De meest logische oefening is mijns inziens je de gehele dag regelmatig af te vragen of je droomt, ook al ben je wakker. Dit maakt de kans groter dat het getriggered wordt dat je in je droom je jezelf ook deze vraag zal gaan stellen, wat je droom om kan zetten in een lucide droom.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:10 schreef Bastard het volgende:
Ik heb het ook weleens maar helaas kan ik het niet echt triggeren, het beste lukt het volgens mij als je even wakker word.. stil blijft liggen.. en dan weer verder gaat slapen, dan weet je dat je in bed ligt ofzo?
Ik ga dan uit enthousiasme altijd meteen vliegen. Waardoor ik meteen wakker wordquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:08 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als je jezelf in een droom afvraagt of je droomt, moet je naar je handen kijken! Ten eerste zien ze er enorm raar uit en ten tweede heb je in je droom nooit, ik herhaal nooit tien vingers. Dit trucje gebruik ik altijd als ik een bewustwording heb in een droom en me afvraag of het inderdaad een droom is..
dat is dan wel zo denk ik, want je beseft toch dat je droomt?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:12 schreef svefn het volgende:
Heb het vroeger een tijd lang geprobeerd, maar om een of andere reden kan ik die gedachtesprong niet maken in een droom. Heb op een gegeven moment zelfs gedroomd dat ik lucide droomde, maar dat was dus niet echt zo.
Misschien eens wat minder blowtjes roken, wellicht lukt het je dan wel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:03 schreef markxx1985 het volgende:
lucis dromen is paranormal
ikkan t niet omdat k teveel bloowtjes rook:/
me ma kan t wel zji is paranormal
ikkan wel fotolesen op fotoo zien wat ieman meegemakt heeft
Ik ben alles behalve paranormaal.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:03 schreef markxx1985 het volgende:
lucis dromen is paranormal
ikkan t niet omdat k teveel bloowtjes rook:/
me ma kan t wel zji is paranormal
ikkan wel fotolesen op fotoo zien wat ieman meegemakt heeft
Het is een kwestie van oefenen. Eerst werd ik er ook altijd meteen uit wakker, tegenwoordig kan ik het vrij aardig oprekken.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:10 schreef Mirjam het volgende:
ik gebruik altijd 'het lichtknopj e' om te checken of ik droom (lichtknopje aandoen, in je droom gaat er dan geen licht aan als het goed is, dan weet je dat je droomt), maar vooralsnog lukt het me bijna nooit om echt lucide te worden, zeker niet voor langere tijd.
áls het me al gebeurt, is het maar heel eventjes en half/half
whehe,doe ik ook altijd. Lucide dromen zijn tof, maar er kleeft mijns inziens geen spiritueel tintje aan. Ik bedoel, de droompersonages zullen je echt geen hogere inzichten geven. Sterker nog, ze kramen alleen maar onzin uit en zijn in weze een paar droomopvullende lopende poppen..quote:Op zondag 6 februari 2011 00:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vervolgens deed ik alles wat "god" verboden heeft in die droom
Neuh, ik hecht er verder ook weinig waarde aan, ik vind het gewoon fokking tof dat ik een keer alles kon controleren in een droomquote:Op zondag 6 februari 2011 00:43 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
whehe,doe ik ook altijd. Lucide dromen zijn tof, maar er kleeft mijns inziens geen spiritueel tintje aan. Ik bedoel, de droompersonages zullen je echt geen hogere inzichten geven. Sterker nog, ze kramen alleen maar onzin uit en zijn in weze een paar droomopvullende lopende poppen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |