abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92322432
Hoi,

Ik wist niet zeker waar ik dit neer moest zetten, dus dan maar onder travel.

Het probleem is als volgt.
Ik zit op het moment op Lanzarote, en de sigaretten prijs is hier waanzinnig laag, namelijk, een slof chesterfield (mijn favo merk) kost 13 euro per slof, ten opzichte van NL á 50-55 per slof.

Nu wil ik dus een koffer vol meenemen en uiteraard is dit niet toegestaan.
Nu probeer ik er achter te komen wat voor soort straf/boete hier op staat MOCHT je gepakt worden.

Ik vlieg via Ryanair and kom laat terug zo rond een uur of 11.
Dus de kans dat er op zo'n airport douane controleerd is al gering, laat staan op zo'n tijdstip.
Ik heb al tig keer met Ryanair gevlogen vanaf verschillende airports en nog nooit gezien dat iemand zijn koffer moest open maken. Maar goed dat is niet de vraag.

Ik heb gelezen dat de Canarische Eilanden een van de uitzonderingen zijn op de standaard regel qua import sigaretten.
De ene website zegt dan ook dat je dus wel 800 sigaretten pp mag meenemen, de ander zelfs 880, maar de meeste zeggen dat dit gewoon onder de standaard EU regel valt en dus 200 sigaretten a.k.a. 1 slof.

Ook had ik gelezen dat straffen zon 10 keer de ontdoken accijns/belastingen zijn.

Heeft iemand enig idee wat voor soort straffen hier op staan?

m.v.g.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_92322689
gewoon zeggen dat het voor eigen gebruik is
wat is dit
pi_92322732
Jaren geleden daar geweest en toen mocht je maximaal één of twee slof meenemen. Jouw verhaal komt mij dus niet bekend voor.

Controle bij terugkomst was er niet.

De smaak van de sigaretten waren anders dan de in Nederland gekochte sigaretten. Dunhill en Marlboro was echt een smaakverschil. Een groot deel van de sigaretten (net zoals de rest op de eilanden) is illegaal. Chineze namaakzooi.
pi_92322751
Ja maar ik verwacht niet dat dat werkt met een koffer vol sigaretten, zo'n 40-50 slof lol
pi_92322825
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:06 schreef devl1nsect het volgende:
Jaren geleden daar geweest en toen mocht je maximaal één of twee slof meenemen. Jouw verhaal komt mij dus niet bekend voor.

Controle bij terugkomst was er niet.

De smaak van de sigaretten waren anders dan de in Nederland gekochte sigaretten. Dunhill en Marlboro was echt een smaakverschil. Een groot deel van de sigaretten (net zoals de rest op de eilanden) is illegaal. Chineze namaakzooi.
Ja het zal idd niet hetzelfde smaken, maar als je 40-50 slof hebt, dan wen je er wel aan na 1 slof lol.
stel ik neem 50 slof mee, kan ik +/- 1 jaar van roken. Als alles werkt dan ga ik volgend jaar deze tijd gewoon een weekendje deze kant op voor de volgende lading.

Maar goed, het gaat mij erom, wat als ik wel gepakt wordt, en ik kan niet waarmaken dat het voor eigen gebruik is.
Wat voor straffen staan erop.
pi_92323088
Of het nu 200 800 880 is is niet heel belangrijk.
Het gaat mij om de straf bij overschrijding.
pi_92323185
http://www.europa-nu.nl/i(...)v832zn&start_tab0=20

Quote:
Er zullen belastingen en douanerechten worden geheven van de waarde van de goederen die deze limieten overschrijden. De waarde van een afzonderlijk artikel mag echter niet worden opgesplitst.

+++++++++

Staat verder niet bij of kan geen bron vinden wat de boete zou zijn of hoogte van het bedrag.

Voordat je vertrekt naar Nederland, zal je cover wel gecheckt worden door de douane daar. Het is al een tijdje geleden, dus kan het mij niet herinneren of ze het wel daadwerkelijk doen daar op de Can. Eilanden.
pi_92323304
Volgens mij gaat je koffer niet door een scan voor tabak en dergelijke.
Het zal namelijk de overheid hier een worst zijn als jij 10.000 slof meeneemt.
Het gaat om import, niet export.

Lanzarote, in dit geval, verdient hier geld aan dus die vinden dat niet erg.

En het lijkt mij HEEL sterk dan iemand op een vliegveld een koffer ziet met xx slof sigaretten, dan de bestemming opbelt en contact op neemt met de douane, ja een rode koffer van die en die persoon bevat sigaretten.
pi_92323505
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:15 schreef devl1nsect het volgende:
Voordat je vertrekt naar Nederland, zal je cover wel gecheckt worden door de douane daar. Het is al een tijdje geleden, dus kan het mij niet herinneren of ze het wel daadwerkelijk doen daar op de Can. Eilanden.
Wacht ff.. bedoel je nu echt koffer?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_92323653
Dat begreep ik er wel uit idd :P
pi_92323867
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef bambino het volgende:
Volgens mij gaat je koffer niet door een scan voor tabak en dergelijke.
Het zal namelijk de overheid hier een worst zijn als jij 10.000 slof meeneemt.
Het gaat om import, niet export.

Lanzarote, in dit geval, verdient hier geld aan dus die vinden dat niet erg.

En het lijkt mij HEEL sterk dan iemand op een vliegveld een koffer ziet met xx slof sigaretten, dan de bestemming opbelt en contact op neemt met de douane, ja een rode koffer van die en die persoon bevat sigaretten.
De overheid hier vindt dat je accijns moet betalen. Daarom een grens.

Je koffer kan door zo'n scanapparaat gaan voordat je vertrekt. Weet niet of ze het daar hebben op Lanzerote. Op schiphol zullen ze het niet checken. (denk ik).

Gewoon die sigaretten meenemen. Nog een paar in je handbagage. En ik neem aan dat je daar niet alleen bent, dus ook hij of zij zal wat meenemen.

En als je wel gepakt wordt, doe je afstand van je spul. Klaar. Hoef je er ook geen boete over te betalen. Ben je wel je geld kwijt van je aanschaf.
pi_92324177
Volgens mij mag je geen afstand doen van de spullen zonder boete.

Als je namelijk naar border security kijkt, (ok dit is in australie maar die regels zullen globaal hetzelfde zijn) zie je dat als iemand NIET aangeeft dat hij/zij iets bij zich heeft wat niet mag, dat hij/zij daardoor een boete moet betalen.
Mag datgene uberhaupt het land niet in wordt het vernietigd, mag dit wel, dan moet je betalen als je het wilt houden (dit zullen accijnen en belatingen zijn) of je doet idd afstand.

Maar ik denk dat je zowiezo een boete krijgt voor het niet aangeven.

Het gaat mij er nou eenmaal om, mocht ik aangehouden worden (het is in duitsland waar ik op terug vlieg btw) dan heb ik geen zin om in de bak te belanden voor weet ik hoeveel dagen weken maanden voor een paar flut sigaretten.
Een boete, ja goed, zonde van het geld, maar dat overleef ik wel.
pi_92329990
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:36 schreef bambino het volgende:
Het gaat mij er nou eenmaal om, mocht ik aangehouden worden (het is in duitsland waar ik op terug vlieg btw) dan heb ik geen zin om in de bak te belanden voor weet ik hoeveel dagen weken maanden voor een paar flut sigaretten.
Een boete, ja goed, zonde van het geld, maar dat overleef ik wel.
Je gaat de gevangenis niet in, tenzij je tot op het laatst de boete niet betaalt.
Je krijgt gewoon een boete.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_92332952
Waarom is dit gekickt naar TRV?

Dit onderstaande topic met zelfde vraag en inhoud toch ook niet? Inconsequente mods....

Lees dit topic door voor info:

Boete op sigaretten invoeren
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:32:09 #16
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92335152
Vanuit de EU (Canarische eilanden) mag je zoveel importeren als je wilt als je het zelf koopt en als het voor eigen gebruik is. Als je meer dan 3200 sigaretten meeneemt dan kunnen ze vragen gaan stellen.

De EU wetten zouden overal moeten gelden dus ook in Nederland.

Dit is een Engelse link, maar zou in NL ook toepasbaar moeten zijn: http://www.inbrief.co.uk/(...)-tobacco-from-eu.htm
reset
pi_92335681
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:32 schreef Individual het volgende:
Vanuit de EU (Canarische eilanden) mag je zoveel importeren als je wilt als je het zelf koopt en als het voor eigen gebruik is. Als je meer dan 3200 sigaretten meeneemt dan kunnen ze vragen gaan stellen.

Dit is een Engelse link, maar zou in NL ook toepasbaar moeten zijn: http://www.inbrief.co.uk/(...)-tobacco-from-eu.htm
douane.nl lijkt je niet makkelijker in dit geval?
Daar staat namelijk duidelijk hoeveel er ingevoerd mag worden.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:09:48 #18
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92337183
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

douane.nl lijkt je niet makkelijker in dit geval?
Daar staat namelijk duidelijk hoeveel er ingevoerd mag worden.
Je hebt gelijk:

quote:
Let op!

Neemt u meer accijnsgoederen mee dan de hiervoor genoemde hoeveelheden? Dan kan de Douane onderzoeken of die goederen inderdaad voor eigen gebruik zijn. Als dat niet het geval is, moet u de accijns betalen.

Tabaksproducten die niet zijn bestemd voor eigen gebruik, moeten bovendien zijn voorzien van accijnszegels.
http://www.douane.nl/part(...)age-02.html#P35_1434

Hier staat (mbt de EU integratie) jammergenoeg geen link over hoeveel gebruikershoeveelheden betekenen binnen de EU. Op die Engelse website staat een link naar de EU regulaties.
reset
pi_92404017
Laat ons ff weten hoeveel sigaretten je hebt mee kunnen nemen?
pi_92406487
Hoort dit topic niet in WGR? Dit heeft niets met vakantie te maken maar met ontduiken van belasting.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92406571
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:32 schreef Individual het volgende:

Ja, maar de Canarische eilanden is een uitzonderingsgebied: er is geen douane-unie zoals bij de andere EU-landen.
http://www.douane.nl/part(...)-29.html#P1040_68518

quote:
Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen

Voor bepaalde gebieden die deel zijn van het douanegebied van de EU, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:

* de Åland eilanden (Finland)
* de Canarische eilanden (Spanje)
* de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
* de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
* Berg Athos (Griekenland)

Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.

Wilt u gedetailleerde informatie over de EU-landen als het gaat over het douanegebied, accijnsgebied, btw-gebied en uitzonderingsgebieden? Lees dan de rubriek: Overzicht EU-landen.
Of bel de BelastingTelefoon Douane.
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 13:08:14 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_92407087
Wel ja, in WGR past het ook.

TRV --> WGR
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_92488931
Ik weet in middels wat de boete is, ben er inderdaad uitgevist.
Ga er van uit dat er toch een seintje is gegeven vanaf lanzarote naar Dusseldorf weeze.
Had namelijk 1 koffer met 37 sloffen erin lol

1 is "gratis"
andere 36 niet.
7200 sigaretten.
Accijns = 0,18 cent per stuk

Boete wordt nog opgestuurd.
Moest dus 1296 euro afrekenen mocht ik de sigaretten direct mee willen nemen, mocht het ook per factuur betalen, dan werden ze later opgestuurd.
Heb maar gelijk betaald en het spul meegenomen.

Boete krijg je alleen als je door het poortje "nothing to declare" loopt.
Als je het zelf aangeeft ben je met bovenstaand bedrag klaar.
Heb het ff uitgerekend.
Ik heb nu 9 slof tax free binnen de grens gekregen. (3 person = 3 gratis) 6 zat bij mijn ma in de koffer, niet gecontroleerd.

Totaal = 45 slof * 13 euro in lanzarote (chesterfield) = 585 euro
accijns/tax = 1296
Totaal = 41.80 euro per slof.
Hier komt dan nog een boete bij, de douane ambtenaar wist niet hoeveel, maar zowiezo boven de 100, we zullen zien.
pi_92490148
In Duitsland zijn ze inderdaad wat fanatieker dan in Nederland qua beveiliging en koffers controleren.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:39:03 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_92490596
Dus per saldo ben je er niet heel veel mee op geschoten?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')