Hallo ik ben jotel (user) 14 jaar, laat ik maar beginnen.
toen ik 4 was ging ik naar een gewone school in groep 3 zagen ze dat ik wat moeite had met leren. ik werd doorgestuurd naar een school die speciaal onderwijs gaf dat was opzich geen ramp, want ze waren er best aardig en de school had zelf best een goed beleid.
Na 6 jaar op die school te hebben gezeten kreeg ik advies voor praktijkonderwijs ik kon tussen 2 scholen kiezen de ene in het gooi, of de ene in de bijlmer ik koos voor de bijlmer want dat was dichter bij.
Eenmaal aangekomen op die school verliep de dag normaal, de kinderen waren stil logisch want het was onze eerste dag. Maar na een week begon het iedereen al een beetje te wennen.
ongeveer na 2 weken was het een gekkenhuis, ook kwam ik erachter dat er veel geroddeld werd de ene roddel na de andere rodeddel, het was elke week weer iets nieuws.
Na mijn zoektocht op een normale vriend op de praktijkschool. kwam ik er 1 tegen ik kon best goed met hem omgaan zo nu en dan spreek ik hem nog wel is op msn.
We werden goede vrienden op de praktijkschool, helaas werden we gezien als het (nerd groepje)
er kwamen meer mensen bij we hadden zelf ons eigen plek gevonden, dat was onder een boom.
als het pauze was, gingen de mensen die aardig zijn daar onder daat vormden zich leuke gesprekken, ik heb het dan ook over een groepje van 6 man.
De rest van de praktijkschool was niet echt aardig, de meeste ramde er op los voor een broodje.
of stolen die tijdens de kookles. gevochten werd er bijna elke dag wat voor een hoop sensatie zorgde. omdat wij vaak als de nerdjes werden gezien werden we vaak lastiggevallen (niet pesten)
ze vielen ons lastig voor geld, zodat ze een broodje konden kopen. als we dat niet gaven beloofde ze ons met 7 man in elkaar te rammen om 3 uur. dat gebeurde natuurlijk niet je kon gewoon rustig uit school lopen.
Maarja door de zweer op de school wou ik er eigenlijk geen stap meer zetten. dat zorgde voor veel spijbelen, te laat komen, en natuurlijk veel computeren. het zorgde ook voor ruzie met mijn vader en m'n moeder ik werd gek van die kinderen, gek van die school en het werd zo erg dat ik bijna in een gesticht werd gestopt. ik schold m'n vader en m'n moeder vaak uit, om de frustratie kwijt te raken die ik op school allemaal tegen kom. aggresiever werd ik ook ik sloeg zomaar een jongen een bloedneus omdat hij tegen mij zij dat ik een 'mietje' was.
Dat deed ik daarvoor niet.
Het werd dan ook te gek ik bleef m'n vader maar uitschelden en m'n moeder ook. ik kon het niet laten want ik was boos van school. soms kreeg ik wel is een pets van m'n moeder maar dat weerhield me er echt niet van.
ik ging naar een nieuwe praktijkschool deze praktijkschool is zeker veel beter. Toen ik weg was moest m'n vriend die ik op de oude praktijkschool had ontmoet bijna huilen voor de webcam. hij vond het blijkbaar erg dat ik weg was. ik zei tegen hem dat hij naar de praktijkschool moet komen veel meer aardigere kinderen en leuke lessen. maar hij mocht niet totdat onze school op AT5 verscheen. het nieuws bericht ging over gedragsproblemen op de school er werd zelfs een onderzoek naar gedaan. vol verwachting ging ik na het nieuws bericht op msn, hopend dat hij online kwam en hij kwam online. Hup webcam aan en ik hoorde meteen goed nieuws hij mocht weg van de school niet door de school maar door z'n ouders, z'n ouders geloofde hem eerst niet maar na het nieuwsbericht wel.
Goed nieuws dus m'n vriend komt op m'n school. maar het probleem is nu dus dat ik het niet gewend ben dat de leerlingen op de school zo aardig tegen mij doen. het is echt even wennen zulke aardige leerlingen ben ik nog nooit op een praktijkschool tegen gekomen. klinkt natuurlijk dat ik daar makkelijk vrienden kan krijgen, maar dat kan wel maar na op m'n oude praktijkschool gezeten te hebben zeg ik niet veel, ik weet niet waarom. maar het lijkt alsof ik het niet gewend meer ben.
Dit was dus het probleem ik ontmoet hele aardige kinderen, maar ik weet niet hoe ik weet niet echt hoe ik met ze om kan gaan.
En serieuze reacties alsjeblieft ook al zit ik op een praktijkschool.

ik had dit een beetje haastig gedaan sorry voor de taalfouten en komma's punten enzo.