abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92222549
Beste medeFOK!ers,

Ik heb ruim 2 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht.
En eigenlijk sinds dag 1 problemen met de voordeur.
Het toch als de pest en het wordt dus niet warm in de gang en dus ook niet in de slaapkamers als de deur open staat van die kamers.

De aannemer is al eens geweest maar die zegt dat een deur een bepaalde krommarge mag hebben.
Maar betekend dit dan ook dat die deur mag tochten??
Iemand een idee hoe dit zit/werkt?

Thnx
pi_92222831
Gewoon een tochtstripje er tegenaan plakken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_92222855
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:41:08 #4
288622 Kromatic
Het leven is hard.
pi_92222876
Wat capricia zegt! Hier een handige how-to: http://www.livios.be/nl/_task/_guid/_isol/5710.asp.
pi_92223543
hmm, thnx. dat is wrs sneller dan iets van de aannemer gedaan krijgen...
ik wacht nml ook al 2 jaar op nieuw glas...

Ga hier wel eens mee aan de slag.
pi_92223841
Anders gewoon zo'n tochtstreep (plastic of aluminiumstrip met een rubber flap die je met een paar spijkertjes op je deur vastzet) op de deur zetten, is stevig en gaat lang mee en werkt ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:13:01 #7
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_92224781
Hoe krom (of scheluw) is de deur? Is het een speling van een paar mm? Of gaat het over de cm heen?

En tocht de deur niet op de brievenbus? Dat is ook zo'n lekker plek die behoorlijk kan tochten als de wind er goed op staat. Eigenlijk alleen goed op te lossen met een fatsoenlijke klep (vzv tochtborstel) aan de buitenkant en een klep aan de binnenzijde (daar zijn ook speciale kleppen voor)
Live life to the Ender :D
pi_92229253
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:13 schreef Ender_W het volgende:
Hoe krom (of scheluw) is de deur? Is het een speling van een paar mm? Of gaat het over de cm heen?

En tocht de deur niet op de brievenbus? Dat is ook zo'n lekker plek die behoorlijk kan tochten als de wind er goed op staat. Eigenlijk alleen goed op te lossen met een fatsoenlijke klep (vzv tochtborstel) aan de buitenkant en een klep aan de binnenzijde (daar zijn ook speciale kleppen voor)
Het is minder dan een cm. Een mm of 6 ofzo.
Het tocht aan de onderkant van de deur. En niet zo zuinigjes ook.
Moet de deur ook altijd dubbel in het slot draaien om de grootste tocht buiten te houden.

Maar ik ga iig dit weekend naar de tochtstrips kijken. En hopelijk is het probleem dan opgelost.
pi_92229364
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:25 schreef smurfinnetje78 het volgende:

[..]

Het is minder dan een cm. Een mm of 6 ofzo.
Moet de deur ook altijd dubbel in het slot draaien om de grootste tocht buiten te houden.

Maar ik ga iig dit weekend naar de tochtstrips kijken. En hopelijk is het probleem dan opgelost.
En dat kon je niet twee jaar geleden zelf bedenken :?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92229854
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En dat kon je niet twee jaar geleden zelf bedenken :?
Al 2 jaar lang voor vele honderden euro's gas verstookt om die tochtige tent warm te houden, terwijl je voor 10 ¤ een rol tochtstrip hebt. :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_92230045
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Al 2 jaar lang voor vele honderden euro's gas verstookt om die tochtige tent warm te houden, terwijl je voor 10 ¤ een rol tochtstrip hebt. :D
_O_ , ik begrijp hem ook niet goed. Het is zo'n kleine moeite om overal even strips tegen aan te hangen. Zelfs in mijn huurhuis heb ik dat gedaan toen ik er kwam wonen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92230405
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat valt gelukkig mee, heb vorige winter in het buitenland gezeten, dus dit is de eerste winter dat ik er merkbaar last van heb :)
pi_92261659
quote:

[..]

Dat moet je sowieso om te voorkomen dat je deur te erg vervormd. 6mm is iig geen aanleiding voor de aannemer om er iets aan te doen tenzij het de gebruiksfunctie (dus openen, sluiten, afsluiten) van de deur hindert wat niet aan de orde is blijkbaar.

Is dit je niet verteld tijdens de oplevering, door de aannemer of de door jou ingehuurde bouwkundige? Staat iig gewoon in je boekje met garantiebepalingen wat je hebt gehad met de oplevering.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:35:32 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92262088
Wat raar dat wij je nu moeten vertellen dat je een tochtstrippie moet plakken. Heb je geen familie/vrienden die je dat hadden kunnen adviseren?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92262143

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 03-02-2011 10:15:42 (Niet nodig) ]
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:58:51 #16
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_92328441
quote:

[..]

Wat je zou kunnen doen, is aan de onderkant een valdorpel (laten) plaatsen. Deze "valt" uit als je de deur sluit wat ook veel tocht kan schelen.
Heb je toevallig een 3-puntssluiting in de deur zitten? Zo nee, dan kan je dat altijd nog laten doen (als je het wil). Hierdoor wordt/blijft de deur over het algemeen beter recht.
Live life to the Ender :D
pi_92358912
Het lijkt me niet dat je hiermee akkoord hoeft te gaan. Het is natuurlijk van de zotte dat je bij oplevering van een nieuwbouwhuis al een tochtende deur hebt.

Dit lijkt me niet de bedoeling. Anders zou de woning de energie prestatie norm ook niet halen. (EPC norm)

Dat is hetzelfde als je een nieuwe auto koopt en je hoor windgeruis in de auto doordat de rubbers niet goed sluiten. Onacceptabel!

Bij onze nieuwbouwwoning tochte de achterdeur, dat is direct gerepareerd.
Ik zou eisen dat de aannemer dit repareert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')