abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92389866
Ik ben momenteel bezig met het opnieuw installeren van de software op een PC. Voordat die PC echt gebruikt gaat worden, wil ik eerst alle software geïnstalleerd hebben en het systeem optimaal afstellen. Tenslotte maak ik een ghostimage van de C:/-partitie. In geval van nood, als Windows niet meer wil opstarten en opnieuw geïnstalleerd moet worden, heb ik de ghostimage als een soort recovery. Die hoef ik alleen maar terug te zetten en het scheelt enorm veel werk in de toekomst.

Voordat de ghostimage wordt gemaakt, wil ik het systeem zo schoon en optimaal mogelijk houden, dus maak ik liever geen verbinding met internet.

De computer draait onder Windows XP home. Daar wil ik de meest recente versie van DirectX op installeren. Ik lees op internet dat er offline-installers zijn. Maar waar?

Op de site van Microsoft is het me niet duidelijk welke download ik moet hebben. Ik heb andere websites gevonden, maar als ik op de downloadlink klik, krijg ik geen directX, maar kom ik op een andere site waar ik één of ander commercieel programma kan downloaden om fouten van het systeem te verwijderen. (Ik ken dat soort software wel; die vindt dan een hele reeks fouten en dan moet je betalen om die fouten te verwijderen. Zit een luchtje aan, dus no thanks!)

dus...

Weet iemand waar ik de offline-installer van de meest recente versie van DirectX voor Windows XP Home kan downloaden?

En nog een vraagje. Is DirectX altijd engelstalig of is er ook een nederlandstalige versie?

Alvast bedankt! :)
pi_92391032
quote:
redistributable
Ik zoekte op "DirectX XP offline installer".

Maar thanx, ik heb geloof ik nu wat ik zoek.
pi_92391375
je kan die pc niet gewoon eff aan internet pluggen?
pi_92392126
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:15 schreef mschol het volgende:
je kan die pc niet gewoon eff aan internet pluggen?
Kan ik wel.

Maar ik wil voorkomen dat ik daarmee bestanden binnenhaal die na de installatie verstopt achterblijven ergens in een submap van c:/windows.

Ik wil het systeem zo optimaal mogelijk houden. Elke keer als je het systeem opstart, maar vooral als je met internet gaat werken, haal je junkfiles binnen die het systeem trager maken en komen er ook fouten in het register.

Dat kan ik met bijvoorbeeld CCleaner wel repareren. Maar is daarmee ook alles weg?

Vandaar mijn voorkeur voor offline installers
pi_92392245
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:30 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Kan ik wel.

Maar ik wil voorkomen dat ik daarmee bestanden binnenhaal die na de installatie verstopt achterblijven ergens in een submap van c:/windows.

Ik wil het systeem zo optimaal mogelijk houden. Elke keer als je het systeem opstart, maar vooral als je met internet gaat werken, haal je junkfiles binnen die het systeem trager maken en komen er ook fouten in het register.

Dat kan ik met bijvoorbeeld CCleaner wel repareren. Maar is daarmee ook alles weg?

Vandaar mijn voorkeur voor offline installers
junkfiles?
je tijdelijke internet files, de uninstall informatie van windows patches die je installeert en misschien een plugin (zoals flash) die je installeert blijven over het algemeen achter, niet meer hoor...

paniek om niks.... daarnaast heeft dat vrij weinig invloed op je opstartsnelheid...
pi_92392671
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef mschol het volgende:
paniek om niks....
hmm misschien

Maar het is sowieso handiger voor mij.

Ik ga binnenkort hetzelfde doen bij een andere computer die ik wil verkopen. Als ik die op internet wil aansluiten, moet ik het hele geval naar beneden sjouwen om de netwerkkabel in te kunnen pluggen.
pi_92392725
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:40 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

hmm misschien

Maar het is sowieso handiger voor mij.

