abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92371376
Ik heb hier een mountainbike staan waar ik eigenlijk helemaal niks mee doe. Heb hem vorig jaar op een rommelmarkt impulsief gekocht omdat ik dacht dat ik dan wat meer ging fietsen, maar dat viel uiteindelijk toch wel tegen :P.

Hij rijdt prima, er zit alleen een gaatje in het zadel. Ik heb weinig verstand van fietsen dus kom niet met te technische vragen.

Vraagprijs 150 euro, maar bieden mag. Op te halen in Eindhoven
pi_92371953
Eventueel wel interesse

wat van tekst staat er op de achterderailleur? staat daar een typenummer op?

Dezelfde vraag bij de remmen, remhendels en schakelmechanisme. Duidelijke foto's mogen ook, zodat ik het zelf kan bekijken

Zou je ook willen opmeten wat de maat is vanaf de trapas (hart) naar de bovenkant van je zitbuis (dus de lengte zonder zadelpen)?
pi_92376395
Welke "maat" is de fiets?
pi_92381821
Even over nadenken :)
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_92388410
Afstand van trapas tot zadeleind is 55 cm, 21 inch. Ik zelf ben 190 en hij is precies goed voor mij. Kan dit klopen dan, 21 inch? Foto's komen nog.
pi_92389256
Hier zijn de foto's

Dat merk Shimano komt redelijk vaak voor op de fiets. Er staat op de achterband "ZAC 79". Weet niet of dat iets zegt over de wielen?
pi_92404935
Kick
pi_92406054
Hartstikke bedankt voor de foto's

Ik ben nu zwaar aan het twijfelen. Deore XT groep is in principe prima voor wat ik ermee wil. Shimano Alivio onderdelen zijn van mindere kwaliteit, maar afhankelijk van de staat prima voor iemand die naast wielrennen een mountainbike wil hebben voor de afwisseling.

Over de staat twijfel ik nog een beetje, gezien het roest, de cassette die eigenlijk aan vervanging toe is en de ketting waar veel roest op zit.

Daarnaast ben ik ook nog aan het twijfelen of het handig is een tweede fiets op een studentenkamertje te parkeren :p

Jij weet zeker dat de maat jou goed past? Ik ben iets kleiner, maar twijfel of de fiets jou niet veel te klein is.

Hoe dan ook, een voorzichtig openingsbod van 75 euro
pi_92406273
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef Holenbeer het volgende:

Ik ben nu zwaar aan het twijfelen. Deore XT groep is in principe prima voor wat ik ermee wil. Shimano Alivio onderdelen zijn van mindere kwaliteit, maar afhankelijk van de staat prima voor iemand die naast wielrennen een mountainbike wil hebben voor de afwisseling.

Over de staat twijfel ik nog een beetje, gezien het roest, de cassette die eigenlijk aan vervanging toe is en de ketting waar veel roest op zit.

Daarnaast ben ik ook nog aan het twijfelen of het handig is een tweede fiets op een studentenkamertje te parkeren :p

Jij weet zeker dat de maat jou goed past? Ik ben iets kleiner, maar twijfel of de fiets jou niet veel te klein is.

Hoe dan ook, een voorzichtig openingsbod van 75 euro
Volgensmij is de zadelpen erg lang, en dat compenseert het een en het ander. Ik heb de fiets inderdaad niet erg goed onderhouden, dat komt terug op mijn onkunde. Ik vond het een prima fietsje, maar over de kwaliteit van de onderdelen kan ik niks zeggen.

Ik heb het bod genoteerd!
pi_92419549
prima,

"genoteerd" betekent dat je wacht op een hoger bod? Wil je hier heel lang op wachten of is het puur een beleefde manier om te zeggen dat ik geen kans maak voor dit bedrag? ;)

Je mag natuurlijk altijd met een tegenbod komen ;)
pi_92425877
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:08 schreef Holenbeer het volgende:
prima,

"genoteerd" betekent dat je wacht op een hoger bod? Wil je hier heel lang op wachten of is het puur een beleefde manier om te zeggen dat ik geen kans maak voor dit bedrag? ;)

Je mag natuurlijk altijd met een tegenbod komen ;)
Ik wil er eigenlijk gewoon minimaal 100 euro voor hebben. Eind deze week wil ik hem verkocht hebben, maar stel er is een bidding war dan kan het wat uitlopen ;)
  zondag 6 februari 2011 @ 20:37:02 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92427480
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef Holenbeer het volgende:

Ik ben nu zwaar aan het twijfelen. Deore XT groep is in principe prima voor wat ik ermee wil.

