abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 3 februari 2011 @ 12:33:56 #1
70532 loveli
N
pi_92268316

Het vorige deel: Slank #1324 - Met multi-interpretabele smileys en kwibi
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
crap in = crap out
pi_92268418
Not to valentine dus, veel te geforceerd allemaal. Ik ben sowieso niet echt romantisch als in rozen en chocola ofzo. Ik vind het al geweldig als hij kookt :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:37:07 #3
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92268434
Hoi kwak :W. Wat fijn dat het zo goed gaat in de liefde! O+
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_92268458
Kookte.
pi_92268570
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

jawel hoor. t is alleen echt een zware school, en ik heb twee erg drukke klassen waarvan er één echt niet leuk is (toppunt was een jongen die met een glasscherf twee kinderen bedreigde, voor de grap, in mijn les). inmiddels ken ik wel veel meer collega's dan toen ik er net zat, dus als je wilt weten of mensen er nog steeds werken kun je t nu nog eens vragen ;)
Jeetje, wat zal je geschrokken zijn :o :X . Ik kan me goed voorstellen dat het een heel lastige school is om op te beginnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_92268603
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:37 schreef shinydiscoball het volgende:
Kookte.
Verleden tijd? Is t over? :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:49:24 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92268902
Leuk plaatje :D.
Niet meer actief op Fok!
pi_92268994
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Verleden tijd? Is t over? :*
Jup :)
Ach het was verder niks super serieus ofzo en we gaan nog steeds veel met elkaar om.
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:55:38 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92269166
Hoi kwak! Leuk dat je reageert! Ik heb gisteren heel sterk aan je gedacht en schijnbaar heeft dat geholpen.

En Vizor moet niet zo moeilijk doen: gewoon afspreken niets aan Valentijnsdag te doen en dan op de dag zelf komen aanzetten met een klein doosje goede (!) bonbons (geen supermarktmeuk dus) of een klein bosje bloemen met 2 kaartjes voor de bios. Van de vrouw wordt deze keer niets verwacht :P
Ik ben absoluut niet ouderwets of ongeemancipeerd, maar de ervaring heeft geleerd dat dit meestal niet voor teleurstellingen en ruzies zorgt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:58:48 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92269310
Cootje! Klopt het dat Whatsapp niet gratis is voor de iPhone? Ik hoef er pas na een jaar voor te betalen en Nachtwacht moet dat nu al, volgens de app store :?.
Niet meer actief op Fok!
pi_92269596
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jeetje, wat zal je geschrokken zijn :o :X . Ik kan me goed voorstellen dat het een heel lastige school is om op te beginnen.
en dat joch is niet eens geschorst... ik schrok een beetje, maar was vooral kordaat. Heb m bij beide schouders gepakt, omgedraaid en de klas uitgeschoven, en korte commando's tegen m geschreeuwd op de gang tot ie die scherf wegdeed. (gelukkig wordt ie bij mij niet aggressief, bij collega's wel als ze m ergens op aanspreken)
Kwak
pi_92269628
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Lees het vorige topic maar.
ik wou dat ik dat niet gedaan had :P

of moet ik zeggen :) :D :x :Y
Kwak
pi_92269658
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Toch prima!
Ik doe het al bijna drie jaar zo :s) Nou ja, wel iets vaker denk ik.
:Y
Gewoon lekker rustig aan doen en genieten is m'n motto op het moment!
Vrijdags gewoon m'n pokeren, zaterdags en doordeweeks m'n sporten en daarnaast zie ik het wel.

Sorry Tink :@
Zal voortaan niet zo moeilijk doen! :D

Netjes hoor kwak hoe je het hebt opgelost! ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:12:39 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92269835
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:08 schreef V1z0R het volgende:
Sorry Tink :@
Zal voortaan niet zo moeilijk doen! :D
:D Hoef je geen sorry te zeggen hoor. Vrouwen zijn niet zo moeilijk :P Gewoon lief doen als ze het niet verwachten. Je altijd aan je afspraken houden, met uitzondering van de momenten dat ze het eigenlijk liever niet willen (verjaardag, valentijn, sinterklaas, kerst, bijzonder moment).
Als ze vraagt of ze een dikke kont oid hebben, zeggen dat je haar heel aantrekkelijk vindt (niets zeggen over haar billen! postitief dan wel negatief!) etc. etc.

Mijn man is hier heel erg goed in, vandaar dat we ook al jaren getrouwd zijn en hij mijn hormonale buien onder controle heeft :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:18:01 #15
236335 neen
schone schijn
pi_92270050
WhatsApp is 79 cent in de AppStore dacht ik Viking. Tevens zou ik vandaag moeten lopen maar dat wordt morgenavond en dan zondag weer.

Vanavond komen er allemaal lui eten en ze willen pittig eten :') maar een ervan vond de Thaise nogwat saus van kies en kook al heet dus ik weet het nog niet. Iig wel groente en gezond :9

En gister zei ik tegen calimero dat ze gewoon moest vragen als ze iets wilde weten (goed nieuws ook nog, nice!) maar ik doe dat zelf ook niet en nu heb ik het weer gedaan :') Hoiiii, ik ga dit jaar uit van het geen bericht is nee principe. Pffff.
het lijkt niet wat het is
pi_92270179
oh en Tink O+ wie weet heb je me astraal hierheen gelokt
Kwak
pi_92270219
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

:D Hoef je geen sorry te zeggen hoor. Vrouwen zijn niet zo moeilijk :P Gewoon lief doen als ze het niet verwachten. Je altijd aan je afspraken houden, met uitzondering van de momenten dat ze het eigenlijk liever niet willen (verjaardag, valentijn, sinterklaas, kerst, bijzonder moment).
Als ze vraagt of ze een dikke kont oid hebben, zeggen dat je haar heel aantrekkelijk vindt (niets zeggen over haar billen! postitief dan wel negatief!) etc. etc.

Mijn man is hier heel erg goed in, vandaar dat we ook al jaren getrouwd zijn en hij mijn hormonale buien onder controle heeft :')
Volgens mij is weten wanneer je de ander even met rust moet laten ook best belangrijk voor een lange relatie. :D Bij ons in elk geval wel. Die hormonale buien heb ik ook wel, maar vriendje is zo mogelijk een nog grotere drama queen. Intussen weten we dat we elkaar dan gewoon even moeten negeren en dan gaat het vanzelf wel weer over. :7
Are you pondering what I'm pondering?
pi_92270257
Vrouwen niet moeilijk... :') :P
Kont-issue had ik al wel onder de knie, maar thx!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:24:05 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92270260
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Volgens mij is weten wanneer je de ander even met rust moet laten ook best belangrijk voor een lange relatie. :D Bij ons in elk geval wel. Die hormonale buien heb ik ook wel, maar vriendje is zo mogelijk een nog grotere drama queen. Intussen weten we dat we elkaar dan gewoon even moeten negeren en dan gaat het vanzelf wel weer over. :7
Dat moet mijn man nog steeds leren helaas ;( Ik moet het hem gewoon heel duidelik zeggen. Héél duidelijk. Maar ook dat went.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:24:37 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92270282
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:23 schreef V1z0R het volgende:
Kont-issue had ik al wel onder de knie, maar thx!
^O^ Dan ben je al halverwege!
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:26:55 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92270376
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:23 schreef V1z0R het volgende:
Idd :').

Soms denk ik dat ik een man in een vrouwenlichaam ben. Dan snap ik echt helemaal niks van vrouwen :'). Tot ook ik ten prooi val aan aan hormonale bui :')
Niet meer actief op Fok!
pi_92270409
Nu al nieuw lijstje, de kwark was kei weinig ..

O: 200 ml sojamelk + allbran
T: gekookt ei, pakje sultana, 3 happen kwark
L: broodje hamburger denk ik :9 met rauwkost + klein beetje friet
T: komkommer, (+banaan?)
B: 40 minuten fietsen
D: wokgerecht met groenen en cashewnoten
pi_92270432
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Idd :').

Soms denk ik dat ik een man in een vrouwenlichaam ben. Dan snap ik echt helemaal niks van vrouwen :'). Tot ook ik ten prooi val aan aan hormonale bui :')
Als ik je huisgenoot ergernissen zo lees, ben je een dodnormale vrouw hoor :P
pi_92270493
ohja eten... ik proef helemaal niks dus ik heb ook steeds echt geen zin in eten. beuh.
Kwak
  Vis een optie? donderdag 3 februari 2011 @ 13:31:12 #25
70532 loveli
N
pi_92270553
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
ohja eten... ik proef helemaal niks dus ik heb ook steeds echt geen zin in eten. beuh.
Oki, broccoli is it :Y)
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')