abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92372500
Iemand ervaring mee?

Vannacht had ik het na een tijd proberen eindelijk! Ik droomde dat ik in mijn bed lag en mijn been bewoog, maar mijn been bewoog niet. Dat was voor mij een teken dat ik droomde. Ik ''creeerde'' een tunnel naast mijn bed waar ik in dook, en ik kwam terecht in een gebouw waar ik een tijdje rond heb gelopen met het volle bewustzijn dat ik droomde!
Ik kwam elke keer terug op dezelfde plekken in dat gebouw maar er was 1 uitgang, maar dan moest ik van het dak afspringen. Dat deed ik en buiten het gebouw was een bak met water. Ook daar sprong ik in. Ik dacht, ik ga proberen of ik wakker kan worden. Ik knipte met mijn vingers en ik werd wakker!

Echt een aanrader om te proberen :)
wat is dit
pi_92372747
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
pi_92372888
Zijn erg leuke ervaringen.
Mijn laatste goede herinnering van zo'n droom:

Ik ging de ruimte in en was van planeet naar planeet aan het gaan, ontdekte allemaal nieuwe planten dieren en dergelijk.

Tot dat ik dacht, ik spring weer terug naar de aarde, dat lukte. :P
Toen 'maakte' ik mijzelf wakker.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_92372944
En ik twijfel nog steeds of ik nou droomde dat ik wakker werd of dat ik echt wakker werd _O-
wat is dit
pi_92373085
Je bewoog je been, maar je been bewoog niet?

Lucide dromen zijn overigens een wetenschappelijk geaccepteerd verschijnsel en dus geen bovennatuurlijk fenomeen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:10:42 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92373099
Ik heb het ook weleens maar helaas kan ik het niet echt triggeren, het beste lukt het volgens mij als je even wakker word.. stil blijft liggen.. en dan weer verder gaat slapen, dan weet je dat je in bed ligt ofzo?
The truth was in here.
pi_92373237
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:10 schreef Bastard het volgende:
Ik heb het ook weleens maar helaas kan ik het niet echt triggeren, het beste lukt het volgens mij als je even wakker word.. stil blijft liggen.. en dan weer verder gaat slapen, dan weet je dat je in bed ligt ofzo?
De meest logische oefening is mijns inziens je de gehele dag regelmatig af te vragen of je droomt, ook al ben je wakker. Dit maakt de kans groter dat het getriggered wordt dat je in je droom je jezelf ook deze vraag zal gaan stellen, wat je droom om kan zetten in een lucide droom.
pi_92377581
Heb het vroeger een tijd lang geprobeerd, maar om een of andere reden kan ik die gedachtesprong niet maken in een droom. Heb op een gegeven moment zelfs gedroomd dat ik lucide droomde, maar dat was dus niet echt zo. :')
pi_92379523
Als je jezelf in een droom afvraagt of je droomt, moet je naar je handen kijken! Ten eerste zien ze er enorm raar uit en ten tweede heb je in je droom nooit, ik herhaal nooit tien vingers. Dit trucje gebruik ik altijd als ik een bewustwording heb in een droom en me afvraag of het inderdaad een droom is..
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:35:52 #10
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_92380682
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:08 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als je jezelf in een droom afvraagt of je droomt, moet je naar je handen kijken! Ten eerste zien ze er enorm raar uit en ten tweede heb je in je droom nooit, ik herhaal nooit tien vingers. Dit trucje gebruik ik altijd als ik een bewustwording heb in een droom en me afvraag of het inderdaad een droom is..
Ik ga dan uit enthousiasme altijd meteen vliegen. Waardoor ik meteen wakker word :'(
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_92380889
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:12 schreef svefn het volgende:
Heb het vroeger een tijd lang geprobeerd, maar om een of andere reden kan ik die gedachtesprong niet maken in een droom. Heb op een gegeven moment zelfs gedroomd dat ik lucide droomde, maar dat was dus niet echt zo. :')
dat is dan wel zo denk ik, want je beseft toch dat je droomt?
wat is dit
pi_92384479
lucis dromen is paranormal
ikkan t niet omdat k teveel bloowtjes rook:/
me ma kan t wel zji is paranormal
ikkan wel fotolesen op fotoo zien wat ieman meegemakt heeft
pi_92385802
Probeer weleens een droom te sturen, maar zodra ik dat doe word ik wakker. En probeer dan verder te gaan met de droom, maar dat is me nog nooit gelukt. Omdat ik dan teveel andere gedachten in mijn hoofd krijg, en te wakker ben.
pi_92385845
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:03 schreef markxx1985 het volgende:
Misschien eens wat minder blowtjes roken, wellicht lukt het je dan wel.
Als je moeder lucide kan dromen, bestaat er een kans dat jij het ook kan.
pi_92387727
Volgens mij kan iedereen het leren, gewoon het ritme van realiteitschecks/besef aanleren en elke avond met de intentie om lucide te gaan dromen naar bed gaan. Binaurale tonen willen ook wel helpen om de REM slaap sneller te bereiken.
wat is dit
pi_92391545
Eerst trainen dat je je dromen beter onthoudt (na het wakker worden opschrijven wat je gedroomd hebt) indien nodig. Vaak aan lucide dromen denken en checken of je op dat moment droomt. En een L op je hand schrijven zodat je elke keer als je 'm ziet reality-checkt. http://ld4all.com/ voor meer info. Is ondertussen een eeuwenoude site.
pi_92393578
zometeen weer proberen :7
wat is dit
pi_92393981
Ik kan al heel lang niet meer lucide dromen. Niet dat ik het probeer maar...

Voor jaren terug kon ik het elke week.
pi_92394055
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:03 schreef markxx1985 het volgende:
Ik ben alles behalve paranormaal.
Het is gewoon een normaal verschijnsel, doorhebben dat je droomt. :D
pi_92394194
ik gebruik altijd 'het lichtknopj e' om te checken of ik droom (lichtknopje aandoen, in je droom gaat er dan geen licht aan als het goed is, dan weet je dat je droomt), maar vooralsnog lukt het me bijna nooit om echt lucide te worden, zeker niet voor langere tijd.
áls het me al gebeurt, is het maar heel eventjes en half/half ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator / Redactie FP zondag 6 februari 2011 @ 00:29:30 #21
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_92395184
Ik heb tot nu tot één lucide droom gehad :P

De droom begon, ik voelde dat er iets niet klopte, dus ik werd wakker, keek naar m'n wekker, sliep weer in, voelde weer dat er iets niet klopte, werd wakker, keek weer naar m'n wekker, had iets van "fuck yeah!" en viel weer in slaap :P

Daarna liep ik in mn droom een achtertuin in waar wat volk zat en zei: "dit is mijn droom en ik wil dat jullie weggaan", maakte een veegbeweging met m'n rechterarm en ze waren weg :D _O- Vervolgens deed ik alles wat "god" verboden heeft in die droom :9
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zondag 6 februari 2011 @ 00:40:53 #22
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_92395677
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:10 schreef Mirjam het volgende:
ik gebruik altijd 'het lichtknopj e' om te checken of ik droom (lichtknopje aandoen, in je droom gaat er dan geen licht aan als het goed is, dan weet je dat je droomt), maar vooralsnog lukt het me bijna nooit om echt lucide te worden, zeker niet voor langere tijd.
áls het me al gebeurt, is het maar heel eventjes en half/half ;(
Het is een kwestie van oefenen. Eerst werd ik er ook altijd meteen uit wakker, tegenwoordig kan ik het vrij aardig oprekken.
Het lichtknopje heb ik nooit geprobeerd, ik krijg het meestal door als ik bijvoorbeeld mijn slaapkamer deur open en dan een kamer instap waar mijn deur helemaal niet op uit hoort te komen :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_92395793
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vervolgens deed ik alles wat "god" verboden heeft in die droom :9
whehe,doe ik ook altijd. Lucide dromen zijn tof, maar er kleeft mijns inziens geen spiritueel tintje aan. Ik bedoel, de droompersonages zullen je echt geen hogere inzichten geven. Sterker nog, ze kramen alleen maar onzin uit en zijn in weze een paar droomopvullende lopende poppen..
  Moderator / Redactie FP zondag 6 februari 2011 @ 00:50:10 #24
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_92396005
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:43 schreef child_of_the_matrix het volgende:

[..]

whehe,doe ik ook altijd. Lucide dromen zijn tof, maar er kleeft mijns inziens geen spiritueel tintje aan. Ik bedoel, de droompersonages zullen je echt geen hogere inzichten geven. Sterker nog, ze kramen alleen maar onzin uit en zijn in weze een paar droomopvullende lopende poppen..
Neuh, ik hecht er verder ook weinig waarde aan, ik vind het gewoon fokking tof dat ik een keer alles kon controleren in een droom :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zondag 6 februari 2011 @ 04:26:51 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_92400568
Wekelijks wel lucide dromen. T gevaar ligt em er echter in dat je je op een gegeven moment weer met de "droom mee moet gaan," want anders word je weer wakker.

Ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik kijk in mijn dromen dan vaak naar de grond of iets anders wat niet veel concentratie opwekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')