Op die fiets zit slechts een XT derailleur, de rest is helemaal geen XT, waarschijnlijk geeneens volledig Alivio, als ik naar die shifters kijk. En dan kun je je afvragen wat Bulls er voor een bracket pot (die je toch niet kunt zien) heeft ingestopt. Reken maar op minimaal 200 euro aan vervangingsonderdelen om van deze fiets weer een optimale mountainbike te maken. Maar dan heb je nog steeds een fietsje voor weinig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92429850
klopt buzz, dat had ik ook al bedacht, en daar mijn bod op aangepast. Mijn eerste prioriteit qua budget zit in mijn racefiets. De moutainbike zal voornamelijk voor af-en-toe zijn. Alivio kwaliteit, om het zo maar te bestempelen is prima voor wat ik ermee wil. Die 200 die jij stelt aan vervangingswaarde ga ik er in ieder geval niet insteken, dan koop ik wel direct een fatsoenlijke.
Een nieuwe ketting en wellicht nieuwe cassette heeft eerste prioriteit, vanuitgaande dat schakelen gewoon gaat. Remblokjes mogen ook vervangen worden, maar daar hoeft niet veel kosten aan gemaakt te worden. Als moutainbiken bevalt en de basis doet het (hoeft niet top te lopen), zie ik wel verder met vervangen of een nieuwe kopen.
pi_92431009
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:06 schreef Holenbeer het volgende:
klopt buzz, dat had ik ook al bedacht, en daar mijn bod op aangepast. Mijn eerste prioriteit qua budget zit in mijn racefiets. De moutainbike zal voornamelijk voor af-en-toe zijn. Alivio kwaliteit, om het zo maar te bestempelen is prima voor wat ik ermee wil. Die 200 die jij stelt aan vervangingswaarde ga ik er in ieder geval niet insteken, dan koop ik wel direct een fatsoenlijke.
Een nieuwe ketting en wellicht nieuwe cassette heeft eerste prioriteit, vanuitgaande dat schakelen gewoon gaat. Remblokjes mogen ook vervangen worden, maar daar hoeft niet veel kosten aan gemaakt te worden. Als moutainbiken bevalt en de basis doet het (hoeft niet top te lopen), zie ik wel verder met vervangen of een nieuwe kopen.
Als ik heel eerlijk ben heb ik nog nooit een fiets gehad die zo fatsoenlijk schakelde als deze, blijkbaar fatsoenlijk afgesteld. Als er nog onderdelen zijn waar je een foto van wil moet je het maar zeggen :)
pi_92431530
Wat mij betreft mag je de foto's eerst nog achterwege laten, of je moet denken dat het je verkoop bevordert.
Wanneer er verder niemand anders biedt en je wilt hem aan mij verkopen, kan er altijd nog foto's gemaakt worden en met mijn bod en jouw vraagprijs gespeeld worden.
pi_92460602
Kick!
pi_92494974
Bij deze trek ik mij terug als geïnteresseerde.

Ik heb al mijn aankopen die ik nog wil doen eens op een rijtje gezet en ben tot de conclusie gekomen dat mijn spaarrekening niet voldoende is :( . Aanschaf van een mountainbike voorlopig maar uitgesteld.

Ik denk dat ik hiermee een impulsaankoop voorkom (a)

In ieder geval succes met de verkoop.

Voor iemand die een beetje handig is met fietsen is hier ongetwijfeld wat leuks van te maken.
pi_92498697
Ik heb interesse en ben er vrij handig mee, maar heb geen zin er heel veel werk in te steken :P

Gezien de vele (misschien oppervlakkig, maar dat is hiervandaan niet te zien) roestplekken heb ik er 50 euro voor over, en ik kom elke dag in Eindhoven.
pi_92509547
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:22 schreef Wiebelkont het volgende:
Ik heb interesse en ben er vrij handig mee, maar heb geen zin er heel veel werk in te steken :P

Gezien de vele (misschien oppervlakkig, maar dat is hiervandaan niet te zien) roestplekken heb ik er 50 euro voor over, en ik kom elke dag in Eindhoven.
Het zijn alleen de bouten en schroeven waar deze roestvlekken opzitten, maar voor 50 euro gaat hij er niet uit.
pi_92557323
Kick
pi_92583939
wel een leuke crosshibride. De voorvering is een suntour ncx met lockout. Goed voor op de weg licht zand pad, niet mee om echt in het bos te gaan raggen. kwa achterderailleur is de xt een hele goede. Ik vind de achterderrailleur zelf altijd het belangrijkst voor het schakelen.
Wat zitten er voor versnellignsschakelaars op aan het stuur, kan ik zo niet zien. Deore waarschijnlijk, ook niks mis mee. Ik heb zelf al te veel fietsen, dus geen interesse ;) succes met de verkoop, poets hem een beetje op, smeer de ketting en dan verkoopt ie meteen een stuk beter.
pi_92684819
Hij mag dicht, hij is verkocht.
pi_92687574
Oke :)
Juin uit Eigen Tuin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')