Gaat onzinradio een serieuze toekomst tegemoet?Zoals jullie weten sjoemelen we nog steeds een beetje met de rechten en hoewel we in frankrijk zitten, zijn we eigenlijk nog steeds gewoon illegaal.
Gezien daar vroeg of laat een einde aan gaat komen met een brief van Buma-stemra of Sena op de mat van Danny, welke aan zijn persoonlijkheid in te schatten meteen een ban op alles wat met onz-radio te maken heeft zet, denk ik dat het een goed idee is om dat voor te zijn.
Maar Webje, we kunnen die rechten toch helegaar niet betalen?Dat klopt, radio maken kost al snel honderden euro's per maand, en hoewel de donaties de eerste paar dagen goed liepen is dat nu redelijk ingezakt.
Er heeft zich inmiddels een mooie tussenoplossing aangeboden die ik in ieder geval aan jullie voor wil stellen. Dit zeg ik precies op die manier omdat de betreffende oplossing wél zijn consequenties gaat hebben, die niet allemaal leuk gaan zijn.
Ik heb vanuit een ander station waar ik bij in het management betrokken ben het volgende aanbod gekregen:
Radio54Het betreffende station, Radio54, wil onder een aantal voorwaarden ONZ-Radio "overnemen". Dit betekent dat wij van ONZ-Radio een plekje krijgen in hun programmering.
Hier staan een aantal dingen tegenover die wel een belangrijke inpact gaan hebben op het huidige bestaan van ONZ-Radio. Allereerst zal onz-radio dan niet meer een 24-uurs project zijn maar dagelijkse zendtijd een periode van waarschijnlijk 18.00u - 04.00u ofzo worden. Verder hebben ze een bepaalde kwaliteitswens. Dit betekent dat onzin trappen best mag, maar wel afgewisseld met muziek. Niet een uur lang gaan praten over hoe mooi de snikkel van Paul in the Dark wel niet is dus.
In ruil daarvoor krijgen we Jingles, Nieuws, en uitzendrechten voor Nada!
JA!! oder NEIN!!Ikzelf ben sceptisch, maar heb beloofd het voor te stellen. Het is immers wél een goede mogelijkheid om onz-radio een verzekerde toekomst te geven.
Daarom graag: uwen mening!
(vooral bedoeld voor de mede dj's)
Poll: Moet ONZ-Radio met Radio54 samenwerken?•
Ja•
Ja (onder bepaalde voorwaarden)•
NeeTussenstand: