quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:47 schreef Delmar78 het volgende:
Anders ga ik gewoon lekker thuis baseball kijken. Biertje, baseball... aaahhh... Spring is in the air!
Ben benieuwd.quote:Nederland wil Amerikaans tophonkbal in 2014
Uitgegeven: 21 maart 2011 18:23
Laatst gewijzigd: 21 maart 2011 18:54
HOOFDDORP – Als alles goed gaat, zal er in 2014 Amerikaans tophonkbal te zien zijn in Hoofddorp. De gemeentes Haarlemmermeer en Amsterdam dienen daartoe dit jaar een voorstel in bij de Major League Baseball (MLB).
Tijdens een persconferentie in het gemeentehuis van Haarlemmermeer mocht een “trotse en blije” technisch directeur Robert Eenhoorn van de Nederlandse Honkbalbond KNBSB maandag het goede nieuws als eerste melden.
Een Nederlandse delegatie zal in juli in het Amerikaanse Arizona persoonlijk een bid overhandigen aan de MLB.
De bedoeling is dat er een serie van drie officiële competitiewedstrijden zal worden gespeeld in het nog te bouwen stadion van de Pioniers uit Hoofddorp.
Poleposition
Dat nieuwe bouwwerk is een belangrijke reden waarom dit bid volgens Eenhoorn “een uitstekende kans van slagen” heeft. De MLB wil al jaren honkbalwedstrijden organiseren in Europa, maar kon nooit geschikte faciliteiten vinden.
Volgens MLB-directeur voor Europa Clive Russell staat Nederland nu “op poleposition” om als eerste Europese land een officiële wedstrijd op het allerhoogste Amerikaanse niveau te organiseren.
Het nieuwe stadion wordt zo gebouwd, dat er in 2014 tijdelijk ruimte is voor minimaal 30.000 toeschouwers. Russell heeft geen enkele twijfel dat alle wedstrijden uitverkocht zullen zijn.
“Dat zal binnen uren of misschien wel minuten gebeuren.” Dit zal een groot deel van de kosten moeten dekken.
Uitverkocht
Dat optimisme komt ook voort uit het goede voorbeeld dat de andere drie grote Amerikaanse sportbonden al gegeven hebben.
Zo speelt de NFL al seizoenenlang jaarlijks eenmalig het Londense Wembley vol voor een competitiewedstrijd en waren recent ook twee NBA-wedstrijden in de Engelse hoofdstad uitverkocht.
Volgens Ronald Buijs, namens het externe bedrijf AYBBP verantwoordelijk voor het bid, kan dat ook in Nederland. “Er zullen fans uit heel Europa of dit evenement afkomen. Samen met de MLB zullen we hier een succes van maken.”
Yankees
De wedstrijden zullen óf begin april óf in juli gespeeld worden. Welke twee clubs naar Hoofddorp zullen afreizen, is nog niet bekend. “Dat ligt eraan welke clubeigenaar ’t het liefste wil,” zei Russell.
De kans dat grootmacht New York Yankees zal komen, lijkt klein. Eenhoorn: “Ik heb laatst een half uurtje met (Yankees-ster) Derek Jeter gesproken in Amerika en hem gevraagd een goed woordje voor ons te doen. Maar dat wordt lastig.”
© NUsport/Daan de Ridder
Zijn de stadions hier niet veel te klein voor dit soort wedstrijden. Hoeveel bezoekers zouden er kunnen komen dan? 10-15.000 met wat extra tribunes? Meer is het toch niet?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:49 schreef Guard het volgende:
In Europa is veel meer te winnen qua markt, als ze alleen maar een volle bak zouden willen kunnen ze beter gewoon weer naar Japan kunnen gaan.
Ik moet ook nog bestellen wacht nog even dan zit het sowieso eind april pas in de factuurquote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:05 schreef Slomy het volgende:
Zou erg leuk zijn als ze het waar kunnen maken!
Bij de Cards staat die McClellan goed te pitchen, dat zal dus wel de no. 5 starter gaan worden na het wegvallen van Waino.
Nu het seizoen zo nadert begin ik er weer aardig zin in te krijgen! Wel nog even mlb.tv aanschaffen, toen ik dat vorig jaar deed was er nog een leuke actie dat er 20% off ging wanneer je met mastercard betaalde, hopelijk is zoiets er nu weer.
Het gaat om meer bekendheid, niet om zo veel mogelijk mensen in een stadion te proppen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:37 schreef Colplay het volgende:
[..]
Zijn de stadions hier niet veel te klein voor dit soort wedstrijden. Hoeveel bezoekers zouden er kunnen komen dan? 10-15.000 met wat extra tribunes? Meer is het toch niet?
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:04 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ga ook zeker heen als het zover is. En misschien hebben de Royals dan net de WS gewonnen
De Royals hebben een aantal goede jonge spelers die dan al zullen spelen: Moustakas, Hosmer, Myers, Montgomery, Lamb, Odorizzi, Duffy. Sommige "kenners" noemen het één van de beste lichtingen in jaren. De toekomst ziet er niet slecht uit voor de Royals.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:04 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ga ook zeker heen als het zover is. En misschien hebben de Royals dan net de WS gewonnen
Leuke post om over een paar jaar weer eens te bekijken. Ik heb het namelijk ook gehoord. Een team kan vanuit het niets ineens een goed seizoen draaien. Kijk maar naar de Padres. Die deden tot het laatst mee om de playoffs. En ik had ook niet verwacht dat de Reds de NL Central zouden winnen. Wellicht zit het dus binnenkort ook eens mee voor de Royals. Rebuilden moet uiteindelijk ook eens ergens toe leiden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:25 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
De Royals hebben een aantal goede jonge spelers die dan al zullen spelen: Moustakas, Hosmer, Myers, Montgomery, Lamb, Odorizzi, Duffy. Sommige "kenners" noemen het één van de beste lichtingen in jaren. De toekomst ziet er niet slecht uit voor de Royals.
Klopt. Zie bijvoorbeeld de Indians in de jaren '90. Die stelden tot dan ook niks voor en hadden ineens een hele goede lichting jonge spelers en gingen twee keer naar de World Series. Zie de Tampa Bay Rays met hun jonge spelers.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:17 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Leuke post om over een paar jaar weer eens te bekijken. Ik heb het namelijk ook gehoord. Een team kan vanuit het niets ineens een goed seizoen draaien. Kijk maar naar de Padres. Die deden tot het laatst mee om de playoffs. En ik had ook niet verwacht dat de Reds de NL Central zouden winnen. Wellicht zit het dus binnenkort ook eens mee voor de Royals. Rebuilden moet uiteindelijk ook eens ergens toe leiden.
Loek van Mil gaat het ook niet redden:quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:26 schreef JimboSlice het volgende:
Van den Hurk gaat het major league roster waarschijnlijk niet redden en ook voor Bernadina ziet het er erg slecht uit. Begrijp daar helemaal niks van, aangezien ze Ankiel willen aanwijzen als starting CF. Nog meer slecht nieuws: Jurrjens is net na een inning van de heuvel gestapt met een kleine blessure.
Niet eens dat geloof ik.... In het grootste stadion van Nederland - Neptunus in Rotterdam - kan standaard 2500 man in.... en met extra tribunes aan de zijkanten en achter het outfield is dat uit te breiden tot ongeveer 8,000. Ze gaan de hoogte niet in, zoals bij de grotere stadions.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:37 schreef Colplay het volgende:
Zijn de stadions hier niet veel te klein voor dit soort wedstrijden. Hoeveel bezoekers zouden er kunnen komen dan? 10-15.000 met wat extra tribunes? Meer is het toch niet?
Van Den Hurk had natuurlijk ook een slechte spring training. 8 BB in 6 IP, tja...dan word het moeilijk. Dat Ankiel boven Bernadina word verkozen is al vreemd maar hij krijgt ook de voorkeur boven Nyjer Morgan. Ankiel teert op één goed seizoen in St.Louis en is defensief helemaal een labiliteit. Maar goed, Ankiel's slechte defense en zéér beperkte OBP-skills moeten het mogelijk maken voor Bernadina om zich terug in de lineup te vechten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:26 schreef JimboSlice het volgende:
Van den Hurk gaat het major league roster waarschijnlijk niet redden en ook voor Bernadina ziet het er erg slecht uit. Begrijp daar helemaal niks van, aangezien ze Ankiel willen aanwijzen als starting CF. Nog meer slecht nieuws: Jurrjens is net na een inning van de heuvel gestapt met een kleine blessure.
quote:PHOENIX -- The Brewers have added some intrigue to their center-field situation by trading for Nyjer Morgan, a speedster who had fallen out of favor with the Nationals.
Milwaukee sent Minor League infielder Cutter Dykstra and cash considerations to Washington for Morgan, a left-handed hitter who offers an interesting foil for incumbent Brewers center fielder Carlos Gomez, who hits right-handed.
quote:Righty Rick VandenHurk has been cut by the Baltimore Orioles. Since the Dutchman is out of options, he'll have to clear waivers to remain with the organization. The O's snagged VandenHurk at last year's trade deadline in the Will Ohman deal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |