abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92279098
Hallo ik ben jotel (user) 14 jaar, laat ik maar beginnen.

toen ik 4 was ging ik naar een gewone school in groep 3 zagen ze dat ik wat moeite had met leren. ik werd doorgestuurd naar een school die speciaal onderwijs gaf dat was opzich geen ramp, want ze waren er best aardig en de school had zelf best een goed beleid.
Na 6 jaar op die school te hebben gezeten kreeg ik advies voor praktijkonderwijs ik kon tussen 2 scholen kiezen de ene in het gooi, of de ene in de bijlmer ik koos voor de bijlmer want dat was dichter bij.

Eenmaal aangekomen op die school verliep de dag normaal, de kinderen waren stil logisch want het was onze eerste dag. Maar na een week begon het iedereen al een beetje te wennen.
ongeveer na 2 weken was het een gekkenhuis, ook kwam ik erachter dat er veel geroddeld werd de ene roddel na de andere rodeddel, het was elke week weer iets nieuws.
Na mijn zoektocht op een normale vriend op de praktijkschool. kwam ik er 1 tegen ik kon best goed met hem omgaan zo nu en dan spreek ik hem nog wel is op msn.

We werden goede vrienden op de praktijkschool, helaas werden we gezien als het (nerd groepje)
er kwamen meer mensen bij we hadden zelf ons eigen plek gevonden, dat was onder een boom.
als het pauze was, gingen de mensen die aardig zijn daar onder daat vormden zich leuke gesprekken, ik heb het dan ook over een groepje van 6 man.

De rest van de praktijkschool was niet echt aardig, de meeste ramde er op los voor een broodje.
of stolen die tijdens de kookles. gevochten werd er bijna elke dag wat voor een hoop sensatie zorgde. omdat wij vaak als de nerdjes werden gezien werden we vaak lastiggevallen (niet pesten)
ze vielen ons lastig voor geld, zodat ze een broodje konden kopen. als we dat niet gaven beloofde ze ons met 7 man in elkaar te rammen om 3 uur. dat gebeurde natuurlijk niet je kon gewoon rustig uit school lopen.

Maarja door de zweer op de school wou ik er eigenlijk geen stap meer zetten. dat zorgde voor veel spijbelen, te laat komen, en natuurlijk veel computeren. het zorgde ook voor ruzie met mijn vader en m'n moeder ik werd gek van die kinderen, gek van die school en het werd zo erg dat ik bijna in een gesticht werd gestopt. ik schold m'n vader en m'n moeder vaak uit, om de frustratie kwijt te raken die ik op school allemaal tegen kom. aggresiever werd ik ook ik sloeg zomaar een jongen een bloedneus omdat hij tegen mij zij dat ik een 'mietje' was.
Dat deed ik daarvoor niet.

Het werd dan ook te gek ik bleef m'n vader maar uitschelden en m'n moeder ook. ik kon het niet laten want ik was boos van school. soms kreeg ik wel is een pets van m'n moeder maar dat weerhield me er echt niet van.
ik ging naar een nieuwe praktijkschool deze praktijkschool is zeker veel beter. Toen ik weg was moest m'n vriend die ik op de oude praktijkschool had ontmoet bijna huilen voor de webcam. hij vond het blijkbaar erg dat ik weg was. ik zei tegen hem dat hij naar de praktijkschool moet komen veel meer aardigere kinderen en leuke lessen. maar hij mocht niet totdat onze school op AT5 verscheen. het nieuws bericht ging over gedragsproblemen op de school er werd zelfs een onderzoek naar gedaan. vol verwachting ging ik na het nieuws bericht op msn, hopend dat hij online kwam en hij kwam online. Hup webcam aan en ik hoorde meteen goed nieuws hij mocht weg van de school niet door de school maar door z'n ouders, z'n ouders geloofde hem eerst niet maar na het nieuwsbericht wel.

Goed nieuws dus m'n vriend komt op m'n school. maar het probleem is nu dus dat ik het niet gewend ben dat de leerlingen op de school zo aardig tegen mij doen. het is echt even wennen zulke aardige leerlingen ben ik nog nooit op een praktijkschool tegen gekomen. klinkt natuurlijk dat ik daar makkelijk vrienden kan krijgen, maar dat kan wel maar na op m'n oude praktijkschool gezeten te hebben zeg ik niet veel, ik weet niet waarom. maar het lijkt alsof ik het niet gewend meer ben.

Dit was dus het probleem ik ontmoet hele aardige kinderen, maar ik weet niet hoe ik weet niet echt hoe ik met ze om kan gaan.

En serieuze reacties alsjeblieft ook al zit ik op een praktijkschool. ;) ik had dit een beetje haastig gedaan sorry voor de taalfouten en komma's punten enzo. :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:31:40 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92279428
Dus je weet niet hoe je met aardige mensen om moet gaan? Je vond die ene vriend toch ook aardig, en daar kon je toch ook goed mee overweg? Wat dacht je ervan om je op dezelfde manier tegenover andere aardige mensen te gedragen :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:38:09 #3
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_92279746
netjes geschreven hoor, maak je daar maar geen zorgen om, misschien een typfout hier of daar maar daar vallen normale mensen niet over.
verder best herkenbaar, eerst een kutschool, dan één waar ze normale omgangsvormen hebben, dat is inderdaad een wereld van verschil.
geef het nog even de tijd, probeer gewoon contacten te leggen, dan komt het langzamerhand wel weer op gang.
je bent gewend je minder opvallend te gedragen en zo te lezen heeft het geestelijk ook nog wel wat invloed op je gehad, dit zal niet compleet verdwijnen ofzo, maar na verloop van tijd wordt je wel wat losser.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_92279774
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:31 schreef kwiwi het volgende:
Dus je weet niet hoe je met aardige mensen om moet gaan? Je vond die ene vriend toch ook aardig, en daar kon je toch ook goed mee overweg? Wat dacht je ervan om je op dezelfde manier tegenover andere aardige mensen te gedragen :)
Dat zou kunnen maar ik ging vaak met hem overweg, omdat ik anders toch alleen maar broodjestelende diefen als vrienden had gehad. Ik wil niet lullig zijn hoor, maar hij was aardig ik was aardig. en dan zoek je elkaar toch op tussen die bende.
pi_92280001
Dat zulke scholen kunnen bestaan.. eigenlijk zouden ze die school in de bijlmer moeten sluiten OF de sfeer verbeteren

het is achterlijk dat er leerlingen in de school bedreigt worden
pi_92280047
Zo, een verhaal van een 14jarige jongen op een praktijkschool welke 100 maal beter is geschreven dan menig FOK!ker. Hulde!

Maar maak je niet druk, maar koester die mensen. Gewoon vriendelijk terug doen en probeer af en toe buiten school iets af te spreken.
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:45:26 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_92280064
-flikker op-

[ Bericht 52% gewijzigd door Re op 03-02-2011 16:57:14 ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_92280336
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:39 schreef HLV_Siempre het volgende:
Hai Jotel.

Laat ik beginnen te vragen of je echt Jotel heet.
Nee dat is m'n FOK! naam in het echt heet ik gewoon Jan.

@opastokvis
Ja het heeft inderdaad wat invloed op me gehad. het heeft me ook meteen bijgebracht dat ik vaak heel snel slecht denk over mensen. ik denk dat het later wel komt ik zit er immers pas een maand op. maarja ik heb wel 1 vriend in m'n dorp waar ik elke dag bijna dingen mee doe 'beste vrienden' zijn we dus tja in een dorp moet je daar blij mee zijn. ik zit ook altijd alleen in de pauze dat komt doordat ik niet veel zeg. ik zou zo natuurlijk bij een groepje kunnen gaan zitten dat zullen ze geloof ik wel waarderen. maar het lijkt net of ik het nog nooit meegemaakt hebt :P ik hoop dan ook dat het wel goedkomt :)
pi_92280519
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:44 schreef Jeem het volgende:
Dat zulke scholen kunnen bestaan.. eigenlijk zouden ze die school in de bijlmer moeten sluiten OF de sfeer verbeteren

het is achterlijk dat er leerlingen in de school bedreigt worden
Ja idd jij snapt het ook ^O^
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:58:17 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92280672
zo, wat opgeschoond
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92280800
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:45 schreef elby1988 het volgende:
Zo, een verhaal van een 14jarige jongen op een praktijkschool welke 100 maal beter is geschreven dan menig FOK!ker. Hulde!

