abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:39:54 #1
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_92370307
Hoi allemaal,

niet gelijk schrikken van de titel en probeer even eerst dit stukje te lezen ;)

Ik heb jaren fretten gehad en ondanks dat ik ze geweldig vind vragen ze ook heel erg veel tijd. Die tijd had ik wel maar tegenwoordig wordt het steeds moeilijker en ik zie in de toekomst dit niet zo snel veranderen. Probleem is dat ik helemaal geen huisdier ook moeilijk vind en daarom probeer ik een huisdier te vinden wat "weinig" aandacht nodig heeft maar waar je toch veel plezier mee kan hebben. Ik bedoel dus niet dat ik het 1 dag in de maand uit de kooi haal en daarna weer terug stop (ik vind dat je wel aandacht aan je beestje moet geven) maar het mag geen probleem zijn dat ik bijvoorbeeld 2 dagen overwerk heb waardoor ik om 12 uur thuis kom en dus even hem/haar niet uit de kooi kan halen.

Ik heb zitten denken aan bijvoorbeeld een Groene leguaan maar daar moet ik nog heeeeel veel over lezen of deze wel bij mij past en alles. Daarnaast las ik al dat ze met hun nagels behoorljk kunnen beschadigen waardoor ik dat toch weer minder zie zitten.

Wie heeft een goed idee? ^O^
Domo Arigato!
pi_92370436
Een kat.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:45:47 #3
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_92370510
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:43 schreef Diemux het volgende:
Een kat.
Heb ik ook aan zitten denken maar dan ben ik bang dat ze overal op gaan (opzich geen punt) en op mijn keukenblad hou ik gewoon niet van. En als ik een kat vergelijk met fretten zijn ze nagenoeg hetzelfde waar ik de mogelijkheid tot in de kooi houden van fretten zelfs prettiger vind (altijd bang dat er wat gebeurd als ik er niet ben)

Maar het is en blijft nogsteeds een optie idd... :)
Domo Arigato!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:47:48 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_92370587
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:39 schreef Black_Ninja het volgende:
Hoi allemaal,

niet gelijk schrikken van de titel en probeer even eerst dit stukje te lezen ;)

Ik heb jaren fretten gehad en ondanks dat ik ze geweldig vind vragen ze ook heel erg veel tijd. Die tijd had ik wel maar tegenwoordig wordt het steeds moeilijker en ik zie in de toekomst dit niet zo snel veranderen. Probleem is dat ik helemaal geen huisdier ook moeilijk vind en daarom probeer ik een huisdier te vinden wat "weinig" aandacht nodig heeft maar waar je toch veel plezier mee kan hebben. Ik bedoel dus niet dat ik het 1 dag in de maand uit de kooi haal en daarna weer terug stop (ik vind dat je wel aandacht aan je beestje moet geven) maar het mag geen probleem zijn dat ik bijvoorbeeld 2 dagen overwerk heb waardoor ik om 12 uur thuis kom en dus even hem/haar niet uit de kooi kan halen.

Ik heb zitten denken aan bijvoorbeeld een Groene leguaan maar daar moet ik nog heeeeel veel over lezen of deze wel bij mij past en alles. Daarnaast las ik al dat ze met hun nagels behoorljk kunnen beschadigen waardoor ik dat toch weer minder zie zitten.

Wie heeft een goed idee? ^O^
Leguanen zijn heel leuk en de nagels valt wel mee.
Als je zand en stenen in terrarium hebt gaan ze slijten.
Ik heb zelf een baardagaam.
Die zijn ook erg leuk en makelijk te onderhouden.
En mijn diertje word wel 13 jaar oud.
Ze eten groente en levend voer.
Nu ook is ie gek aan het doen in zijn terrarium.
Soms loopt ie ook wel eens los in me huis en zomers als warm genoeg is mag ie naar buiten.
Ze zijn heel lief en heel tam.
Misschien wel wat voor je.
Als je meer over baardagaam wil weten kan je wel bij me terecht.

groetjes :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:51:18 #6
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_92370687
Het voordeel van een Groene leguaan ten opzichte van een baardagaam vind ik dat je ze geen insecten hoeft te voeren. Ik heb het gezien bij een kennis van me en ik vind baardagamen heel leuk maar uiteindelijk liepen die krekels toch door het hele huis (af en toe ontsnapt er wel eens eentje of je het wil of niet) en dat vind ik dan weer smerig en vooral als er bezoek is is het moeilijk uit te leggen dat dat voer is wat er langs je keukenmuur omhoog komt :P
Domo Arigato!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:51:47 #7
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_92370706
owja, had ik al gezegd dat ik erg lastig ben :P
Domo Arigato!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:56:51 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92370871
Wij hebben een kanariepietje (dat is komen aanvliegen) en dat is echt een makkelijk huisdier. Één keer per week de kooi schoon en iedere dag water en zaadjes. Ook is het een goedkoop dier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_92370880
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:51 schreef Black_Ninja het volgende:
Het voordeel van een Groene leguaan ten opzichte van een baardagaam vind ik dat je ze geen insecten hoeft te voeren. Ik heb het gezien bij een kennis van me en ik vind baardagamen heel leuk maar uiteindelijk liepen die krekels toch door het hele huis (af en toe ontsnapt er wel eens eentje of je het wil of niet) en dat vind ik dan weer smerig en vooral als er bezoek is is het moeilijk uit te leggen dat dat voer is wat er langs je keukenmuur omhoog komt :P
daar heb ik geen last van.
Ik geef de krekels van uit het bakje hoe ik ze hebt gekocht.
Mijn baardagaam eet alles op.
Je moet ze ook 1 voor 1 geven.
Want als je krekels in terrarium rond hebt lopen en je diertje eet het niet op..
Kunnen de krekels overal zitten ja en dan heb je plaag.
Dat niet alleen je baardagaam gaat stres krijgen.
Een tip voor los lopende krekels in huis.
Is een bakje met bloem,krekels komen opaf en gaan aan dood.
pi_92370956
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:51 schreef Black_Ninja het volgende:
owja, had ik al gezegd dat ik erg lastig ben :P
Hehe maakt niet uit hoor.
Lastige mensen zijn ook leuk.

Maar je kan heus wel groene leguaan nemen hoor.
Nagels valt wel mee als je voldoenden stenen in terra hebt.
Maar groene leguaan heeft meer plaats nodig,meer watt warmte lampen en uv licht
In mijn terraruim heb ik al 100 watt warmte lamp in zitten.
En leguanen worden groter dan een meter.
Mijn baardagaam is al 50 cm.
Ik zou maar eerst goed infomeren op internet enz.
Want er worden veel van die dieren genomen en gouw wegdaan.
Niet dat jij het doet.
want ik heb me baardje overgenomen.
Die had stress en krekel plaag en had te kleine terra.
Maar nu heb ik hem 3 jaar is nu gezond en vreet me arm.

[ Bericht 28% gewijzigd door ter1983 op 05-02-2011 15:10:21 ]
  zaterdag 5 februari 2011 @ 15:16:09 #11
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_92371405
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:59 schreef ter1983 het volgende:

[..]

Hehe maakt niet uit hoor.
Lastige mensen zijn ook leuk.

Maar je kan heus wel groene leguaan nemen hoor.
Nagels valt wel mee als je voldoenden stenen in terra hebt.
Maar groene leguaan heeft meer plaats nodig,meer watt warmte lampen en uv licht
In mijn terraruim heb ik al 100 watt warmte lamp in zitten.
En leguanen worden groter dan een meter.
Mijn baardagaam is al 50 cm.
Ik zou maar eerst goed infomeren op internet enz.
Want er worden veel van die dieren genomen en gouw wegdaan.
Niet dat jij het doet.
want ik heb me baardje overgenomen.
Die had stress en krekel plaag en had te kleine terra.
Maar nu heb ik hem 3 jaar is nu gezond en vreet me arm.

Daarom post ik inderdaad hier om weer wat meer kennis op te doen. Ik begin niet aan een beestje voor dat ik er "alles" vanaf weet. Die ruimte vind ik niet zo erg, mijn fretten zaten ook in een kooi van 1,5 bij 1,5 bij 2 meter. Dus ik ben wel wat gewend :P

Maar is een leguaan eigenlijk een beetje te doen voor een beginner op het gebied van reptielen. Ik weet dat die kennis van mij er veel mee bezig was en die is na de baardagamen ook bezig geweest met Geckootjes. En ik weet dat dat gevorderde diertjes zijn ivm beetpakken enzo...
Domo Arigato!
pi_92372016
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:16 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Daarom post ik inderdaad hier om weer wat meer kennis op te doen. Ik begin niet aan een beestje voor dat ik er "alles" vanaf weet. Die ruimte vind ik niet zo erg, mijn fretten zaten ook in een kooi van 1,5 bij 1,5 bij 2 meter. Dus ik ben wel wat gewend :P

Maar is een leguaan eigenlijk een beetje te doen voor een beginner op het gebied van reptielen. Ik weet dat die kennis van mij er veel mee bezig was en die is na de baardagamen ook bezig geweest met Geckootjes. En ik weet dat dat gevorderde diertjes zijn ivm beetpakken enzo...
Uit mijn ervaring is de baardagaam ook beginners reptiel.
En heb het hier en daar ook gelezen.
Maar iedere heeft zijn eigen mening.
Ik heb geen gekloot met die van mijne.
Zo lang geen vrouwtje bij zit zijn er geen problemen.
En levend voer geef ik altijd met pincet.
En beetpakken van leguaan is het zelfde als bij baard ook bij staart en hand onder het lichaam.
En mijn baard agaam zit al in een terrarium van 1.20 breed 50 hoog en 50 diep.
Die van jouw heeft wel 3x zo groot nodig.
Het lijkt makelijk mee te beginnen,dacht ik ook maar ik moest hem wel op pimpen.
En veel uit moeten geven.
Als je wel 1 neemt heb ik een site waar je goedkoop retielen produckten goedkoop kan bestellen.
Dieren winkels vragen meer dan de helft van die prijs van het internet.
Dieren winkels bestellen het ook via die websites.
Het heet zooplus.nl en het leuke is je kan ook bonus sparen en die inruilen voor andere leuke dingen voor je diertje.
pi_92372231
ik bedoel het echt absoluut niet vervelend hoor maar waarom in heavens name wil je per sé een huisdier als je er geen tijd voor hebt?
Zelfs mijn cavia's en mijn koemuisje waren dól op aandacht. Een huisdier wat absoluut geen aandacht nodig heeft bestaat niet.
Dus vergeef me mijn hardheid maar ik zeg dus; jij moet géén huisdier nemen.
Ook een beest in een hokje of terrarium maar zonder ruime dagelijkse aandacht en liefde van het vrouwtje/baasje is een big no-no
en een kat geen aandacht nodig?
Eten en drinken alleen is geen diervriendelijkheid, zelfs een slang (harejasses -O- ) heeft liefde nodig.
Mijn mening is: geen tijd=geen huisdier, hoe graag dat je ook wilt en ongekeerde aandacht is al helemaal fout, hoe goed bedoeld ook.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_92372429
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
ik bedoel het echt absoluut niet vervelend hoor maar waarom in heavens name wil je per sé een huisdier als je er geen tijd voor hebt?
Zelfs mijn cavia's en mijn koemuisje waren dól op aandacht. Een huisdier wat absoluut geen aandacht nodig heeft bestaat niet.
Dus vergeef me mijn hardheid maar ik zeg dus; jij moet géén huisdier nemen.
Ook een beest in een hokje of terrarium maar zonder ruime dagelijkse aandacht en liefde van het vrouwtje/baasje is een big no-no
en een kat geen aandacht nodig?
Eten en drinken alleen is geen diervriendelijkheid, zelfs een sland ( -O- ) heeft liefde nodig.
Mijn mening is: geen tijd=geen huisdier, hoe graag dat je ook wilt en ongekeerde aandacht is al helemaal fout, hoe goed bedoeld ook.
Inderdaad elk huisdier heeft aandacht nodig en liefde.
Mijn reptiel is ook graag bij mij op schouder.
Als ik hem terug zet in me terrarium,klimpt gewoon weer naar me arm toe omdat ie bij me wil zijn.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:00:57 #15
180174 Diemux
People vs Me
pi_92372769
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
ik bedoel het echt absoluut niet vervelend hoor maar waarom in heavens name wil je per sé een huisdier als je er geen tijd voor hebt?
Zelfs mijn cavia's en mijn koemuisje waren dól op aandacht. Een huisdier wat absoluut geen aandacht nodig heeft bestaat niet.
Dus vergeef me mijn hardheid maar ik zeg dus; jij moet géén huisdier nemen.
Ook een beest in een hokje of terrarium maar zonder ruime dagelijkse aandacht en liefde van het vrouwtje/baasje is een big no-no
en een kat geen aandacht nodig?
Eten en drinken alleen is geen diervriendelijkheid, zelfs een slang (harejasses -O- ) heeft liefde nodig.
Mijn mening is: geen tijd=geen huisdier, hoe graag dat je ook wilt en ongekeerde aandacht is al helemaal fout, hoe goed bedoeld ook.
Als je echt nooit thuis bent, dan heb je gelijk. Echter als je af en toe een paar dagen moet overwerken dan zie ik het probleem niet als je een kat/konijn/hagedis/slang whatever neemt.
pi_92372854
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef Diemux het volgende:

[..]

Als je echt nooit thuis bent, dan heb je gelijk. Echter als je af en toe een paar dagen moet overwerken dan zie ik het probleem niet als je een kat/konijn/hagedis/slang whatever neemt.
Inderdaad, als je zorgt dat ze een goed verblijf hebben moet dat wel kunnen.
pi_92373315
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:03 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Inderdaad, als je zorgt dat ze een goed verblijf hebben moet dat wel kunnen.
Ja leguaan heeft wel zijn ruimte nodig.
Te kleine ruimte gaat zijn gezondheid kosten,
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:45:36 #18
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_92374425
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
ik bedoel het echt absoluut niet vervelend hoor maar waarom in heavens name wil je per sé een huisdier als je er geen tijd voor hebt?
Zelfs mijn cavia's en mijn koemuisje waren dól op aandacht. Een huisdier wat absoluut geen aandacht nodig heeft bestaat niet.
Dus vergeef me mijn hardheid maar ik zeg dus; jij moet géén huisdier nemen.
Ook een beest in een hokje of terrarium maar zonder ruime dagelijkse aandacht en liefde van het vrouwtje/baasje is een big no-no
en een kat geen aandacht nodig?
Eten en drinken alleen is geen diervriendelijkheid, zelfs een slang (harejasses -O- ) heeft liefde nodig.
Mijn mening is: geen tijd=geen huisdier, hoe graag dat je ook wilt en ongekeerde aandacht is al helemaal fout, hoe goed bedoeld ook.
Ik begrijp je punt helemaal, daarom gaf ik al een voorbeeld van de situatie. Fretten moeten elke dag minimaal 1 tot 2 uur lopen. Daarnaast moet ik bij die van mij de bak 2 keer per week schoonmaken en als ze los lopen hebben ze ook nog flink wat aandacht nodig. Naar mijn idee vragen fretten véél aandacht. Het gaat mij er om dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik een keer een dagje niet thuis ben, wat ik nu dus wel heb.

Afgelopen maand is mijn fret ziek geworden en vorige week is hij overleden. Ik heb een maand lang om de 2 uur eten moeten geven. Dat is geen probleem en heb ik graag voor een beestje over maar ik probeer dus een diertje te vinden wat bij mijn leven past. En dat wil dus niet zeggen dat ik hem of haar alleen eten geef en that's it. Vandaar dus dat ik hier naar ideeën zoek :)

Maar ik ben klaar met werk dus ik reageer straks thuis weer op de andere reacties :)
Domo Arigato!
pi_92376767
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:45 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt helemaal, daarom gaf ik al een voorbeeld van de situatie. Fretten moeten elke dag minimaal 1 tot 2 uur lopen. Daarnaast moet ik bij die van mij de bak 2 keer per week schoonmaken en als ze los lopen hebben ze ook nog flink wat aandacht nodig. Naar mijn idee vragen fretten véél aandacht. Het gaat mij er om dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik een keer een dagje niet thuis ben, wat ik nu dus wel heb.

Afgelopen maand is mijn fret ziek geworden en vorige week is hij overleden. Ik heb een maand lang om de 2 uur eten moeten geven. Dat is geen probleem en heb ik graag voor een beestje over maar ik probeer dus een diertje te vinden wat bij mijn leven past. En dat wil dus niet zeggen dat ik hem of haar alleen eten geef en that's it. Vandaar dus dat ik hier naar ideeën zoek :)

Maar ik ben klaar met werk dus ik reageer straks thuis weer op de andere reacties :)
Een leguaan heeft ook zijn behoefdes en moet ook elke dag je bak verschonen
En het ruikt ook niet fris als het in de terra blijft liggen.
Je moet echt terrarium goed schoon houden anders word ie ook ziek of krijgt last van mijt.
Tempratuur moet goed zijn voor je leguaan en de lichten niet te lang aan en je hebt uv licht nodig.
Je moet je leguaan ook vitaminen en kalk geven.
Als ze dat niet krijgen gaat ie ook niet lang overleven.
Want een uv lamp is niet voldoende genoeg.
Wat ik heb voor de aansluiting van de lampen is een timer stopcontakt.
Om 9 uur s'ochtend gaat ie aan en s'avonds om 22 uur uit dat heb ik in de wintertijd.
En zomers is ie paar uur langer aan.
En zeker hebben ze net zoveel aandacht nodig als andere dieren vooral als ze jong zijn.
Als je thuis komt van werk kan je niet zommaar hem haar uit de terrarium halen.
Vooral als ze rusten dan moet je hem haar ook laten rusten.
pi_92381679
En een mooie grote kooi of kamervolière oid met twee of drie ratjes, is dat misschien iets? Als ze maar voldoende ruimte en gezelschap van elkaar hebben dan kunnen ze wel een avondje in hun kooi blijven. En als je wel tijd hebt kun je ze rond laten lopen uit hun kooi, maar dan moet je er wel op blijven letten natuurlijk.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:07:43 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92381951
Konijnen, leuke beesten en nog lekker ook, net als kippen, en die leggen bovendien eieren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92395715
Ratjes worden helaas niet oud en kunnen kanker krijgen dus laat je opereren of niet, ratjes moeten ook met minimaal twee gehouden worden, maar ze zijn wel erg leuk :)
pi_92409848
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:41 schreef Sorella het volgende:
Ratjes worden helaas niet oud en kunnen kanker krijgen dus laat je opereren of niet, ratjes moeten ook met minimaal twee gehouden worden, maar ze zijn wel erg leuk :)
Ratjes zijn erg leuk ja.
Maar als je 2 hebt moet je om denken dat je niet een mannetje en vrouwtje hebt.
Want als ze paren blijven ze ook paren.
De eerste nest is dan 6 jongen daarna is het dubbel zo meer.
Dat niet alleen als de jongen groter zijn gaan ze ook paren ookal is het broer en zus.
Ratten leven altijd in grote nesten,en houden van paren.
Dus over ratten moet je ook goed over na denken.
Je vriend heeft krekel plaag gehad jij traks ratten plaag.
Dat zou je erger vinden ratten zitten ook overal.
pi_92415745
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:14 schreef ter1983 het volgende:

[..]

Ratjes zijn erg leuk ja.
Maar als je 2 hebt moet je om denken dat je niet een mannetje en vrouwtje hebt.
Want als ze paren blijven ze ook paren.
De eerste nest is dan 6 jongen daarna is het dubbel zo meer.
Dat niet alleen als de jongen groter zijn gaan ze ook paren ookal is het broer en zus.
Ratten leven altijd in grote nesten,en houden van paren.
Dus over ratten moet je ook goed over na denken.
Je vriend heeft krekel plaag gehad jij traks ratten plaag.
Dat zou je erger vinden ratten zitten ook overal.
Het lijkt me dat dat niet zo'n vaart loopt als je gewoon een setje vrouwtjes of een setje mannetjes samen houdt... En dan niet van de dierenwinkel maar bij een fokker vandaan. De kans dat ze dan fout gesext zijn lijkt me vrij klein. En dan nog, stel je hebt per ongeluk een mannetje en een vrouwtje. Als ze het eerste nestje hebben lijkt het me nogal duidelijk en zorg je toch dat je ze uit elkaar haalt? Voor je met een rattenplaag zit ben je echt wel even verder hoor, dat valt heus op tijdens het voeren en verschonen lijkt me :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 6 februari 2011 @ 17:25:03 #25
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92417877
Cavia's. :)
Als je er 2 neemt zijn ze niet zo alleen, en ze vragen eigenlijk alleen eten drinken en een schoon hok. Vriendelijke diertjes je kan lekker met ze knuffelen, maar als je dat een dagje niet doet vinden ze het ook al prima. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')