Briljantquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Over het algemeen is het volgens mij zo dat als je je aanmeld en ze nemen contact met je op, dat je er dan ook wel vanuit kunt gaan dat je wordt aangenomen. Ik heb althans nog nooit gehoord dat iemand solliciteerde en niet werd aangenomen. De sollicitatieprocedure is dan ook zoiets als "Op welke dagen kun je? Heb je een fiets? Kun je dit formulier even invullen?" En dat is het.
Als je zegt in welke wijk je woont kan ik je mogelijk wel vertellen of er plaats is (afhankelijk of die wijk bij mijn vestiging hoort.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je er iets meer over vertellen?(of heb je dat al gedaan?
).
Ik zoek in Den Haag trouwens en ik woon hier nog niet zo lang (5 maanden), dus ik hoop dat er plek is in m'n eigen wijk en anders is het wel een manier om de wijk goed te leren kennen.
Je krijgt een contract voor een bepaald aantal uur per week en daar moet je dan wel aan komen geloof ik (gemiddeld, althans).quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Briljant.
Hoe zit het met flexibiliteit? Kun je makkelijk iets minder gaan werken (of iets meer als je onder het maximum zit)?
Okquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:47 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je krijgt een contract voor een bepaald aantal uur per week en daar moet je dan wel aan komen geloof ik (gemiddeld, althans).
Ja, dit is nou echt een mooie tijd om te beginnen met de lente in het vooruitzichtquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ok.
Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het allemaal wat, want ik heb er zin in.
Bij mij ging het iets alternatiever, ik kwam via het uitzendbureau binnen rollen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je er iets meer over vertellen?(of heb je dat al gedaan?
).
Ik zoek in Den Haag trouwens en ik woon hier nog niet zo lang (5 maanden), dus ik hoop dat er plek is in m'n eigen wijk en anders is het wel een manier om de wijk goed te leren kennen.
Ik heb een mail gehad en ik word binnen 5 dagen ook gebeldquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bij mij ging het iets alternatiever, ik kwam via het uitzendbureau binnen rollen.
Mijn klasgenote werd binnen een paar dagen opgebeld door de coördinator (of hoe je dat ook noemt) en kon zo aan de slag.
Zit ook Den Haag trouwens, maar dan 9 km van waar ik woon, dus ik bezorg niet in mijn eigen wijk
Dan kom je waarschijnlijk terecht bij vestiging Laan van NOIquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb me ingeschreven en ik kreeg vervolgens een lijst met vacatures, onder meer in mijn wijk en een wijk vlakbij. Heb mijn wijk geselecteerd (Haagse Hout), dus dat moet dan wel goed komen, lijkt me?.
Primaquote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:20 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dan kom je waarschijnlijk terecht bij vestiging Laan van NOI
Dat mag zeker!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:32 schreef WheeleE het volgende:
Mogen hier ook postgerelateerde vragen gesteld worden of is dit een medewerkers-only topic?
Ik vroeg me namelijk af of valentijnspost maandag wordt bezorgd en dus zaterdag op de post moet, of dat het beter vandaag op de post kan en dus morgen in de bus komt.
TNT heeft mij op het verkeerde been gezet van reactietijd op een sollicitatiequote:Op donderdag 10 februari 2011 20:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Succes met je sollicitatie!
Bij mij en een klasgenoot van me, ging de sollicitatieprocedure vrij snel.
Over het algemeen is het volgens mij gewoon een opzegtermijn van een maand. Ik weet niet hoe dat zit met tijdelijke hulpkrachtcontracten maar kan me nauwelijks voorstellen dat je dan verplicht 3 maanden moet blijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef Viking84 het volgende:
In een ander topic zit iemand die ook gesolliciteerd heeft naar de tijdelijke functie van postmedewerker en die is verplicht minimaal 3 maanden te blijven. Weet iemand hoe dat zit? Lijkt me niet erg handig voor de werkzoekenden onder ons. TNT weet ook wel dat veel mensen post bezorgen om een werkloze periode te overbruggen. Daar zijn toch juist die tijdelijke functies voor in het leven geroepen?.
Dat gaat dus over mij.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:38 schreef Viking84 het volgende:
In een ander topic zit iemand die ook gesolliciteerd heeft naar de tijdelijke functie van postmedewerker en die is verplicht minimaal 3 maanden te blijven. Weet iemand hoe dat zit? Lijkt me niet erg handig voor de werkzoekenden onder ons. TNT weet ook wel dat veel mensen post bezorgen om een werkloze periode te overbruggen. Daar zijn toch juist die tijdelijke functies voor in het leven geroepen?.
Dank u vriendelijk. Ik weet genoegquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:43 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dat mag zeker!
In principe is maandag gewoon een bezorgdag, alleen is er dan zo weinig post dat het komende maandag dan wel ietsjes drukker zal zijn dan normaal. Kortom je kan je kaart zelfs zondag nog op de bus doen
Ik denk dat dat inderdaad de reden is. Maar volgens mij kunnen ze je niets maken als jij die baan aanneemt en toch eerder vertrekt. Je hebt immers altijd nog een proeftijd (gedurende deze periode kunnen zowel werkgever als werknemer per onmiddellijk de samenwerking stoppen), en een opzegtermijn. Bij een contract van minder dan een jaar is de opzegtermijn als het goed is hooguit een maand, volgens mij is dat zelfs bij wet geregeld.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:49 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat gaat dus over mij.Ik had een telefonische screening en ze vertelde inderdaad van die 3 maanden. Komende dinsdagmorgen een gesprek.Misschien is dat hier ingesteld vanwege het grote aantal ex-studenten wat hier woont en ze niet elke week een nieuwe wilden hebben. 3 maanden is wel een nadeel als werkzoekende, maar ik heb ook echt geld nodig, dus dan moet je wel.
Zat zelf ook aan de proeftijd te denken. Staat dat niet in de cao? Kon het niet zo 1,2,3 vinden. Is er iemand in dit topic die iets weet over een proeftijd als postbezorger? Lijkt me toch vreemd als ze het niet hebben.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat dat inderdaad de reden is. Maar volgens mij kunnen ze je niets maken als jij die baan aanneemt en toch eerder vertrekt. Je hebt immers altijd nog een proeftijd (gedurende deze periode kunnen zowel werkgever als werknemer per onmiddellijk de samenwerking stoppen), en een opzegtermijn. Bij een contract van minder dan een jaar is de opzegtermijn als het goed is hooguit een maand, volgens mij is dat zelfs bij wet geregeld.
Maar ik denk dat ze dat gewoon zeggen omdat ze liever niet willen dat iemand net helemaal is ingewerkt en vervolgens gelijk weer vetrekt. Maar ze kunnen je echt niet dwingen die 3 maanden uit te dienen.
Dat moet je natuurlijk niet bij je sollicitatie aangeven, gewoon zeggen dat je zeker 3 maanden beschikbaar bent.
De vrouw die ik sprak op de telefonische screening vanmorgen zei dat ik afgelopen oktober al een sollicitatiegesprek had moeten hebben en dat ik niet was komen opdagen. Ik heb rond die tijd inderdaad ook gesolliciteerd, maar daar had ik nooit meer wat van gehoord. Geen telefoontje, geen mail. Maar toch stond ik bij hun in de computer als "Niet op komen dagen." Dus zo'n goede indruk hadden ze al niet van mij.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:49 schreef Viking84 het volgende:
Als je je niet aan de afspraak houdt met de TNT hoef je alleen niet nog eens aan te kloppen bij ze. Dus het is dan maar te hopen dat je niet weer werkloos raakt.
De industriewijkers hier flikkeren het in een blauwe bak en schuiven die onder het werkblad. Optima is zowiezo corruptquote:Op zondag 6 februari 2011 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat gezeik hebben we hier nu ook. We hebben hier een industrieterrein wat zaterdag grotendeels dicht is, normaalgesproken bundel je de post af en leg je de bundels terug op de kast voor maandag. Nu wordt de post weggehaald en ergens opgeslagen, en je krijgt het dan pas dinsdag weer mee.
.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Ja heb ik ook! deze zaterdag geen Makro dus hopelijk snel klaar dan. Ik heb wat grappigs meegemaakt vorige week haha tijdens het lopen van mijn wijk. Er kwam een bejaarde man naar mij toe en zei dat de acties in de C1000 folders die ik ook aan het bezorgen was die dag afliepen (5 februari) en dat die folders dus een week eerder bezorgd moesten worden.
Ik stond erbij van:hij heeft nog gelijk ook! Heb daarna maar alle overgebleven folders bezorgd en laten weten aan mijn baas toen ik klaar was en die was er bepaald niet blij mee en ging meteen bellen naar hogere piefen voor uitleg, hopelijk is het deze week verbeterd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |