schijt jij je maar ff onder jongquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:02 schreef amenth het volgende:
Wat is er nou mis met de trein? Je bent vaak sneller op je bestemming en tevens kun je vaak ff een gezellig gesprek voeren met iemand, vast wat voor je werk doen of ff lekker de krant lezen. Dan rijdt de trein lekker langs al die files waar ze zich alleen maar zitten te ergeren, dan denk ik koop toch gewoon een trein abonnement, misschien kan je baas hem zelfs vergoeden. Ik heb verder niks tegen de auto maar ga dan niet zeuren over die files waar je elke dag instaat. Ik onderschijt me van deze menigte door het gewoon te combineren, als ik ver weg moet zijn pak ik de trein en als de klus dichtbij is en op een goed tijdstipt de auto.
Niks, behalve alles.quote:
Omdat NS.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:02 schreef amenth het volgende:
Wat is er nou mis met de trein? Je bent vaak sneller op je bestemming en tevens kun je vaak ff een gezellig gesprek voeren met iemand, vast wat voor je werk doen of ff lekker de krant lezen. Dan rijdt de trein lekker langs al die files waar ze zich alleen maar zitten te ergeren, dan denk ik koop toch gewoon een trein abonnement, misschien kan je baas hem zelfs vergoeden. Ik heb verder niks tegen de auto maar ga dan niet zeuren over die files waar je elke dag instaat. Ik onderschijt me van deze menigte door het gewoon te combineren, als ik ver weg moet zijn pak ik de trein en als de klus dichtbij is en op een goed tijdstipt de auto.
quote:Ik onderschijt me van deze menigte door het gewoon te combineren
quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:07 schreef BasEnAad het volgende:
Trein is duur
Trein gaat niet van deur tot deur
Trein biedt geen privacy
Trein is traag
Trein vertrekt niet wanneer jij wil
Trein opstappen moet op ondergepiste perrons met buitenlanders er op... oh wacht... TS
Dit legt haarfijn uit waarom de trein kut is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:07 schreef BasEnAad het volgende:
Hierom:
Trein is duur
Trein gaat niet van deur tot deur
Trein biedt geen privacy
Trein is traag
Trein vertrekt niet wanneer jij wil
Trein opstappen moet op ondergepiste perrons met buitenlanders er op... oh wacht... TS
Jouw voordelen zijn dan wel allemaal subjectiefquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:22 schreef eNaSnI het volgende:
Voordelen:
Trein via werkgever, vijf minuten lopen van mijn voordeur, vanaf het perron vijf minuten lopen naar kantoor, trein rijdt 130 km/h en arriveert meestal binnen een window van 10 minuten op de plek van bestemming, vertrektijd boeit niet, als ik maar rond 830 op plaats van bestemming ben.
Nadelen: stank van medereizigers, onvoldoende zitplaatsen, aso's die je niet uit laten stappen omdat ze zelf graag in willen stappen (en er dus met een stevige schouder weer uitgeknikkert worden), halve fietsen die voor je voeten rondslingeren, afhankelijk van de beurzen in Utrecht en A´dam diverse bevolkingsgroepen ´die ook eens gezellig een dagje met de trein gaan, bij voorkeur in de spits als het zo lekker rustig is in de trein´.
Dit kun je net zo makkelijk opsommen voor het reizen met de auto, dus ieder transportmiddel heeft zijn voor- en nadelen.
Perfect verwoord! Ik snap de mensen die graag willen rijden dan ook niet. Het is gewoon een ambetante bezigheid die zich niet onder doet dan alle andere dagelijkse rompslomp.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:17 schreef Levolution het volgende:
Ik zou het OV zoveel aangenamer vinden dan een auto omdat ik simpelweg niet van rijden houd (tijdverspilling, ik word liever gereden en doe intussen wat anders), maar het OV is totaal niet aantrekkelijk.
Ze willen dat je vaker het OV gebruikt? Maak het dan goedkoper, netter en beter.
Ik vind het ontspannend.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Perfect verwoord! Ik snap de mensen die graag willen rijden dan ook niet. Het is gewoon een ambetante bezigheid die zich niet onder doet dan alle andere dagelijkse rompslomp.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:22 schreef eNaSnI het volgende:
Voordelen:
Trein via werkgever, vijf minuten lopen van mijn voordeur, vanaf het perron vijf minuten lopen naar kantoor, trein rijdt 130 km/h en arriveert meestal binnen een window van 10 minuten op de plek van bestemming, vertrektijd boeit niet, als ik maar rond 830 op plaats van bestemming ben.
- Auto: 5 seconden lopen vanaf mijn voordeur waarna ik lekker warm binnen zit naar muziek te luisteren. Beker koffie erbij. Rijdt niet constant 130km/u, maar van A>B is de gemiddelde snelheid hoger dan het OV. Vertrektijd boeit wel, sta liever eerder op en binnen in de auto dan later en dan in die menigte. Uiteraard 8.30 op de bestemming.
Nadelen: stank van medereizigers, onvoldoende zitplaatsen, aso's die je niet uit laten stappen omdat ze zelf graag in willen stappen (en er dus met een stevige schouder weer uitgeknikkert worden), halve fietsen die voor je voeten rondslingeren, afhankelijk van de beurzen in Utrecht en A´dam diverse bevolkingsgroepen ´die ook eens gezellig een dagje met de trein gaan, bij voorkeur in de spits als het zo lekker rustig is in de trein´.
- Alle nadelen zijn gegrond. Een auto heeft geen nadeel.
Dit kun je net zo makkelijk opsommen voor het reizen met de auto, dus ieder transportmiddel heeft zijn voor- en nadelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |