Dat was m'n eerste gedachte ook ja.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef quo_ het volgende:
Ik heb wel eens gezien dat zo'n zware slijptol eerst even handmatig op gang gebracht wordt
maar mag je in een woning zomaar een automaat met en C karakteristiek plaatsen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:36 schreef exlurker het volgende:
Is een bekend verschijnsel bij automaten, de aanloopstroom van de slijptol is te hoog en een automaat 16 A met een B karakterstiek schakeld sneller uit dan een ouderwetse zekering
Om de slijptol tekunnen gebruiken zal je de automaat moeten vervangen voor een 16 A met een C karakterstiek
Ik kan geen reden bedenken waarom niet. Dat was 1 van de eerste dingen wat ik thuis gedaan heb. De B automaat van de garage vervangen door een C.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef gateway het volgende:
[..]
maar mag je in een woning zomaar een automaat met en C karakteristiek plaatsen?
iets met veiligheid en kortsluitstromen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:36 schreef boertie het volgende:
[..]
Ik kan geen reden bedenken waarom niet. Dat was 1 van de eerste dingen wat ik thuis gedaan heb. De B automaat van de garage vervangen door een C.
quote:De A/B/C aanduiding slaat op de electromagnetische beveiliging en is gekoppeld aan de amperes.
A=1-5 x Inom
B=5-10 x Inom
C=10-15x Inom
D=15-20x Inom
Kortsluitstroom verandert niet alleen de reactietijd/gevoeligheid.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:41 schreef gateway het volgende:
[..]
iets met veiligheid en kortsluitstromen?
Het ligt eraan, als je al huiverig bent om de afdekking van jouw meterkast te verwijderen dan zou ik het toch laten doen. Als je het allemaal wat nuchterder bekijkt en weet waar je mee bezig bent dan is het een fluitje van een cent.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:55 schreef Gurb het volgende:
Ik dacht al dat dat het probleem was, de slijptol is dus in orde, de huisinstallatie is gewoon te gevoelig. Is het vervangen van de automaat doe-het-zelf werk, of moet ik de electricien ff langs laten komen?
De kap heb ik er al eens vanaf gehaald, en zolang het bij 220v blijft ben ik niet zo bang aangelegd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:05 schreef boertie het volgende:
[..]
Kortsluitstroom verandert niet alleen de reactietijd/gevoeligheid.
[..]
Het ligt eraan, als je al huiverig bent om de afdekking van jouw meterkast te verwijderen dan zou ik het toch laten doen. Als je het allemaal wat nuchterder bekijkt en weet waar je mee bezig bent dan is het een fluitje van een cent.
Heb je hier wat aan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:30 schreef Gurb het volgende:
De kap heb ik er al eens vanaf gehaald, en zolang het bij 220v blijft ben ik niet zo bang aangelegd.
Ik heb een Holec Eaton kast, ik kan hier alleen geen automaat van vinden bij elektro-online?
Gerben, dit dus..... automaat wisselen kan optie zijn. Maar Makita 9020 wordt nu op dit moment ook in de markt gedumpt heb al prijzen gezien van ¤90,- kan ook optie zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:36 schreef exlurker het volgende:
Is een bekend verschijnsel bij automaten, de aanloopstroom van de slijptol is te hoog en een automaat 16 A met een B karakterstiek schakeld sneller uit dan een ouderwetse zekering
Om de slijptol tekunnen gebruiken zal je de automaat moeten vervangen voor een 16 A met een C karakterstiek
Die truuk bedoelde ik !quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:07 schreef GerritB het volgende:
Dit probleem met heb ik ook met mijn Bosch slijptol i.c.m. nieuwe meterkasten.
Het probleem is heel makkelijk te voorkomen door de slijptol over de grond/ over een plank als het ware aan te zwengelen.
Aan het eind van de aanloop de machine omhoog ( als een stijgens vliegtuig) en gelijktijdig aan zetten.
Het kost wat oefening maar is goed te doen.
Vind de slijpschijf dat dan wel fijn ? Kan me voorstellen dat er dan scheurtjes ontstaan in de schijf waardoor de schijf mogelijk door het snelle draaien tijdens het slijpen in stukken uit één knaptquote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:07 schreef GerritB het volgende:
Dit probleem met heb ik ook met mijn Bosch slijptol i.c.m. nieuwe meterkasten.
Het probleem is heel makkelijk te voorkomen door de slijptol over de grond/ over een plank als het ware aan te zwengelen.
Aan het eind van de aanloop de machine omhoog ( als een stijgens vliegtuig) en gelijktijdig aan zetten.
Het kost wat oefening maar is goed te doen.
Zeg er dan wel even bij dat dit niet voor particulieren is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:39 schreef exlurker het volgende:
De installatieautomaat HH INST.AUT. 1P+N 16A C FLEX is oa te bestellen bij de Techn. Unie
Artikelcode fabrikant 6042417
EAN nummer 8711426637368
Artikelnummer TU 4128922
Niet voor het type motoren wat in handgereedschap zitquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:49 schreef vigier het volgende:
En het fenomeen startcondensator?? Die is toch voor het aanslingeren van motoren bedoeld?
De TU kan ik via via wel wat bij bestellen, dus dat komt goed!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:33 schreef klipper het volgende:
[..]
Zeg er dan wel even bij dat dit niet voor particulieren is.
Of kan hij hem via jou bestellen en betalen zodat jij hem opstuurt naar hem?
Ik vind het ook niet fijn dat de slijptol niet startquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vind de slijpschijf dat dan wel fijn ? Kan me voorstellen dat er dan scheurtjes ontstaan in de schijf waardoor de schijf mogelijk door het snelle draaien tijdens het slijpen in stukken uit één knapt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |