same herequote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
same herequote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
Yo Yosander (HAHAHA HILARISCH DIE RICKOKUN ROFLZ),quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:47 schreef yosander het volgende:
Cross-post uit het centrale dromentopic:
Hoi hoi, voor 't eerst dat ik hier post in TRU, maar heb me altijd al geïnteresseerd in dromen en dan niet zozeer de betekenis die erachter kan zitten, maar meer de wetenschappelijke kant van dromen. Nu was ik me al een tijdje van het fenomeen 'lucide dromen' bewust en omdat ik al vakantie heb, ben ik me er deze week weer eens in gaan verdiepen.
De 'methode' die ik nu gebruik, is zodra ik wakker word, weer ga slapen en probeer te denken aan lucide dromen. Mede omdat ik het vaakst mijn dromen onthoud als ik voor de tweede keer in slaap val.
De afgelopen twee dagen heb ik tweemaal de zogenaamde 'reality-checks' uitgevoerd(?). De eerste dag keek ik naar mijn hand (dit overdag ook een paar 'geoefend') en die werd onder mijn wil groter. Toen was het duidelijk dat ik aan 't dromen was. Vanochtend was echter nog vager: opeens besefte ik dat ik aan het dromen was en toen dacht ik: nu wil ik een sinaasappel proeven, nou dat proefde ik ook
. En dat bleef de hele droom doorgaan totdat ik wakker werd. Beide dromen duurden niet zolang voor mijn gevoel vergeleken met normale dromen
. Ook gebeurde er verder niets in mijn dromen. Komt 't omdat ik het dan maar zelf moet aanvullen/verzinnen
?
Nou lijkt het naar je handen kijken niet een goed idee. Vreemd genoeg heb ik (en meerdere mensen met mij) dat je handen niet kloppen, wat er freaky uit kan zien als je je 'bewust' van je droom bent. (soms zien ze er helemaal gebroken etc. uit), hetzelfde als je jezelf ziet in een spiegel in je droom. Heel apart (en nogmaals zweverig), maar probeer het maar eens!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:08 schreef Darklight het volgende:
Zijn wel trucjes voor,naar je handen kijken volgens mij,of rond gaan draaien
LOLLERZZ!!1quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:19 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Yo Yosander (HAHAHA HILARISCH DIE RICKOKUN ROFLZ),
Met lucide dromen speel je eigenlijk een beetje vals, je omzeilt je hersenen haar bewustzijn. Dat je dromen met lucide dromen niet 'langer' duren, komt omdat je inderdaad je droom zelf moet invullen. En dat betekent niet persé dat je je eigen droom moet voortDUWEN, maar je moet de droom voor laten ZWEVEN.
Als je je namelijk 'teveel' bewust wordt dat je droomt, zal je weer wakker worden. Er zit een stofje in je hersenen (naar ik heb gelezen) dat je slaap regelt.
Om je droom verder te laten gaan, zal je je bewustzijn op 'een lager pitje' moeten zetten. Klinkt heel zweverig, weet ik, maar ik vind het moeilijk te omschrijven.
Als ik bijv. in slaap val, weet ik dat ik het auto-associatieve krijg: Ik bedenk compleet random allemaal woordjes of situaties (zo ook in een droom, waardoor de ene droom compleet nergens op slaat, en de ander juist wel weer, omdat je nadenkt over een bepaalde situatie die je die dag hebt meegemaakt, gemixed met andere zaken). Ik probeer terug naar dat niveau te komen, zodat 'de droom' zijn eigen weg weer kan varen. Zo verleng ik mijn eigen lucide dromen. Maar weet wel, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ook ik heb daar nog moeite mee
dat van mijn handen is me nog nooit opgevallen, ik zal eens kijken of ik er op kan letten. Ik heb juist vaak in lucide dromen dat ik me er van bewust ben dat plaatsen niet kloppen. BV mijn slaapkamer komt uit in een woonkamer die niet op de mijne lijkt, of winkels liggen niet waar ze moeten liggen, en daar ben ik mij dan bewust van dat het niet klopt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nou lijkt het naar je handen kijken niet een goed idee. Vreemd genoeg heb ik (en meerdere mensen met mij) dat je handen niet kloppen, wat er freaky uit kan zien als je je 'bewust' van je droom bent. (soms zien ze er helemaal gebroken etc. uit), hetzelfde als je jezelf ziet in een spiegel in je droom. Heel apart (en nogmaals zweverig), maar probeer het maar eens!
Rond gaan draaien is een truuk dat inderdaad wel goed werkt!
ik wordt snachts best vaak wakker dus ik heb dat ik ze kan onthouden ongeveer 2 - 3 dromen per nacht. Als ik smiddags een uurtje in slaap val droom ik al dus ik droom vrijwel altijd wanneer ik slaap, en van die dromen gok ik dat ik een keer of 3 - 5 in de week lucide droom. Nadeel is, je wordt altijd wakker van dromen die je onthoud, en ik heb het idee dat je juist omdat ie lucide is sneller wakker wordt dus het kost me slaapquote:Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef KeizerKuzco het volgende:
Maar droom je dan iedere nacht lucide? Ik kan me voorstellen dat je dan in iedere droom de realitychecks uitvoert en merkt dat je droomt. Of kan je er ook zo weer mee stoppen zodat je weer een `droomloze´ slaap hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |