abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juni 2002 @ 09:35:25 #1
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_4510697
ik kan een fender kopen voor 135.. dit is wat de advertentie zegt:
quote:
Aangeboden: Squier Strat (off. Fender gelicenceerd)
Prijs: ? 135.00

geweldige gitaar!

witte body, witte slagplaat.
incl tremolo.

ik denk btw dat het een stratocaster is: http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0310600

aangezien die als enige in wit gelevert kan worden

ik ga vandaag toch die kant op waar die gozer woont, dus moet ik dit doen of is het toch wat aan de hoge kant?

#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  zondag 9 juni 2002 @ 09:37:57 #2
28125 Cecilio
Excelsior
pi_4510701
quote:
Op zondag 09 juni 2002 09:35 schreef werkeend het volgende:

Aangeboden: Squier Strat (off. Fender gelicenceerd)
......
ik denk btw dat het een stratocaster is:

Ik denk het ook
  zondag 9 juni 2002 @ 09:44:27 #3
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_4510719
quote:
Op zondag 09 juni 2002 09:37 schreef Cecilio het volgende:

[..]

Ik denk het ook

...

ehm

ik ben al wakker!

fuck man daar heb ik gewoon 2 dagen overheen gelezen trallalla

pi_4511224
Tussen Squiers zit vbeel prijsverschil, 135 is een mooie prijs maar spee er eerst op en kijk of hij je bevalt en koop he daarna pas.
  zondag 9 juni 2002 @ 12:14:42 #5
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4511494
Tremolo op zo'n goedkope gitaar, ik moet er niet aan denken Volgens mij zijn dat echt manke dingen.

Enuh, 2e hands 135 euro? Das niet echt goedkoop voor een 2e hands squier stratocaster.

zondag 9 juni 2002 @ 13:07:44 #6
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4512100
Inderdaad niet echt goedkoop...als er verder niks bij zit. t ligt er wel aan wat voor Squier t is, als het een Affinity Series is (staat op de kop), uit Korea of China, niet doen, die kan je nieuw denk ik nog wel voor 160 krijgen. Als het er nu eentje uit the USA is, zou ik het wel doen

Ter vergelijking:Ik heb mijn witte Squier Strat uit China voor 50 Euro verkocht

pi_4513179
quote:
Op zondag 09 juni 2002 12:14 schreef Yokozuna het volgende:
Tremolo op zo'n goedkope gitaar, ik moet er niet aan denken Volgens mij zijn dat echt manke dingen.

Enuh, 2e hands 135 euro? Das niet echt goedkoop voor een 2e hands squier stratocaster.

Wat heeft een tremolo met een goedkope gitaar te maken... En sommige Squiers kunnen heel goet zijn en veel meer waard zijn dan 135 euro.
  zondag 9 juni 2002 @ 17:17:51 #8
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4515129
quote:
Op zondag 09 juni 2002 14:53 schreef LenL het volgende:

[..]

Wat heeft een tremolo met een goedkope gitaar te maken... En sommige Squiers kunnen heel goet zijn en veel meer waard zijn dan 135 euro.

Sommige ja
  zondag 9 juni 2002 @ 17:19:12 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_4515148
Zoals ik al op #fok zie ... als dat ding gewoon niet al te veel gebruikt is en in een goede staat verkeerd is dat te doen.. anders kun je beter iets soortgelijks nieuw aanschaffen.
  zondag 9 juni 2002 @ 17:35:01 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4515408
quote:
Op zondag 09 juni 2002 14:53 schreef LenL het volgende:

[..]

Die tremolo's op goedkope gitaren zijn vaak bagger. Dat heb ik wel meegemaakt bij vanGorp hier.
pi_4515539
Onzin ik heb ook een Squier en die tremolo werkt prima. Squiers zijn geen baggergitaren, zelfs de meest goedkope Squiers zijn voor de prijs nog heel redelijke gitaren. Er is heel wat meer bagger te krijgen voor die prijs. En tja een losse Affinity Strat zonder versterker voor 135 euro is inderdaad niet zo heel goedkoop. Maar ach als ie nog in nieuwstaat is gewoon kopen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 9 juni 2002 @ 17:50:16 #12
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_4515629
quote:
Op zondag 09 juni 2002 13:07 schreef Scylla het volgende:
Inderdaad niet echt goedkoop...als er verder niks bij zit. t ligt er wel aan wat voor Squier t is, als het een Affinity Series is (staat op de kop), uit Korea of China, niet doen, die kan je nieuw denk ik nog wel voor 160 krijgen. Als het er nu eentje uit the USA is, zou ik het wel doen

Ter vergelijking:Ik heb mijn witte Squier Strat uit China voor 50 Euro verkocht

Volgens mij zijn Squiers nooit in de USA gemaakt. De oude modellen uit Japan waren kwalitatief best wel goed en de eerdere modellen uit Korea ook beter dan bijvoorbeeld Mexicaanse Fenders.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_4516070
quote:
Op zondag 09 juni 2002 17:50 schreef ullie het volgende:

[..]

Volgens mij zijn Squiers nooit in de USA gemaakt. De oude modellen uit Japan waren kwalitatief best wel goed en de eerdere modellen uit Korea ook beter dan bijvoorbeeld Mexicaanse Fenders.

Jawel Fender heeft een tijdje ook in Amerika Squiers geproduceerd omdat ze anders niet aan de vraag konden voldoen. Ik geloof trouwens wel dat dit niet de Squiers zijn die in een Stratpak zitten maar wel voor iets meer geld over de toonbank gaan..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 9 juni 2002 @ 21:09:34 #14
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_4518083
kheb hem btw toch maar gekocht tis een squier II stratocaster made in korea en op wat stof na ziet ie er prima uit! een deukje hier en daar, maar dat hoort erbij

nu nog een versterker scoren

pi_4518193
quote:
Op zondag 09 juni 2002 17:35 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die tremolo's op goedkope gitaren zijn vaak bagger. Dat heb ik wel meegemaakt bij vanGorp hier.

Dat is we erg generaliserend... Er zit volgens ij geen verschil in de werking van de tremolo tussen een squier strat en een echte fender.
  zondag 9 juni 2002 @ 21:50:38 #16
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4518939
quote:
Op zondag 09 juni 2002 17:44 schreef nozem het volgende:
Onzin ik heb ook een Squier en die tremolo werkt prima. Squiers zijn geen baggergitaren, zelfs de meest goedkope Squiers zijn voor de prijs nog heel redelijke gitaren. Er is heel wat meer bagger te krijgen voor die prijs. En tja een losse Affinity Strat zonder versterker voor 135 euro is inderdaad niet zo heel goedkoop. Maar ach als ie nog in nieuwstaat is gewoon kopen.
Ik zeg ook niet dat het kutgitaren zijn, sterker nog onze gitarist en nog een paar andere hebben zijn ook begonnen met een Squier. Maar ik zie vaak dat die tremolo's afbreken of los komen te zitten na een tijdje. Ik zeg ook niet dat alles bagger is, alleen in mijn omgeving merk ik vaak dat die tremolo's los komen te zitten.
  zondag 9 juni 2002 @ 21:53:12 #17
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_4518993
quote:
Op zondag 09 juni 2002 21:50 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het kutgitaren zijn, sterker nog onze gitarist en nog een paar andere hebben zijn ook begonnen met een Squier. Maar ik zie vaak dat die tremolo's afbreken of los komen te zitten na een tijdje. Ik zeg ook niet dat alles bagger is, alleen in mijn omgeving merk ik vaak dat die tremolo's los komen te zitten.

maar een tremolo is ook geen drumstokje.. je moet er rustig mee omgaan niet alsof je aan het sjorren ben
pi_10026885
De squirer strat is leuk voor beginners, na een jaar zorgen dat je op een fender strat stnd speel rond de 600 euro (amerikaan) dan ga je door en koop je vanzelf iets rond de 1200 euro en dan heb je het beste wat er is!
pi_10029957
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:55 schreef Fender-Strat het volgende:
De squirer strat is leuk voor beginners, na een jaar zorgen dat je op een fender strat stnd speel rond de 600 euro (amerikaan) dan ga je door en koop je vanzelf iets rond de 1200 euro en dan heb je het beste wat er is!
Ik weet het niet hoor maar je hebt vanaf 500 euro een mexicaan en vanaf de 800 pas een usa strat...
En mijns inziens is al na een jaar wel heel snel om zoveel geld uit te geven aan een gitaar.
quote:
Op zondag 9 juni 2002 17:50 schreef ullie het volgende:

[..]

De oude modellen uit Japan waren kwalitatief best wel goed en de eerdere modellen uit Korea ook beter dan bijvoorbeeld Mexicaanse Fenders.

Er is ooit wel eens een serie Squiers geweest die gelijkwaardig waren aan de mexicaanse Fenders maar daarvan werd de productie gestopt omdat ze de Mexicaanse nietmeer verkocht kregen. (de ProTone serie)
pi_10030597
Ik heb geen Squier maar wel een stratkopie van vergelijkbare prijs, en de tremolo is idd slecht. Hij doet het leuk alleen na 3 keer gebruiken is je gitaar ontstemd. Nou weet ik niet of het bij een Squier veel beter is maar het lijkt me sterk.
.
pi_10030648
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:18 schreef Toet het volgende:
Ik heb geen Squier maar wel een stratkopie van vergelijkbare prijs, en de tremolo is idd slecht. Hij doet het leuk alleen na 3 keer gebruiken is je gitaar ontstemd. Nou weet ik niet of het bij een Squier veel beter is maar het lijkt me sterk.
ik denk dat dat slechte trems op gitaren alleen opgaat bij floyd rose achtige systemen, bij strat model tremolo's maakt het vrij weinig uit, want ook als je op een echte strat 3 keer een dive bomb maakt is hij zo ontstemd als de klere.
pi_10030701
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:22 schreef LenL het volgende:

[..]

ik denk dat dat slechte trems op gitaren alleen opgaat bij floyd rose achtige systemen, bij strat model tremolo's maakt het vrij weinig uit, want ook als je op een echte strat 3 keer een dive bomb maakt is hij zo ontstemd als de klere.

Oh nou ok dan ligt het niet aan mijn gitaar
.
pi_10030811
De echte floyd rose tremelos zijn toch een stuk duurder en stuk beter dan die tremelos die op die squier zitten.
Als ik een nieuwe gitaar zou kopen zou ik echt niet genoegen nemen met minder dan een echte floyd rose. Als ik daar geen geld voor heb, dan neem ik geen tremelo
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_10030924
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:31 schreef Pietjuh het volgende:
De echte floyd rose tremelos zijn toch een stuk duurder en stuk beter dan die tremelos die op die squier zitten.
Als ik een nieuwe gitaar zou kopen zou ik echt niet genoegen nemen met minder dan een echte floyd rose. Als ik daar geen geld voor heb, dan neem ik geen tremelo
schaller en ibanez maken ook hele goede floyd rose clonen, zoals die lo pro edge dinges.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')