Ook een keer meegemaakt, zwaar kut idd. Omdat de concurrent het liefst in pauperuniform rondloopt krijg je in TNT kleding elke klacht te horen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik mijn wijk liep was er tegelijkertijd een gozer Ziggo-enveloppen aan het "bezorgen."
Zodra ik bij de portiekwoningen naar boven ging had meneer ze gewoon op de grond voor de deur gesmeten.![]()
Zo meteen gaan ze nog denken dat ik het gedaan heb.
Ben je klaar mee. Die gozer was van onze dochteronderneming (budgetlabel, B-merk) Netwerk VSP. Ik heb ook nog een blauwe maandag voor dat kansloze kluppie gewerkt. Je verdiende er geen reet mee, slechts een keer per 3 maanden was het de moeite waard, want dan had je Ziggo magazine en een of ander flutkrantje van Nuon. Het vervelende is dat ongeveer 90% van de post waar VSP mee loopt gewoon met TNT Post Port Betaald is gefrankeerd, dus dat vrijwel alle klachten die VSP veroorzaakt bij ons terechtkomen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik mijn wijk liep was er tegelijkertijd een gozer Ziggo-enveloppen aan het "bezorgen."
Zodra ik bij de portiekwoningen naar boven ging had meneer ze gewoon op de grond voor de deur gesmeten.![]()
Zo meteen gaan ze nog denken dat ik het gedaan heb.
Misschien krijg je daar nog een aanvulling op. Uit je gebruikersnaam concludeer ik dat je 23+ bent, dus dan zou je minstens het minimumloon moeten verdienen. En dat is momenteel iets van EUR 8,60 per uur. Nog niet veel, maar beter dan 8,10. Kennelijk verdient een tijdelijke medewerker even slecht als een postbezorger. Je kunt beter zaterdagbesteller worden. Krijg je wel vaak een klein contract (3 uur per week, of zoiets) maar kun je (afhankelijk van de puinhoop op je vestiging) ook vaak genoeg doordeweeks aan de slag.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:33 schreef Viking84 het volgende:
Nou, net telefoon gehad van TNT en ik snap er niks van. Ik dacht dat ze (ook) op zoek waren naar tijdelijke medewerkers (daar heb ik ook naar gesolliciteerd op de site), maar ze zoeken echt mensen die voor langere tijd beschikbaar zijn en ik kan niet garanderen hoe lang ik blijf ivm andere sollicitaties, maar blijkbaar moet je liegen dat je voor langere tijd beschikbaar bent en dat het je droombaan is.
Ik neem tenminste aan dat hier ook wel studenten en mensen die tussen twee banen in zitten, zitten die het voor een tijdje doen?
Ik zou bruto 8,10 gaan verdienen. Dat is echt bar slecht.
Het wordt al niks meer, want ik kan niet garanderen dat ik voor langere tijd beschikbaar ben. Achteraf had ik moeten liegen, maar goed, ik wist ook niet dat ze allemaal van dat soort vragen zouden stellen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien krijg je daar nog een aanvulling op. Uit je gebruikersnaam concludeer ik dat je 23+ bent, dus dan zou je minstens het minimumloon moeten verdienen. En dat is momenteel iets van EUR 8,60 per uur. Nog niet veel, maar beter dan 8,10. Kennelijk verdient een tijdelijke medewerker even slecht als een postbezorger. Je kunt beter zaterdagbesteller worden. Krijg je wel vaak een klein contract (3 uur per week, of zoiets) maar kun je (afhankelijk van de puinhoop op je vestiging) ook vaak genoeg doordeweeks aan de slag.
Zo zie je maar weer dat de salaristabel in de OP ook niet klopt. Die stamt uit uit 2008 en met 23 jaar krijg je daar al 9 euro nogwat. Dus ik ging er vanuit dat ik minimaal dat bedrag zou gaan verdienen (het bedrijf in schaaljaar 0).quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:05 schreef Blobje het volgende:
Ook mij hebben ze een contract aangeboden voor 8,10 bruto. Ik ben net als Viking84 ook 27. Ik heb even de minimumlonen erbij gepakt en inderdaad, dat is veel te weinig. Het lijkt me dat zo'n groot bedrijf als TNT toch een reputatie hoog heeft te houden en dat dit, als ze minder dan het minimumloon betalen, toch overal bekend zou moeten zijn? Media-aandacht erop.![]()
Ik zit nu dus ook te twijfelen om te tekenen. De term loonslaaf krijgt zo een nog duidelijkere betekenis.Krijgen alle postbezorgers ouder dan 23 maar 8,10 bruto? Wat verdienen jullie als ik vragen mag?
Die salarisschaal in de OP klopt wel, maar die is voor zaterdagwerkers, en niet voor postbezorgers en tijdelijke hulpkrachten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat de salaristabel in de OP ook niet klopt. Die stamt uit uit 2008 en met 23 jaar krijg je daar al 9 euro nogwat. Dus ik ging er vanuit dat ik minimaal dat bedrag zou gaan verdienen (het bedrijf in schaaljaar 0).
Dan moet dat erbij gezet worden, want dit is misleidend zoquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die salarisschaal in de OP klopt wel, maar die is voor zaterdagwerkers, en niet voor postbezorgers en tijdelijke hulpkrachten.
Volgens mij vragen ze dat bij ons ook niet, maar zal dan wel per vestiging verschillen. Misschien gebeurde het daar gewoon te vaak dat iemand al na een paar weken opstapt. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n eis stellen, aangezien het tnt ook steeds weer geld kost om nieuwe mensen op te leiden.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Ataraxy het volgende:
Ik ben bijna 27 en krijg 8,57, al krijg ik wel een aanvulling omdat het onder het minimum zit of zoiets vaags.
Mij hebben ze niet gevraagd of ik lang kan blijven of niet bij mijn sollicitatie.
Ze hebben bij mij niks gezegd over een aanvulling. Ik neem aan die dan ook wel te krijgen. Zonder aanvulling ga ik dinsdag niet akkoord met mijn contract. Ik wist van tevoren dat postbezorgers niet zoveel betaald krijgen. Prima. Maar onder het minimumloon aan het werk vind ik niet kunnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Ataraxy het volgende:
Ik ben bijna 27 en krijg 8,57, al krijg ik wel een aanvulling omdat het onder het minimum zit of zoiets vaags.
Mij hebben ze niet gevraagd of ik lang kan blijven of niet bij mijn sollicitatie.
Dan moet je ook niet op je site zetten dat je op zoek bent naar tijdelijke postmedewerkers. Of iig een minimumtermijn vermelden. Hiermee maak je studenten en mensen die in between jobs zitten blij met een dode mus. Als ik had geweten dat ze hier moeilijk over gingen doen had ik gewoon gelogen: nee ik heb geen andere solli's lopen en ja ik ben wel van plan een tijdje bij TNT te blijven.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij vragen ze dat bij ons ook niet, maar zal dan wel per vestiging verschillen. Misschien gebeurde het daar gewoon te vaak dat iemand al na een paar weken opstapt. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n eis stellen, aangezien het tnt ook steeds weer geld kost om nieuwe mensen op te leiden.
3 dagen meelopen of minder, dat is opleiding.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet op je site zetten dat je op zoek bent naar tijdelijke postmedewerkers. Of iig een minimumtermijn vermelden. Hiermee maak je studenten en mensen die in between jobs zitten blij met een dode mus. Als ik had geweten dat ze hier moeilijk over gingen doen had ik gewoon gelogen: nee ik heb geen andere solli's lopen en ja ik ben wel van plan een tijdje bij TNT te blijven.
En ik vraag me af wat er precies aan opleiding nodig is? (serieuze vraag trouwens).
2 keer meelopen doen ze hier.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:54 schreef carboni het volgende:
[..]
3 dagen meelopen of minder, dat is opleiding.
Overigens zijn er veel tijdelijke krachten die niet eens die opleiding afmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |