Ja het zal idd niet hetzelfde smaken, maar als je 40-50 slof hebt, dan wen je er wel aan na 1 slof lol.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:06 schreef devl1nsect het volgende:
Jaren geleden daar geweest en toen mocht je maximaal één of twee slof meenemen. Jouw verhaal komt mij dus niet bekend voor.
Controle bij terugkomst was er niet.
De smaak van de sigaretten waren anders dan de in Nederland gekochte sigaretten. Dunhill en Marlboro was echt een smaakverschil. Een groot deel van de sigaretten (net zoals de rest op de eilanden) is illegaal. Chineze namaakzooi.
Wacht ff.. bedoel je nu echt koffer?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:15 schreef devl1nsect het volgende:
Voordat je vertrekt naar Nederland, zal je cover wel gecheckt worden door de douane daar. Het is al een tijdje geleden, dus kan het mij niet herinneren of ze het wel daadwerkelijk doen daar op de Can. Eilanden.
De overheid hier vindt dat je accijns moet betalen. Daarom een grens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef bambino het volgende:
Volgens mij gaat je koffer niet door een scan voor tabak en dergelijke.
Het zal namelijk de overheid hier een worst zijn als jij 10.000 slof meeneemt.
Het gaat om import, niet export.
Lanzarote, in dit geval, verdient hier geld aan dus die vinden dat niet erg.
En het lijkt mij HEEL sterk dan iemand op een vliegveld een koffer ziet met xx slof sigaretten, dan de bestemming opbelt en contact op neemt met de douane, ja een rode koffer van die en die persoon bevat sigaretten.
Je gaat de gevangenis niet in, tenzij je tot op het laatst de boete niet betaalt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:36 schreef bambino het volgende:
Het gaat mij er nou eenmaal om, mocht ik aangehouden worden (het is in duitsland waar ik op terug vlieg btw) dan heb ik geen zin om in de bak te belanden voor weet ik hoeveel dagen weken maanden voor een paar flut sigaretten.
Een boete, ja goed, zonde van het geld, maar dat overleef ik wel.
douane.nl lijkt je niet makkelijker in dit geval?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:32 schreef Individual het volgende:
Vanuit de EU (Canarische eilanden) mag je zoveel importeren als je wilt als je het zelf koopt en als het voor eigen gebruik is. Als je meer dan 3200 sigaretten meeneemt dan kunnen ze vragen gaan stellen.
De EU wetten zouden overal moeten gelden dus ook in Nederland.
Dit is een Engelse link, maar zou in NL ook toepasbaar moeten zijn: http://www.inbrief.co.uk/(...)-tobacco-from-eu.htm
Je hebt gelijk:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
douane.nl lijkt je niet makkelijker in dit geval?
Daar staat namelijk duidelijk hoeveel er ingevoerd mag worden.
http://www.douane.nl/part(...)age-02.html#P35_1434quote:Let op!
Neemt u meer accijnsgoederen mee dan de hiervoor genoemde hoeveelheden? Dan kan de Douane onderzoeken of die goederen inderdaad voor eigen gebruik zijn. Als dat niet het geval is, moet u de accijns betalen.
Tabaksproducten die niet zijn bestemd voor eigen gebruik, moeten bovendien zijn voorzien van accijnszegels.
Ja, maar de Canarische eilanden is een uitzonderingsgebied: er is geen douane-unie zoals bij de andere EU-landen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:32 schreef Individual het volgende:
Vanuit de EU (Canarische eilanden) mag je zoveel importeren als je wilt als je het zelf koopt en als het voor eigen gebruik is. Als je meer dan 3200 sigaretten meeneemt dan kunnen ze vragen gaan stellen.
De EU wetten zouden overal moeten gelden dus ook in Nederland.
Dit is een Engelse link, maar zou in NL ook toepasbaar moeten zijn: http://www.inbrief.co.uk/(...)-tobacco-from-eu.htm
quote:Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen
Voor bepaalde gebieden die deel zijn van het douanegebied van de EU, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:
* de Åland eilanden (Finland)
* de Canarische eilanden (Spanje)
* de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
* de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
* Berg Athos (Griekenland)
Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.
Wilt u gedetailleerde informatie over de EU-landen als het gaat over het douanegebied, accijnsgebied, btw-gebied en uitzonderingsgebieden? Lees dan de rubriek: Overzicht EU-landen.
Of bel de BelastingTelefoon Douane.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |