pi_92412322
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

in principe hebben we het hier over verkopen, bezit is niet per se illegaal, verhandelen wel (boven die 5mW)
Met oud en nieuw zat ik nog met een heel simpel klasse 1 lasertje te schijnen op straat, werd meteen door een agent in beslag genomen.
Een paar meter verderop brak de pleures uit maar die groep was kennelijk te groot om aan te pakken en dus pakte ie mij.
pi_92412911
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:13 schreef captainkid het volgende:
Dacht ook dat bezit niet illegaal is.
Op zich wel vreemd want een fractie van een seconde in je oog en je bent al blind.
Je kan zelfs al oogschade krijgen als je naar het brandpunt kijkt.

Geen leuk idee dat ongeïnformeerde middelbare scholieren met zo'n ding op school rondlopen.
Voor zover ik weet kun je niet zomaar blind raken van een laser in je oog. Je krijgt wel wat zwarte punten in je netvlies, waarvan ik zelfs denk dat je hersenen dit samen met je andere oog wel interpoleren.

Edit: waarbij ik overigens niet wil aansporen om met sterke lasers in iemands ogen te schijnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Watertornado op 06-02-2011 15:37:21 (brakke zinnen fixen + toevoeging) ]
pi_92413960
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:14 schreef Loll het volgende:
joun pc leverancier is toch ook niet mede verantwoordelijk voor wat jij met je pc uitspookt.

@ts
pure bangmakerij lees de eerste 20 topics van cinese webshops(wel de voorloper dealexreme heete die volgens mij.
Inderdaad TS, gewoon doorgaan. Kan jou die ogen toch schelen, jij hebt geld jongen. ;)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_92415265
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:35 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kun je niet zomaar blind raken van een laser in je oog. Je krijgt wel wat zwarte punten in je netvlies, waarvan ik zelfs denk dat je hersenen dit samen met je andere oog wel interpoleren.

Edit: waarbij ik overigens niet wil aansporen om met sterke lasers in iemands ogen te schijnen.
Met een sterke laser brand je in hout in 2 seconden, volgens mij schroeit je netvlies direct weg.
pi_92417336
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:14 schreef Loll het volgende:

@ts
Hey Yoda,hoe gaat 'ie nou?

Maar effe serieus: Deze lasers zijn al verboden, een pc niet. Nuanceverschilletje.
pi_92418308
een legale laserpointer is al best fel, wat moet je in hemelsnaam met zo'n 50mw ding :?
pi_92418520
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:35 schreef CafeRoker het volgende:
een legale laserpointer is al best fel, wat moet je in hemelsnaam met zo'n 50mw ding :?
Patsen bij je matties natuurlijk.

En als je graag sterren wilt aanwijzen kan een dergelijk vermogen wel fijn zijn.
pi_92429811
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Met oud en nieuw zat ik nog met een heel simpel klasse 1 lasertje te schijnen op straat, werd meteen door een agent in beslag genomen.
Een paar meter verderop brak de pleures uit maar die groep was kennelijk te groot om aan te pakken en dus pakte ie mij.
Dat is een kwestie van verkeerde plek. Als ik met een honkbalknuppel over straat loop en niet kan aantonen dat ik aan het honkballen ben, ben ik 'm ook kwijt. Echter geen enkele politieman zal mijn 50mW HeNe laser uit mijn huis plukken..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 23:13:49 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_92438531
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:38 schreef FreezePop het volgende:
Ik heb de politie al gebeld ze komen je vanavond uit je bed tillen dat wordt brommen mien jong niet zeepje laten vallen
epic face!
  maandag 7 februari 2011 @ 12:39:58 #30
45 SiGNe
pi_92454658
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van verkeerde plek. Als ik met een honkbalknuppel over straat loop en niet kan aantonen dat ik aan het honkballen ben, ben ik 'm ook kwijt. Echter geen enkele politieman zal mijn 50mW HeNe laser uit mijn huis plukken..
Moest even z'n "macht" tonen inderdaad.
Hij zei ook dat ik op mensen zou hebben geschenen terwijl ik op de stoomwolken van een flinke fik aan het schijnen was (de brandweer was die toen aan het blussen)
Als jij met je HeNe laser dat zou doen wou ie ook worden afgepakt, alleen omdat het een zwaardere laser is zal daar dan ook een boete aan vastzitten.
pi_92458932
Waarom worden dit soort vragen, waarbij je op voorhand al kan voelen wat het antwoord is, pas gesteld als het "leed" geschied is...
pi_92461968
Ik werk met lasers. Op zich hele kleine laserapparatuur. GBIC's (SFP) voor data overdracht in een glasvezelnetwerk. Long wave en short wave. Met name de long wave variant is krachtig. Even voor de duidelijkheid. Je kan er WEL degelijk enorme oogschade aan overhouden. Dit is geen speelgoed voor scholieren.

TS kan beter op zijn minst iedereen op de hoogte stellen.

[ Bericht 29% gewijzigd door IBAZ op 07-02-2011 15:56:57 ]
pi_92543397
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als jij met je HeNe laser dat zou doen wou ie ook worden afgepakt, alleen omdat het een zwaardere laser is zal daar dan ook een boete aan vastzitten.
De gemiddelde laser pen uit China is sterker dan de gemiddelde HeNe laser. De laatste komen zelden ("consumenten" lasers) boven de 35mW uit, terwijl een beetje 532Nm laserpen al snel 200mW kan halen (zij het voor een korte tijd).
Daarnaast zit je met een HeNe laser al snel vast aan een powersupply en snoer, of of zijn minst dat snoer, wat buiten spelen al wat minder aantrekkelijk maakt..
C. Sagan
pi_92548254
TS wil een Apache neerhalen... :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')