Maar maak je niet druk, maar koester die mensen. Gewoon vriendelijk terug doen en probeer af en toe buiten school iets af te spreken.
O bedankt :)
Ja dat ga ik ook doen, maar ik weet niet echt hoe ik een gesprek moet beginnen.
Ik denk zegmaar 5 keer na voordat ik iets zeg het gaat ongeveer zo:

Leerling: ''Hey, waar woon je?''

Ik:'' in (insert woonplaats)''

Leerling: is het daar leuk?

Ik: Gaat wel, alleen soms is het best saai.

Leerling: ''heb je daar vrienden''

Ik: Ja hoor.

Leerling: Oké, ik ga even ergens anders zitten doei.''

en tja dan merkt hij als snel op dat ik niet veel zeg. maar zo gaan die gesprekken dus meestal.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:02:36 #12
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_92280864
je kunt ook gewoon vragen bij een groepje of je er bij mag komen zitten. kijken of je je bij hun op je gemak voelt, zo nee try again.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:04:32 #13
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_92280972
quote:

Dat dus.

Je komt over als een toffe gast in je verhaal, Jotel. Gun jezelf de tijd om rustig aan de nieuwe situatie te wennen. Gek genoeg, is het inderdaad hartstikke moeilijk om goed in een fijne omgeving te functioneren, als je gewend bent geraakt aan een kutomgeving vol klootzakken. De hele manier waarop je de situatie beschouwt en erover nadenkt komt gezond op me over. Misschien moet je gedragsmatig nog wennen aan de nieuwe situatie, maar je geest is gelukkig niet volledig naar de klote gegaan in de Bijlmer. Relax, geef jezelf de tijd, en geniet van de vrede op je nieuwe school!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_92281165
Je weet in ieder geval heel goed het probleem aan te wijzen, dat is al een ding. Zeker gezien je leeftijd vind ik het echt al heel wat dat je het zo goed uiteen weet te zetten.

Maar goed, oplossingen. Het is sowieso altijd wennen in een nieuwe omgeving. Ik ben er zelf ook echt verschrikkelijk mee alleen heb ik het geluk dat ik me overal wel doorheen kan bluffen. Dat moet je eens proberen. Het is ook handig als je al 1 iemand hebt met wie je het goed kunt vinden. Laat diegene gerust weten dat je je een beetje ongemakkelijk voelt op die school. Samen is altijd fijner dan alleen!
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_92281392
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:04 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Dat dus.

Je komt over als een toffe gast in je verhaal, Jotel. Gun jezelf de tijd om rustig aan de nieuwe situatie te wennen. Gek genoeg, is het inderdaad hartstikke moeilijk om goed in een fijne omgeving te functioneren, als je gewend bent geraakt aan een kutomgeving vol klootzakken. De hele manier waarop je de situatie beschouwt en erover nadenkt komt gezond op me over. Misschien moet je gedragsmatig nog wennen aan de nieuwe situatie, maar je geest is gelukkig niet volledig naar de klote gegaan in de Bijlmer. Relax, geef jezelf de tijd, en geniet van de vrede op je nieuwe school!
Ja idd ik ga ook met plezier naar school, en sta elke dag om 6:30 op dat heb ik er natuurlijk wel voor over. ik ben dan ook blij met de vrede die er op de school is soms wat gescheld. maar aardige leerlingen zijn er wel te vinden. ik denk dat het na verloop van tijd wel weg gaat. ik ben tenminste blij dat ik op een normale praktijkschool zit.

