quote:
Op maandag 7 februari 2011 17:58 schreef kanovinnie het volgende: En wat ga je dan met al je lenzen doen? Zijn de Nikon tegenhangers dan de moeite waard om over te stappen?
Ik ben trouwens verder niet echt bekend met de duurdere modellen DSLR's, maar is die pentax kx-5 (met belachelijke hoge iso waarde's) niet iets voor je?
Zoveel lenzen heb ik niet. Dus als ik over wil stappen is nu de tijd. Voordat er een enorme berg glas in huis is en het dus echt heel veel zou kosten om over te stappen.
quote:
Op maandag 7 februari 2011 18:39 schreef angel008 het volgende:[..]
niet om lullig te zijn maar je zegt dat je er in snelheid op wilt blijven en dus de 5d II niet opnoemt maar als ik dan naar je foto's kijk zijn dat allemaal portretten doe je veel sportfotografie dat je echt die 10 fps nodig hebt of is de 3.7 echt te weinig ?
ik heb zelf sport geschoten met een 40d en was bang dat de 5d II er met zijn zogenaamde slechte af/fps alleen studio werk ermee ging doen maar dat was na een dag lopen bij de paarden al afgelopen 5d kan prima mee benen.
daarnaast geen idee hoeveel lenzen je hebt en welke maar even overstappen bij nikon... ik zou het mezelf niet zien doen met alles wat ik hier heb liggen.
Nu kom ik snelheid tekort. Ik heb al heel wat shots gemist omdat 'ie het niet bij kon benen. Tien per seconde is nou ook weer niet nodig, maar een beetje sneller zou welkom zijn. Overigens niet alleen de fps hoor. Ook de buffer leeg laten lopen duurt nu best lang, ondanks mn rappe kaarten. Niets frustrerender dan fotografen naast je de ene na de andere mooie plaat zien knippen terwijl jij naar een rood lampje staat te staren...

De 5D2 ga ik me niet aan branden. Wil er in AF niet op achteruit gaan en bovendien moet ik er dan weer een grip op kopen en dan ben ik twee mille lichter voor een camera waar ik me niet helemaal happy mee voel en die ik dan in no time toch weer dump voor een 1. Ik ken mezelf intussen een beetje

En zoals hierboven reeds gemeld, heb ik niet heel veel glas, dus dat valt wel mee...dus als ik naar Nikon zou gaan is de schade beperkt. M'n 580's ben ik ook zo kwijt en die zijn weer duurder geworden, dus daar maak ik amper verlies op..kortom, een overstap kost me hooguit een paar honderd euro en dat is best te behappen... Daarbij ben ik gewoon een beetje nieuwsgierig naar Nikon. Fotografie is geen werk, maar hobby voor mij en een hobby mag best wat kosten. Daarbij ben ik een gearslet. NIets leuker dan een nieuw speeltje