quote:
Op woensdag 2 februari 2011 14:41 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:Dat ga ik inderdaad doen. Ik begrjp niet waarom bijv. de anwb een ander advies geeft, ook als je filedruk meeneemt. Ook tomtom geeft me dat advies.
Dat advies is wel ergens op gebasseerd lijkt mij, maar het klinkt echt zo onlogisch.
De ANWB reistijdvoorspelling is vrij waardeloos. De beste daarin is de door het Min van Verkeer & waterstaat bekroonde
www.tripcast.nlGebruikt Google Maps voor de planning, wat als nadeel heeft dat ie gewoon de "logische" route kiest langs de A6 en A27 en niet zelf de route aanpast a.d.h.v. drukte, maar je kan de verschillende opties wel 'handmatig' vergelijken. Bijv. hij geeft aan dat de verwachte reistijd Sneek-Eindhoven (voorbeeld), via A27 en A2 dus, met 90% zekerheid 2u57m gaat bedragen als je op een werkdag om 10.00 daar wil aankomen, oftewel ruim 50min langer dan buiten de spits.
Als je hem vervolgens vraagt naar Sneek-Zwolle + Zwolle Eindhoven (dus via A7, A6, N50, A50) op datzelfde tijdstip, dan blijkt dat de bijbehorende verwachte reistijd 2u42m bedraagt. Ruim 15 min sneller dus. Maar zeker geen 2u15m zoals je in de normale planner zou vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door davidov2009 op 02-02-2011 15:00:02 ]