abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92486795
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:30 schreef blckbb het volgende:
Vind die tortoise slagplaat zo stiekem ook wel tof. Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
I.c.m. met zwart? Tja, weet ik niet. Heeft op zich wel wat, weer wat anders. En anders donder je d'r weer een ander op.
pi_92486853
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

I.c.m. met zwart? Tja, weet ik niet. Heeft op zich wel wat, weer wat anders. En anders donder je d'r weer een ander op.
Ik heb sowieso een witte liggen. Maar zo met tortoise zie je niet vaak maar ik vind dat het best wat heeft.
pi_92486869
oh die plaatjes moeten mijn strat voorstellen nadat ik evt. een humbuckert erin heb gebouwd he :)

Behalve dat de body onder de putjes en krassen en een Feyenoord-stickert zit :')
pi_92487313
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:15 schreef Muchachooo het volgende:
nevermind.
Wat?
Geen Custom als in Gibson, maar het merk was gewoon doodleuk Custom.
pi_92487327
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:16 schreef blckbb het volgende:
Dean ik wil wellicht toch nog een hummert in mijn strat bouwen. Jij had er toch nog wat liggen? Raad je wat aan? :*
Humbuckers in een strat zijn zò tof!.
Op m`n werk staat een saaie Squier Standard met 1 humbucker, en dat ding klinkt echt verschrikkelijk lekker!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:34:41 #126
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92490548
quote:
Dean ik wil wellicht toch nog een hummert in mijn strat bouwen. Jij had er toch nog wat liggen? Raad je wat aan? :*
Heb je daar de routing wel voor?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:48:03 #127
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_92490700
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:54 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat?
Geen Custom als in Gibson, maar het merk was gewoon doodleuk Custom.
daarom, ik moet leren lezen voordat ik post.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:12:15 #128
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_92491032
Een humbucker in een strat staat zo verschrikkelijk lelijk.

Maar het klinkt vaak wel strakker dan een single coil in de brug, dat moet ik toegeven. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door BoerBert op 08-02-2011 13:51:58 ]
pi_92492068
Strats moeten alleen single coils hebben. Als ik humbuckers wil, koop ik wel een andere gitaar.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:49:28 #130
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_92493613
precies.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_92502695
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Heb je daar de routing wel voor?
Jazeker
Badkuipje :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:58 schreef Aresdreams het volgende:
Strats moeten alleen single coils hebben. Als ik humbuckers wil, koop ik wel een andere gitaar.
Vind ik niet hoor. Geeft een veel beter geluid en het heeft ook wel wat.

Maar iemand nog commentaar op een tortoise slagplaat? :o
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:12:37 #132
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_92503005
Ons nieuwste filmpje; live @ een popronde
  FOK!fotograaf dinsdag 8 februari 2011 @ 15:13:08 #133
842 Zorro
Z
pi_92503032
Ja, naar mijn mening bestaat er niet zoiets als een mooie tortoise slagplaat.

Zo. Dat is gezegd. :+
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_92503305
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:13 schreef Zorro het volgende:
Ja, naar mijn mening bestaat er niet zoiets als een mooie tortoise slagplaat.

Zo. Dat is gezegd. :+
Dat is iig een mening

Oh btw
Nieuwe mondharmonica is binnen *O*

wat een verschil met dat 5 euro dingetje zeg :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:26:25 #135
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92506427
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:05 schreef blckbb het volgende:

[..]

Jazeker

Ooooooh :).
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_92510167
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:05 schreef blckbb het volgende:

[..]

Jazeker

[..]

Vind ik niet hoor. Geeft een veel beter geluid en het heeft ook wel wat.

Maar iemand nog commentaar op een tortoise slagplaat? :o
daarom zijn er zoveel keuzes bij het uitzoeken van een gitaar ;)
pi_92511311
quote:
Dat Charvel element. Klinkt erg lekker, en zit je niet met een nek humbucker waar je niks mee doet als je een setje koopt...
Ja, of die Ibanez Powersound.

Heb helaas geen soundclips voor je... kan je gerust eerst een [nja, of beide] opsturen zodat je kan testen hoor, geen probleem.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_92511371
En dat GFS setje heb je die nog?
pi_92511556
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:14 schreef blckbb het volgende:
En dat GFS setje heb je die nog?
Ja hoor, is er nog. Heb ook nog wel een setje Zebra humbuckers uit een Dean ML, dat zijn die gelige met zwarte [op het moment even geen foto].

Of een setje passieve EMG H3, maar denk niet dat dat echt jou ding is.

Edit: deze Zebra's bedoel ik.

pi_92526777
Mwha, zebra's zou ik qua looks al niet doen.

GFS setje lijkt me prima, maar ik moet eerst mijn slagplaat weer even terugkrijgen (aan een vriend uitgeleend die 'm eigenlijk zou pimpen maar dat gaat schijnbaar toch niet gebeuren)

Kan je duidelijk zien aan die elementen wat de neck en wat de bridge hum is?
pi_92527529
Nog iemand een jankbaby nodig? O+
[TK] Jim Dunlop Crybaby GCB-95
pi_92527580
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:05 schreef blckbb het volgende:
Mwha, zebra's zou ik qua looks al niet doen.

GFS setje lijkt me prima, maar ik moet eerst mijn slagplaat weer even terugkrijgen (aan een vriend uitgeleend die 'm eigenlijk zou pimpen maar dat gaat schijnbaar toch niet gebeuren)

Kan je duidelijk zien aan die elementen wat de neck en wat de bridge hum is?
Zet het er wel even voor je op :)
pi_92527740
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:22 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zet het er wel even voor je op :)
Nice! Je hoort nog van me iig :)
Ik neem aan dat ik het beste dat hele setje kan kopen? 15 euro was 't he?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:37:40 #144
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_92528247
Morgen naar een nieuwe klant. Ga ik kijken, zit hij nog geen kwartier hier vandaan. Wel een stuk beter dan Utrecht of Enschede gelijk :D.
pi_92531341

_O_ *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_92540703
Ik ben de laatste dagen wat aan het rondkijken naar een nieuwe amp. Nja, het kan dus een combo, stack of rack worden. Een rack is alleen erg duur! Maar bij een rack heb je dus een voor- en eindversterker. Ik vroeg me af welke (de voor- of eindversterker) nou het meeste het geluid beïnvloedt. Ik kwam namelijk laatst een leuk setje op internet tegen.

Voorversterker: Mesa Boogie studio pre-amp
Eindversterker: Peavey Classic 50/50
Effecten: Lexicon mpx1

Nu hebben de meeste Mesa Boogies een top geluid! Maar ik ben benieuwd in hoeverre een Peavey eindversterker het geluid bepaald. Ik ken ook iemand met een voorversterker van een onbekend merk i.c.m. een Mesa Boogie 50/50 eindversterker. Daar komt me toch een mooi geluid uit!
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:14:50 #147
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_92542665
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:19 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik ben de laatste dagen wat aan het rondkijken naar een nieuwe amp. Nja, het kan dus een combo, stack of rack worden. Een rack is alleen erg duur! Maar bij een rack heb je dus een voor- en eindversterker. Ik vroeg me af welke (de voor- of eindversterker) nou het meeste het geluid beïnvloedt. Ik kwam namelijk laatst een leuk setje op internet tegen.

Nu hebben de meeste Mesa Boogies een top geluid! Maar ik ben benieuwd in hoeverre een Peavey eindversterker het geluid bepaald. Ik ken ook iemand met een voorversterker van een onbekend merk i.c.m. een Mesa Boogie 50/50 eindversterker. Daar komt me toch een mooi geluid uit!
:o Wat is je budget?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:03:01 #148
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_92544666
quote:

Voor zover ik er verstand van heb, kleurt de preamp het geluid meer dan de eindtrap; toch zijn er mensen die het verschil menen te horen tussen bv 6L6 buizen en EL34 in de eindversterker. Het zal ook wel wat uitmaken, maar ik denk dat 70-80 procent van je gitaargeluid wordt bepaald door de voorversterker (even los van gitaar zelf, elementen, effecten etc). Ik zou eerder voor een mooie preamp met een no -name eindtrap gaan dan andersom.

Ik heb zelf een tijdje een Peavey Classic 60/60 eindversterker gehad, en daar kwam een dijk van een geluid uit, icm een Peavey Rockmaster preamp. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:17:50 #149
28330 Scary_Hairy
not scary, just hairy
pi_92545254
quote:

Heb je al de keuze gemaakt of je preamp en poweramp transistor of buizen of een mix worden ?
pi_92546338
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:14 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

:o Wat is je budget?
Haha, geen duizenden euro's ofzo. Kwam deze set tegen voor 750 euro. Denk ergens tot 1500 euro.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:03 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Voor zover ik er verstand van heb, kleurt de preamp het geluid meer dan de eindtrap; toch zijn er mensen die het verschil menen te horen tussen bv 6L6 buizen en EL34 in de eindversterker. Het zal ook wel wat uitmaken, maar ik denk dat 70-80 procent van je gitaargeluid wordt bepaald door de voorversterker (even los van gitaar zelf, elementen, effecten etc). Ik zou eerder voor een mooie preamp met een no -name eindtrap gaan dan andersom.

Ik heb zelf een tijdje een Peavey Classic 60/60 eindversterker gehad, en daar kwam een dijk van een geluid uit, icm een Peavey Rockmaster preamp. :)
Aah, oke! :) Bedank voor de info!

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:17 schreef Scary_Hairy het volgende:

[..]

Heb je al de keuze gemaakt of je preamp en poweramp transistor of buizen of een mix worden ?
Ik zat te denken aan buizen. Heb tot nu toe transistoramps gehad. Modeling zoals Vox is opzich ook nog best tof, maar bij buizen heb ik toch vaak het gevoel het warmste geluid te horen.

Heb al wat gekeken naar tweedehandse Mesa Boogies (bijvoorbeeld Mark III of Mark IV). Dat zijn combo's, maar schijnen wel enorm lekker te klinken. Nadeel is dat je deze niet kan testen in muziekzaken aangezien ze niet meer gemaakt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')