Je zou ook geen kinderen moeten nemen als je het financieel niet aankunt.quote:'Geen kinderen voor falende ouders'
AMSTERDAM - Mensen die herhaaldelijk laten blijken dat ze het ouderschap niet aankunnen, moeten worden verplicht anticonceptie te gebruiken. Daarvoor pleiten drie hoogleraren en twee kinderrechters, meldt RTL Nieuws zaterdag.
Het voorstel om ouders die hun kinderen ernstig hebben mishandeld of verwaarloosd een prikpil toe te dienen zou ook in de jeugdzorg steun krijgen.
Enkele tientallen ouders komen in aanmerking voor een verplichte prikpil, zeggen de hoogleraren en kinderrechters.
Hoogleraar jeugdrecht en kinderrechter Paul Vlaardingerbroek stelt dat er schrijnende gevallen bestaan die een dergelijk vergaande maatregel rechtvaardigen. Hij noemt als voorbeeld een vrouw die veertien kinderen kreeg.
De eerste dertien werden weggehaald door de kinderbescherming, maar het veertiende werd door haar zo verwend dat het op zijn negende al zeventig kilo woog.
nu.nl
En hoe wil je dat controleren.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Maitje het volgende:
Tja.. eeuwige discussie...
Hoe kan je iemand dat verplichten? Net zoals telkens zwanger worden als je jongste kind 4 is zodat je niet hoeft te werken
Hoe kun je controleren dat mensen de anticonceptie willen nemen? Niet.. valt niet te controleren...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:52 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
En hoe wil je dat controleren.
Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Maitje het volgende:
Net zoals telkens zwanger worden als je jongste kind 4 is zodat je niet hoeft te werken
Prikpil!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hoe kun je controleren dat mensen de anticonceptie willen nemen? Niet.. valt niet te controleren...
Misschien komt dat door de situatie die ik kende (hier uit omgeving) waar dat zo aan toe ging, waar de kinderen dus ook mishandeld werden zowel fysiek als mentaalquote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat heeft dat hiermee te maken?
Het gaat hier om ouders/moeders die hun kind mishandelen en/of verwaarlozen.
Ja, die duurt 3 maanden, daarbij neem je iemands vrije wil weg.. mag niet volgens de wet.. dus.. nu jij weer!quote:
Huh?!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:12 schreef Doler12 het volgende:
Gevaarlijk natuurlijk want waar kan dit leiden? Ouders waarvan de kinderen een verhoogde kans op allerlei ziektes hebben een prikpil geven?
Goed punt. De gevangenissen kunnen ook weer wat leger. Het lijkt mij dat die mensen daar ook niet uit vrij wil zitten. twee vliegen in één klap.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, die duurt 3 maanden, daarbij neem je iemands vrije wil weg.. mag niet volgens de wet.. dus.. nu jij weer!
Volgens mij ook. Verstandelijk gehandicapt zusje van 'n vriend van me krijgt een vorm van anticonceptie in haar woonvorm. Wellicht dat ze niet echt gedwongen kan worden, wettelijk, maar laten we zeggen dat er wel stevig wordt aangedrongen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:19 schreef Tinkepink het volgende:
Hele volksstammen in verpleeginrichtingen ed. zijn volgens mij al verplicht aan de prikpil.
Dat is nog wel een essentieel verschil.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:31 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Verstandelijk gehandicapt zusje van 'n vriend van me krijgt een vorm van anticonceptie in haar woonvorm. Wellicht dat ze niet echt gedwongen kan worden, wettelijk, maar laten we zeggen dat er wel stevig wordt aangedrongen.
Er is gewoon een prikpil voor mannen hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:01 schreef tuintegel het volgende:
Moeilijk , ik vind wel dat mensen die hun kinderen mishandelen of erger hebben aangedaan er niet verstandig aan doen wederom zwanger te worden. Maar het dwingen tot de prikpil of een andere vorm van anticonceptie staat mij ook tegen. En de mannen die hun kinderen mishandelen dan ? die vinden vanzelf wel een vrouw die nog geen "anti kinderslot" heeft gekregen.
Nu ik het lees , denk ik oh jaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:03 schreef MASD het volgende:
[..]
Er is gewoon een prikpil voor mannen hoor.
En dan zijn de kinderen dus nog meer het slachtoffer, en willen we nou juist voorkomen met een dergelijke maatregel, dat er meer kinderen verwaarloosd en misbruikt worden...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef twaalf het volgende:
Ik vind niet dat je mensen in hun eigen integriteit moet aanpassen voor het nemen van kinderen. Ik vind wel dat de overheid kinderbijslag voor die mensen mag afschaffen of zelfs extra belastingen mag heffen op ouders die toch kinderen nemen.
Dan behoud je enerzijds het voordeel van de theoretische lichamelijke vrijheid van mensen, en anderzijds zorg je ervoor dat de falende mensen - die meestal financieel al niet ruim zitten - een nieuw kind niet kunnen betalen.
Die kinderen zouden dan als het goed is niet meer bestaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
En dan zijn de kinderen dus nog meer het slachtoffer, en willen we nou juist voorkomen met een dergelijke maatregel, dat er meer kinderen verwaarloosd en misbruikt worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |