abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92363847
Ik wil graag in aanmerking komen voor delen uit ons excellentieprogramma op de studie. Daarvoor worden een hoop voorwaarden gesteld, maar ik voldoe tot dusver nog aan de meeste voorwaarden.
Echter één van deze voorwaarden is dat je nominaal studeert, ik weet dat nominaal studeren betekent dat je geen vertraging hebt opgelopen. Maar in hoeverre geldt dit? Mag je helemaal geen vakken open hebben staan die je nog moet herkansen? Of moet je gewoon niet heel erg achter liggen dat je dus langer over je studie dan geplant doet.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:23:23 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92363901
Volgens mij mag je wel herkansen maar zo gauw je een vak een jaar later over moet doen loop je niet meer nominaal.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:23:29 #3
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92363906
Dat zal aan je opleiding/faculteit/instelling liggen. Zij stellen de voorwaarden en hebben de verantwoordelijkheid om gebruikte termen te definiëren. Waarschijnlijk vind je in je Onderwijs & Examen Regeling je antwoord :)
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92364063
Ik heb net even de Onderwijsregeling doorgelezen en de enige keer dat het woord nominaal staat vermeld is bij het stukje selectiecriteria voor excellente studenten.
Ik volg mijn opleiding in de februaristroom, dus zijn de semester omgedraaid. En begin ik over een 2 weken met mijn 3e jaar. Echter had ik aan het begin van het tweede jaar niet zoveel motivatie en heb ik op een aantal vakken onvoldoende gescoord. Nu heb ik deze in het de tweede helft van het jaar gedeeltelijk weggewerkt en allemaal met hoge cijfers.
Loop ik nu nog wel nominaal? Omdat ik nog wel een paar vakken uit het tweede jaar open heb staan, maar ik heb uiteindelijk wel meer dan 50 punten gehaald dit schooljaar.

Want het zou wel erg zonde zijn als ik allerlei dingen heb geregeld om in aanmerking te komen voor wat extra's bij de studie en dat ze dan zeggen: "Sorry het kan niet, je loopt niet nominaal met je studie."
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:38:43 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92364246
Zo gauw je je derde jaar in gaat terwijl je nog vakken van het tweede jaar open hebt staan loop je in principe natuurlijk niet meer nominaal. Wanneer je ze weg weet te werken zodat je weer op schema loopt, dan loop je wel weer nominaal.
En die regel is er omdat mensen anders teveel hooi op hun vork gaan nemen, dus het zou inderdaad wel zonde zijn.. Maar ook logisch.
pi_92364351
Ik begrijp de gedachte erachter, alleen het afgelopen semester heb ik 40 punten gehaald met een gemiddelde van rond de 8. Dus in dat geval zou ik moeten wachten totdat die vakken zijn weggewerkt en dan pas mijn aanvraag indienen. So be it...
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:44:55 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92364384
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:43 schreef Zechs het volgende:
Ik begrijp de gedachte erachter, alleen het afgelopen semester heb ik 40 punten gehaald met een gemiddelde van rond de 8. Dus in dat geval zou ik moeten wachten totdat die vakken zijn weggewerkt en dan pas mijn aanvraag indienen. So be it...
Je kan het altijd nog even navragen bij de studieadviseur o.i.d. Maar ik vrees inderdaad dat er niks anders op zit.
pi_92364447
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je kan het altijd nog even navragen bij de studieadviseur o.i.d. Maar ik vrees inderdaad dat er niks anders op zit.
Ja, dat zal ik nog wel even doen. Hopelijk valt er nog iets te regelen :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:49:10 #9
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92364501
De bestudering van globale nominalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')