abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92383242
quote:
'Geen kinderen voor falende ouders'

AMSTERDAM - Mensen die herhaaldelijk laten blijken dat ze het ouderschap niet aankunnen, moeten worden verplicht anticonceptie te gebruiken. Daarvoor pleiten drie hoogleraren en twee kinderrechters, meldt RTL Nieuws zaterdag.

Het voorstel om ouders die hun kinderen ernstig hebben mishandeld of verwaarloosd een prikpil toe te dienen zou ook in de jeugdzorg steun krijgen.

Enkele tientallen ouders komen in aanmerking voor een verplichte prikpil, zeggen de hoogleraren en kinderrechters.

Hoogleraar jeugdrecht en kinderrechter Paul Vlaardingerbroek stelt dat er schrijnende gevallen bestaan die een dergelijk vergaande maatregel rechtvaardigen. Hij noemt als voorbeeld een vrouw die veertien kinderen kreeg.

De eerste dertien werden weggehaald door de kinderbescherming, maar het veertiende werd door haar zo verwend dat het op zijn negende al zeventig kilo woog.

nu.nl
Je zou ook geen kinderen moeten nemen als je het financieel niet aankunt.
pi_92383367
Tja.. eeuwige discussie...

Hoe kan je iemand dat verplichten? Net zoals telkens zwanger worden als je jongste kind 4 is zodat je niet hoeft te werken :')
Er was eens....
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:46:44 #3
322957 wip_kip
The award winning onzin-luller
pi_92383682
las het net ook op nu.nl

Verplicht anticonceptie? lijkt afrika wel hiero.. :')
pi_92383785
De eerste dertien werden weggehaald door de kinderbescherming, maar het veertiende werd door haar zo verwend dat het op zijn negende al zeventig kilo woog.

WTF!!! :') Wat een baas dat kind!
pi_92383980
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Maitje het volgende:
Tja.. eeuwige discussie...

Hoe kan je iemand dat verplichten? Net zoals telkens zwanger worden als je jongste kind 4 is zodat je niet hoeft te werken :')
En hoe wil je dat controleren.
signatuurloos
pi_92384152
Uiteraard volkomen terechte opmerking dat sommige mensen gewoon ongeschikt zijn om kinderen op te voeden voor de huidige samenleving. De vraag is of genoeg mensen vinden dat we dus de lichamelijke integriteit van deze mensen mogen schenden. De vraag is ook wat dit op langere termijn betekent.

Ik ben er in ieder geval nog niet over uit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92384223
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:52 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

En hoe wil je dat controleren.
Hoe kun je controleren dat mensen de anticonceptie willen nemen? Niet.. valt niet te controleren...
Er was eens....
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:00:01 #8
3542 Gia
User under construction
pi_92384328
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Maitje het volgende:
Net zoals telkens zwanger worden als je jongste kind 4 is zodat je niet hoeft te werken :')
Wat heeft dat hiermee te maken?

Het gaat hier om ouders/moeders die hun kind mishandelen en/of verwaarlozen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:01:16 #9
3542 Gia
User under construction
pi_92384371
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:

[..]

Hoe kun je controleren dat mensen de anticonceptie willen nemen? Niet.. valt niet te controleren...
Prikpil!
pi_92384889
Gevaarlijk natuurlijk want waar kan dit leiden? Ouders waarvan de kinderen een verhoogde kans op allerlei ziektes hebben een prikpil geven?
pi_92384985
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat heeft dat hiermee te maken?

Het gaat hier om ouders/moeders die hun kind mishandelen en/of verwaarlozen.
Misschien komt dat door de situatie die ik kende (hier uit omgeving) waar dat zo aan toe ging, waar de kinderen dus ook mishandeld werden zowel fysiek als mentaal ;).

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Prikpil!
Ja, die duurt 3 maanden, daarbij neem je iemands vrije wil weg.. mag niet volgens de wet.. dus.. nu jij weer!

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:12 schreef Doler12 het volgende:
Gevaarlijk natuurlijk want waar kan dit leiden? Ouders waarvan de kinderen een verhoogde kans op allerlei ziektes hebben een prikpil geven?
Huh?! :?
Er was eens....
pi_92385141
Dat zoiets eigenlijk zou moeten kunnen, staat voor mij vast. M'n vriendin werkt als maatschappelijk werkster en van haar hoor ik de meest schrijnende verhalen. Sommige mensen zouden gewoon geen kinderen moeten kunnen krijgen. Maar hoe ga je dit dan precies aanpakken? Wanneer wel en wanneer niet? En wie beslist dit?

Hele moeilijke discussie.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:19:27 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92385243
Hele volksstammen in verpleeginrichtingen ed. zijn volgens mij al verplicht aan de prikpil.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:19:27 #14
165512 MASD
Music is dead.
pi_92385245
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:14 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ja, die duurt 3 maanden, daarbij neem je iemands vrije wil weg.. mag niet volgens de wet.. dus.. nu jij weer!

Goed punt. De gevangenissen kunnen ook weer wat leger. Het lijkt mij dat die mensen daar ook niet uit vrij wil zitten. twee vliegen in één klap.
Long live music.
pi_92385455
Ik ben het er mee eens.
Het beste zou eigenlijk bij die vrouwen en mannen een sterilisatie zijn.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:31:42 #16
331515 BobMarleyIsTheBom
niet alles altijd volgens plan
pi_92385814
En terecht!
Aaaaah, mensen oet je accepteren zoals ze zijn.
pi_92385819
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:19 schreef Tinkepink het volgende:
Hele volksstammen in verpleeginrichtingen ed. zijn volgens mij al verplicht aan de prikpil.
Volgens mij ook. Verstandelijk gehandicapt zusje van 'n vriend van me krijgt een vorm van anticonceptie in haar woonvorm. Wellicht dat ze niet echt gedwongen kan worden, wettelijk, maar laten we zeggen dat er wel stevig wordt aangedrongen.
pi_92386930
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:31 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Volgens mij ook. Verstandelijk gehandicapt zusje van 'n vriend van me krijgt een vorm van anticonceptie in haar woonvorm. Wellicht dat ze niet echt gedwongen kan worden, wettelijk, maar laten we zeggen dat er wel stevig wordt aangedrongen.
Dat is nog wel een essentieel verschil.

Ik zie het probleem wel, alleen houdt deze oplossing in dat de staat gaat bepalen wie wel en niet ter wereld mag komen, en zal zich daarbij door het belang van de staat laten leiden: Kosten jeugdzorg, belasting rechterlijk apparaat etc.. Zouden dan bijvoorbeeld bij een bezuinigingsronde als de huidige de criteria moeten worden aangehaald en er meer sterilisaties of prikpillen moeten worden opgelegd?

De staat houdt nou eenmaal niet van kinderen, dat kunnen alleen mensen. De staat en individuele ambtenaren mogen het zichzelf graag gemakkelijk maken. Ik vind het idee dat de staat het maar heeft te doen met wat de bevolking aan kroost meent te moeten werpen toch wel erg prettig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:01:11 #19
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_92387519
Moeilijk , ik vind wel dat mensen die hun kinderen mishandelen of erger hebben aangedaan er niet verstandig aan doen wederom zwanger te worden. Maar het dwingen tot de prikpil of een andere vorm van anticonceptie staat mij ook tegen. En de mannen die hun kinderen mishandelen dan ? die vinden vanzelf wel een vrouw die nog geen "anti kinderslot" heeft gekregen.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:03:10 #20
165512 MASD
Music is dead.
pi_92387642
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:01 schreef tuintegel het volgende:
Moeilijk , ik vind wel dat mensen die hun kinderen mishandelen of erger hebben aangedaan er niet verstandig aan doen wederom zwanger te worden. Maar het dwingen tot de prikpil of een andere vorm van anticonceptie staat mij ook tegen. En de mannen die hun kinderen mishandelen dan ? die vinden vanzelf wel een vrouw die nog geen "anti kinderslot" heeft gekregen.
Er is gewoon een prikpil voor mannen hoor.
Long live music.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:04:29 #21
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_92387707
Het zou mooi zijn als het mogelijk zou kunnen zijn. Maar dit valt niet te handhaven.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:15:44 #22
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_92388325
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:03 schreef MASD het volgende:

[..]

Er is gewoon een prikpil voor mannen hoor.
Nu ik het lees , denk ik oh ja :P .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_92390825
Ik vind niet dat je mensen in hun eigen integriteit moet aanpassen voor het nemen van kinderen. Ik vind wel dat de overheid kinderbijslag voor die mensen mag afschaffen of zelfs extra belastingen mag heffen op ouders die toch kinderen nemen.

Dan behoud je enerzijds het voordeel van de theoretische lichamelijke vrijheid van mensen, en anderzijds zorg je ervoor dat de falende mensen - die meestal financieel al niet ruim zitten - een nieuw kind niet kunnen betalen.
pi_92391062
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef twaalf het volgende:
Ik vind niet dat je mensen in hun eigen integriteit moet aanpassen voor het nemen van kinderen. Ik vind wel dat de overheid kinderbijslag voor die mensen mag afschaffen of zelfs extra belastingen mag heffen op ouders die toch kinderen nemen.

Dan behoud je enerzijds het voordeel van de theoretische lichamelijke vrijheid van mensen, en anderzijds zorg je ervoor dat de falende mensen - die meestal financieel al niet ruim zitten - een nieuw kind niet kunnen betalen.
En dan zijn de kinderen dus nog meer het slachtoffer, en willen we nou juist voorkomen met een dergelijke maatregel, dat er meer kinderen verwaarloosd en misbruikt worden...
Beneath the gold, bitter steel
pi_92391191
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:09 schreef Fingon het volgende:

[..]

En dan zijn de kinderen dus nog meer het slachtoffer, en willen we nou juist voorkomen met een dergelijke maatregel, dat er meer kinderen verwaarloosd en misbruikt worden...
Die kinderen zouden dan als het goed is niet meer bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')