Heb je daar de routing wel voor?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:16 schreef blckbb het volgende:
Dean ik wil wellicht toch nog een hummert in mijn strat bouwen. Jij had er toch nog wat liggen? Raad je wat aan?
daarom, ik moet leren lezen voordat ik post.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat?
Geen Custom als in Gibson, maar het merk was gewoon doodleuk Custom.
Jazekerquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb je daar de routing wel voor?
Vind ik niet hoor. Geeft een veel beter geluid en het heeft ook wel wat.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:58 schreef Aresdreams het volgende:
Strats moeten alleen single coils hebben. Als ik humbuckers wil, koop ik wel een andere gitaar.
Dat is iig een meningquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:13 schreef Zorro het volgende:
Ja, naar mijn mening bestaat er niet zoiets als een mooie tortoise slagplaat.
Zo. Dat is gezegd.
daarom zijn er zoveel keuzes bij het uitzoeken van een gitaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:05 schreef blckbb het volgende:
[..]
Jazeker
Badkuipje
[..]
Vind ik niet hoor. Geeft een veel beter geluid en het heeft ook wel wat.
Maar iemand nog commentaar op een tortoise slagplaat?
Dat Charvel element. Klinkt erg lekker, en zit je niet met een nek humbucker waar je niks mee doet als je een setje koopt...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:16 schreef blckbb het volgende:
Dean ik wil wellicht toch nog een hummert in mijn strat bouwen. Jij had er toch nog wat liggen? Raad je wat aan?
Ja hoor, is er nog. Heb ook nog wel een setje Zebra humbuckers uit een Dean ML, dat zijn die gelige met zwarte [op het moment even geen foto].quote:
Zet het er wel even voor je opquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:05 schreef blckbb het volgende:
Mwha, zebra's zou ik qua looks al niet doen.
GFS setje lijkt me prima, maar ik moet eerst mijn slagplaat weer even terugkrijgen (aan een vriend uitgeleend die 'm eigenlijk zou pimpen maar dat gaat schijnbaar toch niet gebeuren)
Kan je duidelijk zien aan die elementen wat de neck en wat de bridge hum is?
Nice! Je hoort nog van me iigquote:
quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:19 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik ben de laatste dagen wat aan het rondkijken naar een nieuwe amp. Nja, het kan dus een combo, stack of rack worden. Een rack is alleen erg duur! Maar bij een rack heb je dus een voor- en eindversterker. Ik vroeg me af welke (de voor- of eindversterker) nou het meeste het geluid beïnvloedt. Ik kwam namelijk laatst een leuk setje op internet tegen.
Voorversterker: Mesa Boogie studio pre-amp
Eindversterker: Peavey Classic 50/50
Effecten: Lexicon mpx1
Nu hebben de meeste Mesa Boogies een top geluid! Maar ik ben benieuwd in hoeverre een Peavey eindversterker het geluid bepaald. Ik ken ook iemand met een voorversterker van een onbekend merk i.c.m. een Mesa Boogie 50/50 eindversterker. Daar komt me toch een mooi geluid uit!
Voor zover ik er verstand van heb, kleurt de preamp het geluid meer dan de eindtrap; toch zijn er mensen die het verschil menen te horen tussen bv 6L6 buizen en EL34 in de eindversterker. Het zal ook wel wat uitmaken, maar ik denk dat 70-80 procent van je gitaargeluid wordt bepaald door de voorversterker (even los van gitaar zelf, elementen, effecten etc). Ik zou eerder voor een mooie preamp met een no -name eindtrap gaan dan andersom.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:19 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik ben de laatste dagen wat aan het rondkijken naar een nieuwe amp. Nja, het kan dus een combo, stack of rack worden. Een rack is alleen erg duur! Maar bij een rack heb je dus een voor- en eindversterker. Ik vroeg me af welke (de voor- of eindversterker) nou het meeste het geluid beïnvloedt. Ik kwam namelijk laatst een leuk setje op internet tegen.
Nu hebben de meeste Mesa Boogies een top geluid! Maar ik ben benieuwd in hoeverre een Peavey eindversterker het geluid bepaald. Ik ken ook iemand met een voorversterker van een onbekend merk i.c.m. een Mesa Boogie 50/50 eindversterker. Daar komt me toch een mooi geluid uit!
Heb je al de keuze gemaakt of je preamp en poweramp transistor of buizen of een mix worden ?quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:19 schreef GuitarJJ het volgende:
Haha, geen duizenden euro's ofzo. Kwam deze set tegen voor 750 euro. Denk ergens tot 1500 euro.quote:
Aah, oke!quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Voor zover ik er verstand van heb, kleurt de preamp het geluid meer dan de eindtrap; toch zijn er mensen die het verschil menen te horen tussen bv 6L6 buizen en EL34 in de eindversterker. Het zal ook wel wat uitmaken, maar ik denk dat 70-80 procent van je gitaargeluid wordt bepaald door de voorversterker (even los van gitaar zelf, elementen, effecten etc). Ik zou eerder voor een mooie preamp met een no -name eindtrap gaan dan andersom.
Ik heb zelf een tijdje een Peavey Classic 60/60 eindversterker gehad, en daar kwam een dijk van een geluid uit, icm een Peavey Rockmaster preamp.
Ik zat te denken aan buizen. Heb tot nu toe transistoramps gehad. Modeling zoals Vox is opzich ook nog best tof, maar bij buizen heb ik toch vaak het gevoel het warmste geluid te horen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:17 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Heb je al de keuze gemaakt of je preamp en poweramp transistor of buizen of een mix worden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |