abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92333887

Het vorige deel:Slank #1325 - to valentine or not to valentine
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
pi_92333916
fipo!

Met een lijstje:
O: yoghurt met muesli
T: 2 volkorenknackebrod met roomkaas
L: restje zuurkoolovenschotel
T: sinaasappel
t: pure chocoladebounty
D: gevulde salade met spekjes, rode ui en feta, biefstuk, stuk brood met boter.
B: 2 x 30 minuten wandelen....
pi_92334026
Zou het helpen om niet te sporten om af te vallen, maar te sporten om conditie op te bouwen? Dat is een beter doel (vind ik), en vooral: het is veel makkelijker te accepteren wanneer het schommelt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_92334113
Ja hoi. Plaatje in de OP is op het moment wel van toepassing op mij. :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92334125
oh ja, dat is ook uiteindelijk ook wel het doel, en dat houd ik ook in m'n achterhoofd (de gezondheid) :) maar dan nog vind ik het afvallen ook wel écht nodig (voor m'n gezondheid) (mijn conditie is heus niet slecht namelijk)!

Wil me eigenlijk voor de Marikenloop inschrijven, maar wil dan meteen 10km doen natuurlijk :') dus ik denk dat ik maar begin met 5 weer....
Ja doei.
pi_92334197
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, dat is ook uiteindelijk ook wel het doel, en dat houd ik ook in m'n achterhoofd :) maar dan nog vind ik het afvallen ook wel écht nodig (mijn conditie is heus niet slecht namelijk)!

Wil me eigenlijk voor de Marikenloop inschrijven, maar wil dan meteen 10km doen natuurlijk :') dus ik denk dat ik maar begin met 5 weer....
Ja! Wat iemand in het vorige topic ook al zei: volgens mij ben jij veel te fanatiek in allles wat je doet, en is het daarom ook lastiger vol te houden. Als je dat wat modereert, is het ook langer vol te houden, denk ik!
pi_92334210
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, dat is ook uiteindelijk ook wel het doel, en dat houd ik ook in m'n achterhoofd :) maar dan nog vind ik het afvallen ook wel écht nodig (mijn conditie is heus niet slecht namelijk)!

Toch kan het schelen, bij mij althans, om het doel expliciet te houden bij conditie. Afvallen is een bij-effect, een gevolg, een leuke bijkomstigheid etc. Maar ik méét vooruitgang (en achteruitgang) in termen van conditie, niet in kilo's.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_92334331
Eens met sigme, goodbye, en jagär :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:15:06 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92334394
700 euro aan vakantiegeld en eindejaarsuitkering gehad van m'n vorige werkgever *O*. Hoef ik daar iig niet meer achteraan te zitten / voor te procederen.
Ik denk dat ik het er verder bij laat zitten. Volgens de advocaat valt niet te voorspellen wat eruit gehaald kan worden en in het slechtste geval mag ik hun proceskosten nog betalen ook. Ik neem nog wel even contact op met de OR om te vragen of zij nog iets verder zijn gekomen. Misschien dat ik er zonder al teveel gedoe nog een maandsalaris uit kan halen, maar meer dan dat lijkt me onwaarschijnlijk en of een maandsalaris al die stress en het evt financiële risico waard is... nah. Voelt wel fijn om dit te gaan afsluiten :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92334410
Nog even op herhaling

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:01 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En hoe komt dat? Volgens mij push jij je zelf veel te hard, álles moet perfect zijn. En dat kan nou eenmaal niet (hoe graag ik het zelf ķķk zou willen :P ).

Stel met betrekking tot alles realistische doelen en geloof er ook echt in, ik denk dat dat al heel veel scheelt.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:17:18 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92334503
Eens met GB. Voor jou is het alles of niets, Mo, en dat valt gewoon niet op te brengen (niet als je dat op alle vlakken wilt realiseren iig). Je kunt toch ook 2 á 3 keer per week sporten? :). Rondje hardlopen kost helemaal niet zoveel tijd :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92334546
het is dus niet het niet 'kunnen', want ja, ik kan makkelijk 3 keer per week hardlopen, een rondje, maar 't durven en bang zijn om weer te versloffen/falen :{

maargoed, voilá:
quote:
nschrijfformulier
Marikenloop 15 mei 2011

Bedankt voor het inschrijven
Wij hebben de volgende gegevens van je binnen gekregen. Ter bevestiging ontvang je op het opgegeven emailadres nog een e-mail met je inschrijfgegevens. Je kunt deze pagina ook printen en bewaren.
Voor de 5 kilometer :) 8-) Als dat geen drijfveer is weet ik 't ook niet meer... :)
Ja doei.
pi_92334555
@V1z0r: die NL-site lijkt mij wel echte spullen verkopen, aangezien ze stukken duurder zijn dan de officiele site.

Ik heb al vaak besteld via de officiele site en je hebt het binnen een week binnen. Als je onder de 150 euro blijft, hoef je ook nog eens geen invoerrechten te betalen, alleen btw.

Abercrombie & Fitch #30
  Vis een optie? vrijdag 4 februari 2011 @ 18:18:47 #14
70532 loveli
N
pi_92334567
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:25 schreef _aurum_ het volgende:
wat heb je gehaald?
Setje van Lise Charmel met extra broekje, paar kousen en nog een losse italian brief bij een ander setje.

(8>

Wat betreft masseuse op werk, ben ik voor En Cali woont niet dicht genoeg in de buurt om langs te gaan helaas.

Proba (hoe wil je afgekort worden?), wat was er met jou up? Ving pas iets op over gekrenkte trots ofzo?
crap in = crap out
pi_92334590
Mo ik denk dat de andere slankies een goed punt hebben: jij wil dingen graag meteen perfect doen en stelt hoge eisen aan jezelf. Maar bijna niemand zou daar de tijd en energie voor hebben. Sporten voor conditie zou motiverender kunnen zijn, ook daarbij kan je een off-day hebben, maar je ziet de vooruitgang beter (persoonlijk heb ik al opgegeven dat ik op dit moment afval met het sporten, ondanks het grote aantal uren, maar ik word wel mooi leniger en hou het steeds langer vol, dus hou er wel een voldaan gevoel aan over).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? vrijdag 4 februari 2011 @ 18:19:26 #16
70532 loveli
N
pi_92334603
Gelukkig heb ik niets met A&F, anders zou ik daar ook nog geld aan moeten uitgeven.
crap in = crap out
pi_92334618
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:15 schreef Viking84 het volgende:
700 euro aan vakantiegeld en eindejaarsuitkering gehad van m'n vorige werkgever *O*. Hoef ik daar iig niet meer achteraan te zitten / voor te procederen.
Ik denk dat ik het er verder bij laat zitten. Volgens de advocaat valt niet te voorspellen wat eruit gehaald kan worden en in het slechtste geval mag ik hun proceskosten nog betalen ook. Ik neem nog wel even contact op met de OR om te vragen of zij nog iets verder zijn gekomen. Misschien dat ik er zonder al teveel gedoe nog een maandsalaris uit kan halen, maar meer dan dat lijkt me onwaarschijnlijk en of een maandsalaris al die stress en het evt financiële risico waard is... nah. Voelt wel fijn om dit te gaan afsluiten :).
Als het je de energie niet waard is, moet je het zeker niet doen voor die paar centen. Af laten glijden en lekker doorgaan met iets nieuws vinden ^O^.
pi_92334667
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
het is dus niet het niet 'kunnen', want ja, ik kan makkelijk 3 keer per week hardlopen, een rondje, maar 't durven en bang zijn om weer te versloffen/falen :{

maargoed, voilá:

[..]

Voor de 5 kilometer :) 8-)
Ja, maar dan wordt het een beetje een vicieuze cirkel. Want je versloft nu al omdat je niet gaat omdát je bang bent te versloffen. :P

Wanneer mogelijk, pik dan vaste momenten waarop je gaat rennen. Ik heb nu vaste lesjes in de sportschool waar ik heen ga en dat helpt wel met de frequentie dat ik ga, want het zit nu gewoon in mijn systeem dat ik op op die avonden ga.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:23:04 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92334775
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Als het je de energie niet waard is, moet je het zeker niet doen voor die paar centen. Af laten glijden en lekker doorgaan met iets nieuws vinden ^O^.
Ik ga dus nog even contact opnemen met de OR om te vragen of ik volgens hun nog kan rekenen op een extra maandsalaris. Daar moeten ze nu toch wel duidelijkheid over hebben. En als ze zeggen dat ik ervan uit moet gaan van niet, dan laat ik het idd zitten verder en beschouw ik dit als een goeie levensles :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92334907
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, maar dan wordt het een beetje een vicieuze cirkel. Want je versloft nu al omdat je niet gaat omdát je bang bent te versloffen. :P

Wanneer mogelijk, pik dan vaste momenten waarop je gaat rennen. Ik heb nu vaste lesjes in de sportschool waar ik heen ga en dat helpt wel met de frequentie dat ik ga, want het zit nu gewoon in mijn systeem dat ik op op die avonden ga.
ja, dat moet ook gewoon, én het gaat makkelijker als het straks langer licht is (weet ik uit ervaring), omdat ik nogal nachtblind ben :') is in het donker in m'n favoriete park lopen niet echt hendig :') maar als ik 't vrijdag, zondag en dinsdag doe, dan hoef ik maar één keer 's avonds te lopen ^O^

maar vind 't wel eng weer.. als ik in de spiegel kijk denk ik: ja, leuk, maar kan beter :) en dan denk ik weer 'het was ook beter!' :') en dan doe ik weer ;( -O- :P
Ja doei.
pi_92334926
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ga dus nog even contact opnemen met de OR om te vragen of ik volgens hun nog kan rekenen op een extra maandsalaris. Daar moeten ze nu toch wel duidelijkheid over hebben. En als ze zeggen dat ik ervan uit moet gaan van niet, dan laat ik het idd zitten verder en beschouw ik dit als een goeie levensles :).
:) Het bespaart je veel energie op deze manier ^O^
pi_92334972
oh, en ik ga me maar 's optutten, zo lekker met Mr.Mo uit eten O+
Ja doei.
pi_92335023
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik ga me maar 's optutten, zo lekker met Mr.Mo uit eten O+
Ooohhh en ik dacht nog wel dat je niet deed aan optutten?
Heeft die trouwerij nou wat aan je veranderd? ;)
pi_92335037
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, dat moet ook gewoon, én het gaat makkelijker als het straks langer licht is (weet ik uit ervaring), omdat ik nogal nachtblind ben :') is in het donker in m'n favoriete park lopen niet echt hendig :') maar als ik 't vrijdag, zondag en dinsdag doe, dan hoef ik maar één keer 's avonds te lopen ^O^

maar vind 't wel eng weer.. als ik in de spiegel kijk denk ik: ja, leuk, maar kan beter :) en dan denk ik weer 'het was ook beter!' :') en dan doe ik weer ;( -O- :P
Ja, het zeggen is ook makkelijker dan het doen. Zelf heb ik het ook wel eens, dat ik gewoon niet van de bank af kan komen. Bezig blijven scheelt een hele hoop daar in ;)

En van dat doemdenken moet je af, maar geen idee hoe je dat moet gaan doen. Hopelijk helpt je vent je daar een beetje bij :Y

Oh, en je wil niet weten hoeveel kleding doet voor je gevoel over je uiterlijk! ^O^
pi_92335468
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:28 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ooohhh en ik dacht nog wel dat je niet deed aan optutten?
Heeft die trouwerij nou wat aan je veranderd? ;)
wat ik optutten noem is voor vele dames slechts 'als je alleen even naar de supermarkt hoeft' :P
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')