abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92280185
Hier verder dan maar...

quote:
Tien inbraken per nacht

AMSTERDAM - Na jaren van daling stijgt het aantal woninginbraken de laatste tijd weer. Criminele groepen uit Midden- Oost-Europa plegen soms wel tien inbraken in dezelfde regio in één nacht.

Uit interne cijfers van de politie blijkt dat het aantal inbraken vorig jaar met 7,5 procent steeg. Minder dan tien procent daarvan wordt opgehelderd en in nog minder gevallen volgt een veroordeling. Vaak gaat het om verdachten uit Midden- en Oost-Europa (MOE). Als deze in afwachting van hun proces op vrije voeten worden gesteld, ziet de politie ze zelden terug, aldus Den Uyl.

Zeker zeventig procent van de mensen die de politie 's nachts aanhoudt bij autocontroles zijn van deze 'moelanders,' zoals de Bulgaren, Roemenen en Litouwers worden genoemd. In hun auto's wordt vaak inbrekersgerei gevonden, maar dat is een overtreding en geen misdrijf dus staan de criminelen na maximaal zes uur weer buiten.

bron

Waarom is de pakkans zo laag en waarom worden ze zo snel vrijgelaten?
pi_92280222
Enkele posts uit het vorige topic:

quote:
Op donderdag 3 februari 2011 16:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ja de ene dag lees je dat de criminaliteit daalt, de andere dag weer dat het stijgt. Ik weet wel waarom ze aangeven dat kleine criminaliteit daalt...dat komt omdat mensen geen aangiften meer kunnen doen. In dit soort zaken (inbraak) kan en zal men eerder aangifte doen.

Wat ik overigens niet begrijp....met deze kennis in het achterhoofd..... waarom alweer zo snel vrijlaten. Zet ze lekker vast!
quote:
Ik ben ook niet tegen open grenzen. Sterker nog, in de vakantieperiode vind ik het zelfs een voordeel. Geen rijen meer bij de grens
Alleen moet crimineel Nederland worden bijgebracht dat, wanneer je 'stout' bent, je hard gestraft zal worden. Nu weet iedere crimineel dat het tegenovergestelde waar is. Dat is wat fout gaat.....
pi_92280241
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
Hier verder dan maar...

[..]

Omdat inbrekersgereedschap geen misdrijf is maar een overtreding? Staat in het artikel overigens.
pi_92280244
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 16:14 schreef Zienswijze het volgende:

De open grenzen komen van rechts. Dat is het grootste probleem niet, alhoewel de mogelijke voordelen van open grenzen voor Oost-Europa enigszins discutabel zijn. De problemen die criminaliteit echter in stand houden, komen van links. Namelijk lage straffen.
Landen als Singapore, Japan, Dubai* straffen zeer hoog (veel hoger dan de VS doet) en hebben een zeer geringe criminaliteit. Dubai heeft zelfs wagenwijde open grenzen; de meerderheid daar is immigrant. Deze immigranten zijn vaak zeer laag opgeleid of onopgeleid, waardoor je dus een enorme kloof tussen arm en rijk hebt. Toch heb je daar heel weinig criminaliteit.

*Overigens pleit ik niet voor handen afhakken o.i.d

pi_92280322
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 16:49 schreef Tijger_m het volgende:

Omdat inbrekersgereedschap geen misdrijf is maar een overtreding? Staat in het artikel overigens.
Dat het een misdrijf is, oke, staat inderdaad ook in het artikel. Maar kunnen de straffen voor dit misdrijf niet omhoog?
pi_92280399
Ik ben klaar hier, ik heb het ook in de FB gegooit, jij wil gewoon per se weer een links bash topic hiervan maken en daar pas ik voor.
pi_92280578
Hoho, mij werd geadviseerd om dit topic in POL te plaatsen indien het over links-rechts zou gaan.

Een links-rechts discussie hoort uitstekend in POL thuis acht ik zo. In een forum zijn we er juist om met elkaar te discussieren, waarbij harde stellingen niet genegeerd hoeven te worden. Integenteel, harde stellingen kunnen juist stof doen opwaaien en dat is juist wat een discussie nodig heeft om het levend te houden.

Ik bash links niet; ik heb kritiek op links en daar lever ik de nodige argumenten bij.

Hopelijk kunnen we hier verder discussieren.
pi_92281190
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
Hier verder dan maar...

[..]

de pakkans is klein omdat er gewoon weinig aanknopingspunten zijn. Als de plissie aankomt bij de woning is er bijna niets waar ze de daders mee kunnen opsporen. We willen met zijn allen geen vingerafdrukken en dna afstaan dus eventuele vondsten hebben ze geen moer aan.
pi_92281296
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 16:48 schreef LaTiNo het volgende:

de pakkans is klein omdat er gewoon weinig aanknopingspunten zijn. Als de plissie aankomt bij de woning is er bijna niets waar ze de daders mee kunnen opsporen. We willen met zijn allen geen vingerafdrukken en dna afstaan dus eventuele vondsten hebben ze geen moer aan.
Oké. Maar gek genoeg is in Duitsland bijv. het opsporingspercentage veel hoger dan hier. Hoe zou dat komen?
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:16:50 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_92281563
Lastig probleem. Eerste fout is natuurlijk dat heel Europa met alle gemak Nederland binnenkomt door de EU.

Tweede vraag is hoe je die criminelen midden in de nacht wel op kan pakken en straffen (land uitzetten), zonder dat de privacy van de hele bevolking daar onder lijdt.
pi_92281998
Of niet
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')