Ik ga zeker iets doen met wat er hier allemaal getypt word :)
pi_92281740
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:02 schreef opastokvis het volgende:
je kunt ook gewoon vragen bij een groepje of je er bij mag komen zitten. kijken of je je bij hun op je gemak voelt, zo nee try again.
Ja dat zou ik wel willen, maar ik wil er niet zo maar bij komen zitten net alsof ik ze al ken.
Dat komt een beetje geforceerd over. ik wil liever tegen ze zeggen dat ik op een gezellige manier bij ze kom zitten, dat ze weten van:Ha! Ja! kom er maar bij! je lijkt me wel gezellig!
ik wil ze dus een beetje een gemakkelijk gevoel geven als ik bij ze kom zitten. niet dat ze zo denken van: ''Wat doe hij hier? hij komt normaal niet bij ons zitten? wat een gek...''

Ik wil ze dus op hun gemak stellen, en me niet zomaar als een vreemde bij hun neerplempen.
pi_92284775
quote:
Dat... - een verhaal DAT...

Het verhaal.... onzijdig... *zucht*
pi_92296205
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:09 schreef Robophatt het volgende:
Je weet in ieder geval heel goed het probleem aan te wijzen, dat is al een ding. Zeker gezien je leeftijd vind ik het echt al heel wat dat je het zo goed uiteen weet te zetten.

Maar goed, oplossingen. Het is sowieso altijd wennen in een nieuwe omgeving. Ik ben er zelf ook echt verschrikkelijk mee alleen heb ik het geluk dat ik me overal wel doorheen kan bluffen. Dat moet je eens proberen. Het is ook handig als je al 1 iemand hebt met wie je het goed kunt vinden. Laat diegene gerust weten dat je je een beetje ongemakkelijk voelt op die school. Samen is altijd fijner dan alleen!
Ja ik zal het morgen eens proberen, kijken of ik een leuk groepje kan vinden:)
pi_92466787
Wat je moet doen is een nieuwe start maken. Alle shit van de afgelopen jaren opzij zetten en lekker jezelf zijn. Dat betekent dat je bepaalde dingen gewoon moet doen als je het gevoel hebt dat het een goed/positief iets is om te doen, ookal voelt het ongemakkelijk omdat het nieuw voor je is of in je oude situatie niet realistisch was om te doen.
Als jij een groepje ziet zitten en je hebt zin om erbij te gaan zitten, dan loop je er gewoon heen, zeg je 'hey hoe is t hier?' en/of 'eet smakelijk' en je plemp jezelf op die stoel neer. Als het lui uit je klas of andere inmiddels bekenden zijn dan is er NIETS raars aan om erbij te gaan zitten. Denk er niet teveel over na want daardoor kom je juist niet ontspannen over. Er is verder niets wat je kunt doen om hen te ontspannen. Het enige wat je kunt doen is gewoon vriendelijk zijn, beetje (mee-)ouwehoeren of een grap maken.

En als je zo'n gesprek langer wilt maken als in je voorbeeld, stel dan dezelfde vragen aan hem als die hij aan jou stelt, of vraag bijv hoelang hij onderweg is naar school, of hij nog wat leuks heeft gedaan in het weekend, praat over iets over wat je op het nieuws hebt gehoord, iets wat je volgt op tv, etc etc.
pi_93777502
sorry mods, ff een schopje.

Ik wil even zeggen dat het goed gaat op de praktijkschool, ik heb een groepje gevonden en daar ga ik elke pauze naar toe.

De leerlingen zijn aardig :) en het is meestal best leuk in de groep.

Pff, gelukkig was ik van die vorige af gegaan...
pi_93778427
Fijn om te lezen dat het goed, zoals reeds eerder geschreven, je klinkt als een toffe gast ^O^
  maandag 7 maart 2011 @ 18:15:12 #22
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_93778582
Goed zo man, en dankjewel voor de update.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')