abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102608141
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:08 schreef nikk het volgende:
Want het provinciebestuur staat dicht bij de burger? Ik vraag me af hoeveel procent van de burgers daadwerkelijk weet wie namens hen in de provincie zit. Ik gok minder dan vijf procent.
Dus lijkt het me een slechte zaak dat het bestuur nóg verder bij die burger vandaan komt.

Bovendien is het probleem met dit soort herindelingen trouwens dat er complete provincies worden samengevoegd, in plaats van dat er logische gebieden worden gevormd (dus voorbijgaand aan huidige provinciegrenzen). Op gemeentelijk niveau is dit de laatste 15 jaar ook veel gebeurd, waardoor onlogische gedrochten van gemeenten zijn gevormd.
pi_102608509
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dus lijkt het me een slechte zaak dat het bestuur nóg verder bij die burger vandaan komt.
Waarom komt het bestuur dan nog verder van de burger te staan? En waarom moet dat slecht zijn? Alsof de provincie een orgaan is waar de burger zich mee bezighoudt.

quote:
Bovendien is het probleem met dit soort herindelingen trouwens dat er complete provincies worden samengevoegd, in plaats van dat er logische gebieden worden gevormd (dus voorbijgaand aan huidige provinciegrenzen). Op gemeentelijk niveau is dit de laatste 15 jaar ook veel gebeurd, waardoor onlogische gedrochten van gemeenten zijn gevormd.
Ik vind het voorstel in de OP niet onlogisch.
pi_102608905
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Want het provinciebestuur staat dicht bij de burger? Ik vraag me af hoeveel procent van de burgers daadwerkelijk weet wie namens hen in de provincie zit. Ik gok minder dan vijf procent.
Het is wat mij betreft een nogal onzinnige politieke bestuurslaag. Maak er puur een uitvoerend orgaan van en dump die volksvertegenwoordigers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')