Ik ga binnenkort hetzelfde doen bij een andere computer die ik wil verkopen. Als ik die op internet wil aansluiten, moet ik het hele geval naar beneden sjouwen om de netwerkkabel in te kunnen pluggen.
dan is et wel handig...

ik heb standaard een extra plek beschikbaar om een pc op aan te sluiten :P
pi_92392823
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:08 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik zoekte op "DirectX XP offline installer".

Maar thanx, ik heb geloof ik nu wat ik zoek.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_92393005
Een pc installeren met WinXP? Dan loop je toch twee versies achter? En XP wordt toch ook niet meer ondersteund inmiddels? Kortom, wat moeten mensen daar nu nog mee? :D
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92393177
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:43 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

wijsneus! :6
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:52:42 #12
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_92393231
x 2
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_92393268
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:47 schreef Pandora73 het volgende:
Een pc installeren met WinXP? Dan loop je toch twee versies achter? En XP wordt toch ook niet meer ondersteund inmiddels? Kortom, wat moeten mensen daar nu nog mee? :D
ik ben et momenteel ook aan het doen hoor :Y)
voor bedrijf en die heeft alleen XP licentie's, en dat werkt prima :)
pi_92393474
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:47 schreef Pandora73 het volgende:
Wat moet ik ermee?

Ik moet die computer kwijt. En ik wil het een beetje aantrekkelijk maken door het systeem alvast te installeren en optimaal af te stellen. Een OEM-versie van Windows XP is voor mezelf onbruikbaar.

XP wordt denk ik nog ondersteund tot en met 2011. Het werkt trouwens nog altijd beter en soepeler dan Vista.
pi_92394260
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:57 schreef Pulzzar het volgende:

[..]
XP wordt denk ik nog ondersteund tot en met 2011. Het werkt trouwens nog altijd beter en soepeler dan Vista.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle
Mainstream support (patches e.d.) is gestopt sinds 2009 volgens dit schema...
Extended support (ondersteuning per geval, a ~65 euro) stopt in 2014
ik ben het overigens niet eens met je over vista...

indien je een beetje recente pc hebt werkt het (inmiddels, na wat patches e.d., maar dit was met XP ook zo) prima :)
pi_92394512
Die computer is van 2005. Ik kan hem wegdoen voor 100 euro en dan moeten ze er zelf maar Windows voor kopen. Maar als ik Windows er alvast opzet, bruikbare software en het systeem optimaal afstel, waardoor de ander hem direct kan gebruiken, krijg ik er misschien 200 euro voor.

Er zijn genoeg mensen die geen verstand hebben van computers, er ook geen verstand van willen hebben en er alleen op internetten en tekstverwerken. Daarvoor hoef je geen supersnel systeem te hebben. Die mensen willen een computer die het goed doet en niet elke keer problemen hebben met software. Daarom zet ik Windows erop, bruikbare software en optimaliseer ik het systeem.
pi_92394639
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:16 schreef Pulzzar het volgende:
Die computer is van 2005. Ik kan hem wegdoen voor 100 euro en dan moeten ze er zelf maar Windows voor kopen. Maar als ik Windows er alvast opzet, bruikbare software en het systeem optimaal afstel, waardoor de ander hem direct kan gebruiken, krijg ik er misschien 200 euro voor.

Er zijn genoeg mensen die geen verstand hebben van computers, er ook geen verstand van willen hebben en er alleen op internetten en tekstverwerken. Daarvoor hoef je geen supersnel systeem te hebben. Die mensen willen een computer die het goed doet en niet elke keer problemen hebben met software. Daarom zet ik Windows erop, bruikbare software en optimaliseer ik het systeem.
En de eerste de beste keer dat er een programma vraagt om een update, krijgt de koper een melding dat zijn Windows-versie niet meer wordt ondersteund.
Juist mensen die geen verstand van computers hebben, zou je (mijns inziens) geen pc met XP moeten verkopen. Omdat dat nou ook precies de mensen zijn die niet gaan snappen hoe ze dat moeten oplossen.
Maar goed, da's mijn mening.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92395070
Ik zit nu ook achter Windows XP. Ik heb tot nu toe geen enkele melding gezien dat het niet wordt ondersteunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')