Volgensmij is de zadelpen erg lang, en dat compenseert het een en het ander. Ik heb de fiets inderdaad niet erg goed onderhouden, dat komt terug op mijn onkunde. Ik vond het een prima fietsje, maar over de kwaliteit van de onderdelen kan ik niks zeggen.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef Holenbeer het volgende:
Hartstikke bedankt voor de foto's
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen. Deore XT groep is in principe prima voor wat ik ermee wil. Shimano Alivio onderdelen zijn van mindere kwaliteit, maar afhankelijk van de staat prima voor iemand die naast wielrennen een mountainbike wil hebben voor de afwisseling.
Over de staat twijfel ik nog een beetje, gezien het roest, de cassette die eigenlijk aan vervanging toe is en de ketting waar veel roest op zit.
Daarnaast ben ik ook nog aan het twijfelen of het handig is een tweede fiets op een studentenkamertje te parkeren :p
Jij weet zeker dat de maat jou goed past? Ik ben iets kleiner, maar twijfel of de fiets jou niet veel te klein is.
Hoe dan ook, een voorzichtig openingsbod van 75 euro
Ik wil er eigenlijk gewoon minimaal 100 euro voor hebben. Eind deze week wil ik hem verkocht hebben, maar stel er is een bidding war dan kan het wat uitlopenquote:Op zondag 6 februari 2011 18:08 schreef Holenbeer het volgende:
prima,
"genoteerd" betekent dat je wacht op een hoger bod? Wil je hier heel lang op wachten of is het puur een beleefde manier om te zeggen dat ik geen kans maak voor dit bedrag?
Je mag natuurlijk altijd met een tegenbod komen
Op die fiets zit slechts een XT derailleur, de rest is helemaal geen XT, waarschijnlijk geeneens volledig Alivio, als ik naar die shifters kijk. En dan kun je je afvragen wat Bulls er voor een bracket pot (die je toch niet kunt zien) heeft ingestopt. Reken maar op minimaal 200 euro aan vervangingsonderdelen om van deze fiets weer een optimale mountainbike te maken. Maar dan heb je nog steeds een fietsje voor weinig.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef Holenbeer het volgende:
Hartstikke bedankt voor de foto's
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen. Deore XT groep is in principe prima voor wat ik ermee wil.
Als ik heel eerlijk ben heb ik nog nooit een fiets gehad die zo fatsoenlijk schakelde als deze, blijkbaar fatsoenlijk afgesteld. Als er nog onderdelen zijn waar je een foto van wil moet je het maar zeggenquote:Op zondag 6 februari 2011 21:06 schreef Holenbeer het volgende:
klopt buzz, dat had ik ook al bedacht, en daar mijn bod op aangepast. Mijn eerste prioriteit qua budget zit in mijn racefiets. De moutainbike zal voornamelijk voor af-en-toe zijn. Alivio kwaliteit, om het zo maar te bestempelen is prima voor wat ik ermee wil. Die 200 die jij stelt aan vervangingswaarde ga ik er in ieder geval niet insteken, dan koop ik wel direct een fatsoenlijke.
Een nieuwe ketting en wellicht nieuwe cassette heeft eerste prioriteit, vanuitgaande dat schakelen gewoon gaat. Remblokjes mogen ook vervangen worden, maar daar hoeft niet veel kosten aan gemaakt te worden. Als moutainbiken bevalt en de basis doet het (hoeft niet top te lopen), zie ik wel verder met vervangen of een nieuwe kopen.
Het zijn alleen de bouten en schroeven waar deze roestvlekken opzitten, maar voor 50 euro gaat hij er niet uit.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:22 schreef Wiebelkont het volgende:
Ik heb interesse en ben er vrij handig mee, maar heb geen zin er heel veel werk in te steken
Gezien de vele (misschien oppervlakkig, maar dat is hiervandaan niet te zien) roestplekken heb ik er 50 euro voor over, en ik kom elke dag in Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |