Stemmingmakerij kan ik weinig mee. Je onthoud incidenten en trekt ze door als ware het beleid.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hier in Utrecht anders weinig van te merken. Mensen die weggepest worden uit hun buurt. De oplossing, mensen moeten verhuizen, tuig wordt niet vervolgt, mensen krijgen geen vergoeding.
Vlinderreisjes, boottochten, vechtlessen etc etc etc. Dat lijkt mij meer op belonen dan straffen.
Fiets wordt uiteindelijk teruggegeven, mobieltje zie ik nergens.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:00 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Er wordt een fiets en een mobieltje GESTOLEN, ik noem dat geen pesterijen meer.
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar zo'n jongetje wat nu een schop geeft en wat op zich niet ernstig is omdat het nog maar een jongetje is, daar moet wel wat mee gebeuren anders geeft hij ook een schop als hij 14 is, en als hij 18 is. En dan is het wel ernsit want dan is het geen jongetje meer.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:59 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk dat je hiermee over een smalle grens loopt, maar gezien het filmpje is dit wel een ernstige overdrijving. Het is duidelijk 'stoer' pesterijgedrag, wat een beetje (niet eens heel erg) uit de hand loopt. Er is daarmee geen enkele indicatie dat deze jongetjes significant 'slechter' zijn dan menig jongetje dat ik kende tijdens mijn jeugd. Ik zeg niet dat je niet moet straffen, ik zeg dat je je prioriteiten duidelijk moet stellen. Die blinde woede en haat werkt averechts.
Het is gewoon opvallend dat mensen zich er nu pas druk over lijken te maken, zodra er een filmpje met Marokkanen is. Zo werkt het gewoon niet. Prima dat mensen deze wereld mooier willen maken, maar blijf realistisch en gooi het kind niet met het badwater weg.
Volgens mij is het wel een behoorlijk Nederlands fenomeen, het geweld als vermaak zeg maar. Natuurlijk heb je altijd jongens in groepen, en dan heb je snel groepen tegenover elkaar, en daar zal altijd wel eens gevochten worden. Maar ik denk dat je behoorlijke verschillen ziet in zinloos geweld.quote:Verder kenmerken Zweden en Noorwegen zich door kleine gemeenschappen, waarin dit soort dingen amper kunnen gebeuren wegens sociale controle. Reken maar dat dit in de grotere steden en dorpen ook gewoon gebeurd. Mensen en culturen verschillen zo veel niet, al helemaal niet binnen europa.
Het probleem is dat er weinig is wat echt consequenties voor hem heeft, totdat de straf ineens echt erg is. Taakstraffen en HALT werken hier dan ook prima voor denk ik. Liever natuurlijk ouders die flink er op zitten, maar helaas...quote:Op maandag 7 februari 2011 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar zo'n jongetje wat nu een schop geeft en wat op zich niet ernstig is omdat het nog maar een jongetje is, daar moet wel wat mee gebeuren anders geeft hij ook een schop als hij 14 is, en als hij 18 is. En dan is het wel ernsit want dan is het geen jongetje meer.
Ik woon in Duitsland, precies dezelfde problemen. Amerika kent ook dergelijke problemen. Italië ook. Frankrijk idem dito en ga zo maar door. Jonge mannen blijven nou eenmaal primitieve wezens bij tijd en wijlen. Voor hun is het op dat moment acceptabel en leuk en daar doe je echt verdomde weinig aan. Groepsdruk wint het hier met gemak van hard straffen.quote:[..]
Volgens mij is het wel een behoorlijk Nederlands fenomeen, het geweld als vermaak zeg maar. Natuurlijk heb je altijd jongens in groepen, en dan heb je snel groepen tegenover elkaar, en daar zal altijd wel eens gevochten worden. Maar ik denk dat je behoorlijke verschillen ziet in zinloos geweld.
Het is echt wel cultuur hier, folklore bijna. Het wordt ook gewoon geaccepteerd. Vergelding hoeft niet, heropvoeding volstaat, en dat werkt natuurlijk door in de perceptie.
Dat eeuwige downplayen idd.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mensen die het normaal vinden dat dit gebeurt vind ik echt ziekelijk. Dit is niet normaal en moet keihard aangepakt worden.
Nou, mag hopen dat dit NOOIT geaccepteerd gaat worden, laat staan dat het cultuur wordt.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar zo'n jongetje wat nu een schop geeft en wat op zich niet ernstig is omdat het nog maar een jongetje is, daar moet wel wat mee gebeuren anders geeft hij ook een schop als hij 14 is, en als hij 18 is. En dan is het wel ernsit want dan is het geen jongetje meer.
[..]
Volgens mij is het wel een behoorlijk Nederlands fenomeen, het geweld als vermaak zeg maar. Natuurlijk heb je altijd jongens in groepen, en dan heb je snel groepen tegenover elkaar, en daar zal altijd wel eens gevochten worden. Maar ik denk dat je behoorlijke verschillen ziet in zinloos geweld.
Het is echt wel cultuur hier, folklore bijna. Het wordt ook gewoon geaccepteerd. Vergelding hoeft niet, heropvoeding volstaat, en dat werkt natuurlijk door in de perceptie.
Precies dezelfde dingen? In mijn tijd gingen naburige dorpen/ wijken regelmatig op de vuist, dat hoorde erbij. Maar ik kan me niet herinderen ooit een meisje geslagen of beroofd te hebben.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:19 schreef kingmob het volgende:
Ik snap op zich dat mensen zich hier over opwinden, dat je het ziet gebeuren maakt het iets intenser, maar de selectieve verontwaardiging verbaast me wel. Als je echt serieus denkt dat dit een nieuw fenomeen is en dat dit is voorbehouden aan Marokkanen dan lijk je me behoorlijk wereldvreemd. 15/20 jaar geleden bestond die hele generatie nog niet en gebeurde er precies dezelfde dingen.
Nu weet ik dat dit fok! is, maar komop, beetje relativering mag ook wel. Of zijn jullie allemaal opgegroeid in een ultra-beschermde omgeving ofzo (of net aan het opgroeien, dat kan ook natuurlijk).
Maximaal 6 jaar cel. Ge-wel-dig dit.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:44 schreef StephanL het volgende:
Daders zijn bekend en meisje heeft aangifte gedaan
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/02/gouda.html
Wacht maar, nog even en dan gaat de meerderheid van Nederland dit normaal vinden.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mensen die het normaal vinden dat dit gebeurt vind ik echt ziekelijk. Dit is niet normaal en moet keihard aangepakt worden.
Mag dat wel met 10-jarigen?quote:Op maandag 7 februari 2011 15:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Maximaal 6 jaar cel. Ge-wel-dig dit.
quote:Het slachtoffer is doodsbang dat ze opnieuw gepakt wordt.
Nu bedreigd de hele troep haar natuurlijk om die aangifte in te trekken.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:44 schreef StephanL het volgende:
Daders zijn bekend en meisje heeft aangifte gedaan
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/02/gouda.html
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ze worden naar (mijoenensubsidiespons) Fourstars gestuurd, krijgen geld, komen nooit opdagen, en dan de gemeente die beweert dat het allemaal perfect gaat en dan een student met tegenbewijs censureren.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Keiharde maatregelen nemen ze, dus wat denk je zelf?
Daar zou je nog weleens gelijk in kunnen hebben, dus blijft het grote probleem in stand gehouden en de baantjes veilig gesteld. Of de burger veilig over straat kan, of kinderen veilig naar en van school is dan van secundair belang.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze worden naar (mijoenensubsidiespons) Fourstars gestuurd, krijgen geld, komen nooit opdagen, en dan de gemeente die beweert dat het allemaal perfect gaat en dan een student met tegenbewijs censureren.
Diezelfde miljoenensubsidie is mijn inziens ook de reden waarom sommigen het probleem niet willen oplossen.
In de praktijk zal dat wel schoffelen worden....waarbij ze niet opdagen. Ik zeg aan een paal binden en ouderwets stenigen.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Minderjarig, niets gejat, geen (bewijs van) lichamelijke schade. Ik denk dat je je moet voorbereiden op een teleurstelling.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:45 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |