abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92873648
Goedemiddag allemaal,

Ik zou mijzelf graag aansluiten in jullie rijtje van collega's.
Vandaag heb ik mijn contract binnengekregen en ik begin per 1 maart aanstaande.
Dankzij jullie berichten hier ben ik een stuk wijzer geworden over bepaalde zaken binnen TNT en daarvoor jullie dank.

Ik zou alleen graag jullie reactie op mijn aankomende loon horen.
Ik kan helaas nergens precies vinden of het namelijk klopt. In het contract staat ¤422,28 op basis van 12 contracturen en postbezorgster :Y
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:10:11 #202
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92873749
Leeftijd?
pi_92874355
Ach stom, vergeten te vermelden.
Ik ben 27.

Ik zit nu alle bende te bekijken wat hier op tafel ligt, maar moet ik nu wel meteen kleding bestellen of moet ik wachten ennuh... die ecco schoenen zijn niet verplicht hè, maar wat dragen jullie dan?
Verdere tips zijn welkom natuurlijk!
pi_92874646
quote:
11s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef Tjanaatje het volgende:
Ach stom, vergeten te vermelden.
Ik ben 27.

Ik zit nu alle bende te bekijken wat hier op tafel ligt, maar moet ik nu wel meteen kleding bestellen of moet ik wachten ennuh... die ecco schoenen zijn niet verplicht hè, maar wat dragen jullie dan?
Verdere tips zijn welkom natuurlijk!
Ik zou na je proefperiode kleding bestellen. Ecco's zijn godzijdank niet verplicht want ze zitten bij mij echt bagger. Je moet gewoon schoenen dragen die je fijn vindt lopen, stevig maar ook soepel en weerbestendig zijn.
Ik draag nu Adidas sportschoenen. Weet dat er veel op hardloopschoenen lopen :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:33:29 #205
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92874743
Je salaris klopt volgens mij wel, tabel staat in de openingspost trouwens.
Hier de CAO voor postbezorgers: http://www.tntpost.nl/ove(...)008_tcm46-430872.pdf

En hier (onze locatie) wordt er meestal pas kleding besteld na de proeftijd en krijg je in de tussentijd gewoon kleding op je filiaal.
Ik loop op hardloopschoenen trouwens, genoeg demping (flinke loopwijken) en weinig problemen met vocht/zweet doordat ze goed ademen. :D

En tips? Loop niet te hard van stapel, neem je rust indien nodig en neem wat te drinken mee voor onderweg en eet voordat je de deur uitgaat.
Verder zijn tips niet echt nodig, mits er geen sneeuw ligt/gladheid. :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:41:47 #206
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_92875090
Ik loop op kisten. :P
Verder kun je volgens mij blij zijn als je uberhaubt kleding krijgt. :')
pi_92875208
En qua kleur dan?
Houden jullie je netjes aan de zwart/oranje kleuren of :6 aan het zwart oranje?
Zijn van die trekkingschoenen een aanrader of eerder een no no?
Ik heb namelijk nog geen beeld wat nou het beste is gezien regen, zomer en natuurlijk de kou in de winter.

Dus dan de kleding bestellen na de proef. In mijn foldertje staat dat ik me meteen moet aanmelden enz enz en in de papieren bende dat ik een hesje krijg...? Vandaar de vraag.

Ik loop nooit te hard van stapel. Ik ben van nature al een "hard loper" ;)
Wel een goede ja, wat drinken en eventueel een snelle koek erbij.

Ik heb trouwens nog geen CAO verkregen. Wel ben ik heel fijn gematst aangezien voor de wijk 11 1/2 uur staat en ik 12 uur op contract heb verkregen. Daar heb ik wel even voor moeten onderhandelen, maar het is toegezegd en staat op de papieren *O*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 februari 2011 @ 17:47:22 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92875315
drinken en eten onderweg doe ik alleen bij routes die boven de 3,5 uur uit komen. Blijft het er onder dan kan het wel op één energietankje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92875323
Ik doe wel altijd alleen TNT kleding aan maar m'n schoenen zijn grijs :P Maakt ook verder niks uit hoor, je ziet ze hier ook op van die felgekleurde sneakers lopen. Eentje loopt zelfs altijd in een joggingbroek, maar dat vind ik geen gezicht.

Van TNT krijg je meestal een jas uit het magazijn zodat je herkenbaar bent als bezorger. Vind het zelf ook veel fijner om herkenbaar te zijn, anders kijken mensen je nogal eens raar aan als je post uit een fietstas met heel groot het logo erop haalt :P

CAO moet je zelf denk even op internet opzoeken, kreeg ik er ook niet bij.
pi_92875350
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
drinken en eten onderweg doe ik alleen bij routes die boven de 3,5 uur uit komen. Blijft het er onder dan kan het wel op één energietankje :P
Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandigheden :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:50:22 #211
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92875437
Ik gebruik van die berg kleding eigenlijk alleen de jas als het regent of bij extreme kou (onder nul) en anders heb ik helemaal niets aan van de TNT en draag ik normaliter m'n eigen oranje sweater.
Die jassen zitten me te benauwd bij normaal weer, die t-shirts zijn met lekker weer ook niets omdat ze amper ademend zijn en van katoen, levert hier alleen maar huidirritaties op. :D
Gewoon een relaxte sweater ofzo viel hier niet te bestellen, lekker handig.

En gematst? Dat moet je nog maar zien in de praktijk hoor, je zou de eerste niet zijn waarbij de wijktijden veel scherper staan dan dat het in werkelijkheid te doen valt waardoor je 'overuren' maakt die eigenlijk gewoon bij de wijktijd zouden moeten zitten.
Al kan dit flink verschillen per wijk/locatie/vestiging heb ik begrepen, hier staan nog steeds wijktijden van wijken waarbij een complete vinex-wijk is toegevoegd aan de code. :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 februari 2011 @ 17:51:50 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_92875490
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:48 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Er gaat bij mij zo anderhalve liter water doorheen in een wijkje als het snikheet is hoor. Ligt dus ook aan de weersomstandigheden :P
Die tekorten vul ik altijd pas na afloop bij. Ik kan er vrij goed tegen om het zonder te doen onderweg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_92875621
Nou mijn route ligt op max 2,5 met HAH dus dat valt mee.
De eerste keren zal ik het voor het geval dat meenemen of iig een lekkere rol snoep :)

Dan heb ik in ieder geval een half uurtje minder werk in eigen tijd.
Ik moet het allemaal nog zien. Ik stort me er verder blanco in.
Ik heb begrepen dat ik wat flats krijg en dat de postbodes/bezorgers die eraf zijn gehaald het shit vinden die wijk niet meer te lopen (Ik verheug me al op die eerste ontmoeting...not...)
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:58:50 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_92875797
Wijken met flats zijn inderdaad relaxed, mijn wijk bestaat voor 60% uit losstaande woningen met flinke tuinpaden eer je een brievenbus aantreft en van de 2 uur wijk tijd ben ik 20 minuten aan het fietsen omdat alles zover uit elkaar ligt. :D

Middagwijk is dan wel weer relaxed, kleine 400 woningen die in linten achter elkaar te lopen zijn en een aantal in vierkante lopen, alleen zoveel tassen als er weer eens een flinke HAH actie is. ;(
pi_92878219
Ik heb veel portiekwoningen, trap af ... trap op...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_92886607
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb veel portiekwoningen, trap af ... trap op...
Den Haag? :P
pi_92898986
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Of Cannenburch, Lelystad
http://tinyurl.com/cannenburch
Of Kopenhagenlaan, Lelystad
http://tinyurl.com/kopenhagenlaan
Hadden ze dit soort trappetjes maar verboden...
pi_92900931
Mijn nieuwe auto voor de zaterdag. Zoals je ziet, de gloednieuwe bestickering. Dit is 1 van de eerste met deze bestickering.
pi_92902748
Vind het net wat te wit, zal veel sneller vies kijken als wanner ie wat meer oranje heeft :)
pi_92903102
Uhhhh gematst, na flink onderhandelen?? Ik geloof dat jij ervan uitgaat dat je gewoon 12 uur betaald krijgt terwijl je misschien maar 11 uur met die wijk bezig bent.

Laat ik je wat dat betreft even uit de droom helpen. Ik ben ook postbezorger met een contract van 12 uur. Het is wel de bedoeling dat je die 12 uur in de week draait. Zo te lezen haal jij dat niet met je wijk (ik ook niet) dus zul je waarschijnlijk af en toe gebeld worden om een wijk extra te lopen zodat je gemiddeld toch op die 12 uur uitkomt (doen ze bij mij ook) of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)

Dus gematst zou ik het niet noemen.

Bij mij was het trouwens mijn eigen keuze om het zo te doen, aangezien ik vaak een extra wijk erbij loop.
pi_92903878
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 07:22 schreef gamemuis het volgende:
of je kunt elke maand het te veel ontvangen salaris gaan terugbetalen (minuren)
Ik heb ook weleens minuren, maar dat betekent niet dat je salaris moet terugbetalen, hoor! Je hebt een contract en daar staat in afgesproken hoeveel uur en hoeveel salaris, en daar mogen ze (behoudens jouw nadrukkelijke toestemming) niet van afwijken!

Wat minuren inhouden is dat als je bijv de ene week 14 uur werkt en de andere week 10 (dus de ene week 2 plusuren, de andere week 2 minuren) dat ze die dat tegen elkaar wegstrepen. Maar die 12 uur moeten ze uitbetalen. Dus ook als blijkt dat je in de praktijk maar 10 uur per week werkt. En elke maand moet de verrekening plaatsvinden, dus ze mogen niet bijv maandenlang al je minuren optellen en je dan ineens een paar hele lange weken laten maken ter compensatie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_92903995
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 01:23 schreef rub3n het volgende:
Mijn nieuwe auto voor de zaterdag. Zoals je ziet, de gloednieuwe bestickering. Dit is 1 van de eerste met deze bestickering. [ afbeelding ]
Afschuwelijk. :|W
pi_92905051
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja :D

Inclusief half afgebroken traptreden, waardoor je ontzettend uit moet kijken dat je niet er vanaf valt. :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_92906334
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja :D

Inclusief half afgebroken traptreden, waardoor je ontzettend uit moet kijken dat je niet er vanaf valt. :')
Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningen :')
pi_92906922
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha ja met de tram rij ik ook door wijken waar ik absoluut niet post zou willen lopen, zoveel portiekwoningen :')
Misschien loop ik daar wel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')