Hee kijk, dit zijn allemaal leuke dingen om te weten!quote:Op donderdag 7 april 2011 15:41 schreef Azreal het volgende:
[..]
De Nikon F4 heeft een hendeltje ervoor, volgens mij geldt dat ook voor de F2 en de F3, de rest weet ik niet. Een F65 heeft ook een multi-exposure functie.
Zelf gebruik ik altijd graag een Hasselblad (zou ook moeten werken met andere modulaire camera's!). Daar kun je gewoon de foto maken, achterwand eraf halen, opnieuw spannen en achterwand er weer op zetten. En helemaal ideaal: je kunt vantevoren even een polaroidje trekken om te kijken hoe het gaat worden.
Analoge camera's die je mechanisch moet spannen, hebben overigen altijd een film release switch. Als je een foto maakt, die switch indrukt en spant, dan blijft de film zitten en kun je dus opnieuw belichten en herhalen zo vaak je wilt.
Edit: Kudos dat je dit voor een opdracht analoog durft te doen en niet gewoon digitaal de foto's maakt en ze met PS in elkaar plakt!
Heldinquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef bl0emetjE het volgende:
En mijn double/multiple exposures mogen openbaar! Dit zijn ze geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteraard heb ik er nog een berg meer, wellicht upload ik er daar ook nog een paar van. Maar dit is de selectie die ik voor de expositie heb geselecteerd.
De opening was vandaag, echt super leuk! En de foto's gaan nu een jaar daar in collegelokalen hangen <3
Dankjewel <3quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:58 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heldin. Echt fantastische foto's, en als het niet zo ver weg was, zou ik zeker komen kijken. SUPERmooi
. Vooral de een na laatste!
Je-zus wat gaaf.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef bl0emetjE het volgende:
-knip knip knip-
[ afbeelding ]
<3 Dankjewel! Ik ben er ook echt best trots op!quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Je-zus wat gaaf.
Vooral die ene die ik hier ^ nog in de quote heb laten staan, echt een geweldige foto vind ik dit. De exposures gaan briljant in elkaar over, de bloemetjes, haar haren, zelfs haar hand. Heel tof.
Edit: He, je site is kapot.(nu niet meer
)
Dankjewelquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:56 schreef hydraulix het volgende:
Wow bl0emetjE, ze zijn echt gaaf en mooi
Hoe ik het heb gedaan:quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:52 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ha, mooi! Als je zoiets doet, heb je dan als je de tweede foto maakt nog in gedachten hoe de vorige foto stond: dus de plaatsen van de dingen en helderheid en zo?
de canon A1 is trouwens te koopquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:02 schreef bl0emetjE het volgende:
T42, wat gaaf! Door de hele setting lijkt het net van vroeger!
hydraulix: spannend altijd! Wel komen showen hier hè!
Mijn god, wat enórm vet zeg.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef bl0emetjE het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteraard heb ik er nog een berg meer, wellicht upload ik er daar ook nog een paar van. Maar dit is de selectie die ik voor de expositie heb geselecteerd.
De opening was vandaag, echt super leuk! En de foto's gaan nu een jaar daar in collegelokalen hangen <3
quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:42 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dankjewel <3
Ik heb ze op mijn website gezet, en jij staat er ook op! Vlak na deze <3
Dan laat je film met een lage iso, zeg 400, ontwikkelen alsof het ISO 1600 is. Erg handig als je lichtgevoeligheid nodig hebt en een beetje korrel niet erg vindt. De truc is gewoon om de film langer in het ontwikkelbad te houden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:25 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoe werkt dat met dat pushen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar!
Ah dankjewel! Dat had ik eerder moeten weten voor een rolletje dat ik net heb laten afdrukkenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:48 schreef Azreal het volgende:
[..]
Dan laat je film met een lage iso, zeg 400, ontwikkelen alsof het ISO 1600 is. Erg handig als je lichtgevoeligheid nodig hebt en een beetje korrel niet erg vindt. De truc is gewoon om de film langer in het ontwikkelbad te houden.
Overigens kun je ook pull-processen: film van een hoge ISO laten ontwikkelen alsof ie een lagere ISO heeft.
Marktplaats/thriftshops/etcaetera.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:29 schreef Dromenvangertje het volgende:
Weet iemand waar je nog analoge of lomography of polaroid camera's kan kopen?mijn plaatselijke fotografiewinkel verkoopt ze niet meer, zelfs rolletjes hebben ze niet meer :l
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |