Loon voor de loonbelastingen/volksverzekeringen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:46 schreef DeZoektocht het volgende:
Moet ik bij 'loon e.d.' loon voor de loonbelastingen/volksverzekeringen invullen? of loon zorgverzekeringswet?
Thank you very much!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Loon voor de loonbelastingen/volksverzekeringen.
Geen noemenswaardige kosten verder. Bedankt voor uwe antwoordquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Heeft ze nog meer studiekosten? Zo nee, dan hoeven we al niet meer te kijken naar wat voor studie het is, aangezien er een drempel is van EUR 500 (studiekosten daarboven zijn pas aftrekbaar)
Hij zei u tegen jou!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:33 schreef WvdL het volgende:
[..]
Geen noemenswaardige kosten verder. Bedankt voor uwe antwoord
Ik zit nog steeds te wachten op een kapitaalverzekering, een opgave van de pensioenaangroei en de gecorrigeerde aanslag over 2010.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:03 schreef Nizno het volgende:
Had ik netjes mn aangifte verzonden... Komt er nog een jaaropgave van mn pensioenafkoop.... Dus de BD mag nu 2 keer bezig
Totaal onder de streep blijft gelijk trouwens... dus valt weer mee.
Nee, alleen kosten gemaakt voor ziekte en invaliditeit als ik het goed heb.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:33 schreef dabadbass het volgende:
Kan ik opvoeren als aftrekpost:
1 contactlensvloeistof e.d.
2 trekken van verstandskies waarvoor ik 90EU moest betalen?
Dank, dank!
1. Neequote:Op donderdag 24 februari 2011 16:33 schreef dabadbass het volgende:
Kan ik opvoeren als aftrekpost:
1 contactlensvloeistof e.d.
2 trekken van verstandskies waarvoor ik 90EU moest betalen?
Dank, dank!
1. oke, jammerquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:17 schreef DrMarten het volgende:
[..]
1. Nee
2. Ja, mits je boven de drempel komt. Tandartskosten valt gewoon onder genees- en heelkundige hulp.
Ja.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:00 schreef Moogwai10 het volgende:
Oeps, ik kom erachter dat ik een foutje heb gemaakt in mijn aangifte.![]()
Kan ik hem gewoon aanpassen in het aangifteprogramma en opnieuw verzenden (via DigiD) denken jullie?.
Totdat je een definitieve aanslag hebt, kun je zo vaak een aangifte insturen als je wilt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:00 schreef Moogwai10 het volgende:
Oeps, ik kom erachter dat ik een foutje heb gemaakt in mijn aangifte.![]()
Kan ik hem gewoon aanpassen in het aangifteprogramma en opnieuw verzenden (via DigiD) denken jullie?.
¤90 euro zelf betalen. Mag ik aannemen dat dat je (verplichte) eigen risico is? Die mag je dan sowieso niet aftrekken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:28 schreef dabadbass het volgende:
[..]
1. oke, jammer
2. drempel is 519EU (bij mij) de kosten voor de kaakchirurg (geen tandarts) waren rond de 300EU waarvan 90EU zelf betaalt moest worden
Nee, als het een resultaat uit overige werkzaamheden betreft, zul je extracomptabel een overzicht van je baten en lasten moeten opstellen en dit moeten invullen bij 'Opbrengsten uit overig werk' en 'Aftrekbare kosten'.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:50 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik moet inkomstenbelasting betalen over inkomsten uit overig werk. Ik weet dat ik de 19% btw terug kan vorderen bij de aangifte omzetbelasting, maar kan ik de overige kosten van een laptop die ik heb moeten aanschaffen voor mijn werkzaamheden opgeven bij de aangifte inkomstenbelasting onder de aftrekbare posten?
YWquote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:04 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik bedoelde inderdaad 'kosten' in plaats van 'posten'. Dan is het dus mogelijk. Bedankt.
Je moet voor beide jaaropgaven alles invullen. Dus zowel het inkomen, de ingehouden loonheffing als de verrekende arbeidskorting.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:43 schreef fespo het volgende:
ik heb 2 jaar opgaves.
één van met 10.000 euro inkomen en één met 250 euro inkomen.
op beide staat ingehouden loonheffing. klopt het dat je dit op de aangifte maar bij één mag invullen?
moet ik de ander inkomsten (250euro) dan niet op mijn aangifte zetten of bij loonheffing en arbeidskorting 0 aangeven?
of moet ik bij beide loonheffing invullen? (dan krijg ik wel minder terug)
De belastingdienst leest mee dus is in ieder geval getipt.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:43 schreef _Flash_ het volgende:
Zo. Mijn aangifte is ook eindelijk de deur uit. Was wachten op de beschikbaarheid van de ondernemersvariant. (M'n eerste keer)
Ik ben heel benieuwd of ik nog vragen of een controle krijg deze eerste keer. Ik heb in 2010 ongeveer 200 uur gefactureerd, maar een veelvoud aan uren geïnvesteerd in produktontwikkeling. Daardoor was de omzet nog niet zo hoog. (7000 ofzo)
Het urencriterium kan ik wel verdedigen, maar voorlopig hou ik een goede buffer op de zakelijke spaarrekening aan :-) Anyone inside information over wat de kansen op controle zijn voor een dergelijke situatie?
Nee, je doet één keer aangifte. Met het aangifteprogramma voor ondernemers. Als je winst uit onderneming hebt, heb je een toegangscode voor mijn.belastingdienst.nl ontvangen. (Een NLxxxx nummer met wachtwoord.) Daar kun je het aangifteprogramma downloaden, alles invullen en digitaal ondertekenen.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:19 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen ik heb in 2010:
-ongeveer 200 euro winst uit onderneming behaald (overigens haal ik het urencriterium niet en had ik in 2010 geen VAR)
-ongeveer 800 euro verdiend in loondienst
Mijn vragen zijn nu:
-hoe moet ik hierover aangifte inkomstenbelasting doen? Moet ik twee keer aangifte doen?
Dat je alles juist invult.quote:-ik heb gehoord dat ik omdat ik weinig gewerkt heb geld terug zou kunnen krijgen, waar moet ik dan op letten?
Je hebt hem al teruggekregen. Je merkt er niets van, want per saldo is het 0. Telt wel mee voor je belastbare inkomen (of loon, hoe je het wilt noemen)quote:Op zondag 27 februari 2011 10:41 schreef JohnDDD het volgende:
@ManAtWork: op mijn loonstrookje staat dit bijv. voor november:
Brutoloon SVW: 338 euro
Inhouding WAO/WIA -1 euro
Werkgeversbijdrage Zvw: 23 euro 83
Basis loonheffing: 360,83
Inhouding Zvw: -23,83
Subtotaal 337 euro
Netto loon 337 euro
Kan ik dan die ingehouden werkgeversbijdrage terugkrijgen? Of hoe zit dat? Want dat is elke maand zo.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |