abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92320649
Hoe doe je dat? Ik heb een aantal bronnen (boeken, wetenschappelijke artikelen) en nu moet daarvan de relevantie en urgentie van worden onderzocht. Hoe kan ik bepalen waarom en hoe een bron dat is?
Alvast bedankt :)
pi_92320737
relevantie: bespreekt het direct het onderwerp dat JIJ bespreekt of is het vooral een 'omliggende' bron

urgentie: in hoeverre is deze bron een authoriteit (auteur, jaar van schrijven dat niet te ver van jouw onderzoek of het onderwerp zelf af ligt, etc.)

Gok ik zo.
Ja doei.
pi_92321628
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
relevantie: bespreekt het direct het onderwerp dat JIJ bespreekt of is het vooral een 'omliggende' bron

urgentie: in hoeverre is deze bron een authoriteit (auteur, jaar van schrijven dat niet te ver van jouw onderzoek of het onderwerp zelf af ligt, etc.)

Gok ik zo.
Maar als je 10 bronnen hebt wordt met name de relevantie nogal een grote herhaling. Als je Pietje Puk onderzoekt en je hebt 5 boeken die volledig over het leven van Pietje Puk gaan dan zet je steeds neer: "Dit boek sluit volledig aan op ons hoofdonderwerp Pietje Puk omdat het zijn leven beschrijft".

:?
pi_92321660
ja, dat kan ja :)
Ja doei.
pi_92321694
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:42 schreef john-x het volgende:
Maar als je 10 bronnen hebt wordt met name de relevantie nogal een grote herhaling. Als je Pietje Puk onderzoekt en je hebt 5 boeken die volledig over het leven van Pietje Puk gaan dan zet je steeds neer: "Dit boek sluit volledig aan op ons hoofdonderwerp Pietje Puk omdat het zijn leven beschrijft".
Over het algemeen zul je niet Pietje Puk onderzoeken maar een aspect van Pietje. De relevantie van die 5 bronnen is dan: in hoeverre gaan die bronnen op dat aspect in.
pi_92421949
een aspect van Pietje in Pietje Puk
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 23:31:19 #7
45833 crew  Fogel
pi_92439269
Kijk eens naar de impact factor en de science citation index van de artikelen. Dan ben je al een heel eind op weg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')