quote:
Op donderdag 3 februari 2011 20:40 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:Heeft iemand ervaring met psychotische aandoeningen en wat er eigenlijk mee/aan te doen valt?
Dat is moeilijk te zeggen en is het domein van de psychiater. Er zijn mensen die door tijdelijke factoren zoals stress een manische of psychotische episode krijgen die goed behandelbaar is met pillen, rust en praten. Waarna ze weer helemaal normaal zijn, sommigen zullen op stress moeten blijven letten maar voor velen is het één keer. Maar er zijn ook mensen die vrijwel altijd psychotisch zijn, en die langdurig en met zware medicatie behandeld moeten worden om dat te dempen. Tot welke groep jij behoort kunnen wij niet voorspellen, al vind ik dat je redelijk scherp en helder je verhaal overbrengt, 't kan een stuk slechter.
quote:
Want medicijnen werden eigenlijk al meteen genoemd, maar vervolgens dor het daadwerkelijke psychiater niet meer, die wilde me geen medicijnen voorschrijven voordat m'n ouders er vanaf weten. Dus ik heb ook een beetje het gevoel dat ik word gechanterd, of ik vertel het m'n ouders, of ik krijg geen medicijnen.
Op het eerste gezicht raar. Wat ik denk, is dat een hulpverlener er enigszins druk op zal zetten om open communicatie te creëren tussen jou en je ouders. Een verstoorde relatie waarin je dit soort belangrijke dingen verzwijgt, kan een enorme stressfactor zijn voor een jongere. Dat kan zeker de druppel zijn die de emmer doet overlopen, dus zoiets wil hij misschien wegnemen. Maar het kan ook andersom zijn: misschien levert vertellen wel meer stress op. Als je het echt geheim wil houden, kan dat natuurlijk wel. Voel je je gechanteerd dan is zo'n gevoel iets dat je eigenlijk daar gewoon op tafel moet leggen. Dan kan er over gediscussieerd worden.
Je neemt goede stappen iig, succes.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel