abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:15:16 #126
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92534781
Mogge.. Aardig duf uit bed gekomen, slaap slecht op de Wellbutrin.. Elk uur wel een keer wakker, totaal gedesoriënteerd ook..

Verder gaat het wel, aardig aan het flipperen, maar wel heel erg moe.
pi_92534797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:15 schreef Swiffer het volgende:
Mogge.. Aardig duf uit bed gekomen, slaap slecht op de Wellbutrin.. Elk uur wel een keer wakker, totaal gedesoriënteerd ook..

Verder gaat het wel, aardig aan het flipperen, maar wel heel erg moe.
Same here.
pi_92536206
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 02:47 schreef frame-saw het volgende:
Ik ben ook blij dat mijn eetlust eindelijk weer normaal is. Dat klooien met zuiveldrink met fruit en fruitsapjes en alles wat ik maar op kon eten (bijna niets dus).. Irritant. Nu kan ik eindelijk weer koken met de gedachte: dit gaat op. En ik ben ook weer wat aangekomen geloof ik!

Ander probleem nu: ik heb constant zin om lekker te gaan koken, zoals op dit moment :') ik wil ook pannenkoeken met kaas!
Goed om te horen! Ze waren trouwens verrukkelijk! Ik hoop alleen dat ik nu niet een soort van swing krijg en mezelf ga volproppen. :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:23:54 #129
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92536605
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 09:04 schreef Michhas het volgende:
:O
Eensch
pi_92537214
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

zo alles op, appeltje erachteraan, en nu snoepjes O+
Gister heel mn tong verrot gemaakt aan van die frisse / zure flesjes... Dat suiker schuurt gewoon heel mn mond verrot (ik weet ook dat ik niet dat hele zakje achter elkaar op moet eten..)
pi_92538437
Wie heeft er zelf ervaring met het Restricted Elimination Diet?

Ik lees overal hoopgevende berichten, maar nergens wordt er verdiepende inhoud meegegeven. Iemand die me literatuur kan aanraden? Of personen/instellingen waar ik info kan krijgen?
pi_92539730
ook lekker wordt ik wakker gebeld door de woonbegeleider.
dus ik je belt me wakker!
zij o zal ik dan zo terug bellen?
ik boos ja dat maakt toch niet uit nu ben ik toch al wakker!

en toen kwam het hele verhaal helft niet begrepen natuurlijk :Z
pi_92541784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:19 schreef djdg het volgende:
Wie heeft er zelf ervaring met het Restricted Elimination Diet?

Ik lees overal hoopgevende berichten, maar nergens wordt er verdiepende inhoud meegegeven. Iemand die me literatuur kan aanraden? Of personen/instellingen waar ik info kan krijgen?
Ik weet dat het een vrij zwaar dieet is waarbij je in het begin vrijwel niks mag eten. Alle voedingsmiddelen die een mogelijke allergische reactie op kunnen wekken (bijv. gluten, lactose, pinda, enz) worden weggelaten en dan een voor een opnieuw aan het eetpatroon toegevoegd om de reactie daarop te testen. Het is hetzelfde proces als bij voedselallergiën wordt gebruikt. Voor zover ik weet is dit vooral onderzocht bij kinderen met ADHD en nog niet bij volwassenen. Literatuur e.d kan ik je niet geven, maar er is vast wel wat over te vinden als je even zoekt?

Inmiddels zit ik een paar dagen aan de concerta, eerst 18mg en vanaf vandaag 36mg. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, het ene moment heb ik het idee dat het werkt het andere moment totaal niet.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:00:54 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92542161
In de wachtkamer bij psyQ
Druk hiero
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:06:28 #135
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92542365
Pfff veel succes, blij toe dat ik r niet meer heenga iig :D

Is een goed weergesprekje/afspraak, of iets anders?
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:56:40 #136
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92544400
Ok... ene moment word ik druk van dex en andere moment zo suf als een knijn.... :s straks telefonisch gesprek met de psych over hoe de eerste week is gegaan...
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:57:25 #137
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92544417
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 13:00 schreef Murmeli het volgende:
In de wachtkamer bij psyQ
Druk hiero
Met wie heb je een afspraak?
pi_92544722
ik verveel me rot.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:27:29 #139
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92545599
ik ook.. :(
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:35:40 #140
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92545878
Ging over behandelplan. 1e date na intake.
Gesprekspartner pm ik je wel wicky
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92549262
Over dat dieet:

mijn vader begon erover dat het maandag op tv kwam, ik neem aan bij EénVandaag, maar weet het niet zeker. Weet niet precies waar het over ging trouwens.

edit:
http://www.eenvandaag.nl/(...)ding_en_adhd_bewezen
Geen idee of er zinnige informatie wordt gegeven trouwens :P
pi_92552444
Het artikel in The Lancet is te vinden op de site van de onderzoekster.
Het is onderzocht bij kinderen met ADHD met storende hyperactiviteit en bij kinderen met ODD, oftewel een forse gedragsstoornis (vergelijkbaar waarschijnlijk met sommige gevallen van ADHD-kinderen).
Uit het onderzoek blijkt dat de hyperactiviteit verminderde bij die kinderen die het dieet volhielden.
Er wordt nu echter overal geroepen dat "ADHD te genezen met dieet" en dergelijke, maar dat is weer een enorm klok-en-klepel verhaal: slechts één symptoom vermindert door dat dieet. ADHD an sich is natuurlijk veel complexer dan alleen de hyperactiviteit. Daar wordt echter totaal geen aandacht aan besteed. ADHD is niet te genezen. Je kan hoogstens (een deel van) de symptomen verminderen. En natuurlijk voelen kind en ouders zich dan beter, dat is logisch, maar om dan te zeggen dat ze genezen zijn, nee. Heel tendentieus.

Overigens is dit onderzoek dus gericht geweest op een beperkte groep kinderen met een beperkt spectrum aan ADHD-heftigheid (namelijk: alleen heftige gevallen). Volwassenen, en kinderen die redelijk normaal functioneren maar vooral psychisch last hebben, daar is totaal niet naar gekeken.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92553392
Hee,
Een kennis van mij heeft ADD, dus ik dacht laat ik even op internet kijken wat de kenmerken hiervan zijn. Nu is het zo dat ik mij enorm herken in de beschrijving van ADD. Van kinds af aan heel dromerig, heel chaotisch, altijd wel iets vergeten, supergevoelig voor geluiden, korte concentratieboog tenzij ik me ergens voor interesseer, alleen-momentjes nodige hebben. Het is niet zo dat dit mij enorm belemmerd in het dagelijks leven, zo ben ik het gewoon gewend. Raden jullie mij aan mij alsnog te laten testen op ADD of niet..? En hoe is het bij jullie geconstateerd?
Alvast Bedank!
pi_92554273
Echt gisteren bestond mijn dag uit 1 grote hyperfocus.
raar.

vandaag voel ik me ronduit slecht en heb last van uitstelgedrag.
pi_92554771
Wie van de mensen hier met ADHD wonen eigenlijk alleen?
pi_92554791
Ik.
pi_92554828
Hoe gaat dat?
pi_92555000
ik.
hoe dat gaat, wel goed alleen stel je soms noodzakelijke dingen uit.
of er blijven rekeningen te lang liggen.
1x per week komt er iemand kijken hoe het gaat en me helpen met structuur en met mijn agenda.
pi_92555017
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:15 schreef Dropkogel het volgende:
ik.
hoe dat gaat, wel goed alleen stel je soms noodzakelijke dingen uit.
of er blijven rekeningen te lang liggen.
1x per week komt er iemand kijken hoe het gaat en me helpen met structuur en met mijn agenda.
Maar geen zwijnenstal ofzo? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')