Elk vaklab zou dat goed moeten kunnen zou ik zeggen. De dichtsbijzijnde voor mij is PLM in Tilburg (www.plm.nl), maar er zitten er nog wel een paar in het land.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:40 schreef SuikerVuist het volgende:
Oké... volgende vraag dan maar. Weet iemand een goed adres om films te laten afdrukken en scannen? Zowel 35mm als 120 spoel.
Gaat me puur om kwaliteit... buitenland is geen probleem.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:38 schreef Azreal het volgende:
[..]
Elk vaklab zou dat goed moeten kunnen zou ik zeggen. De dichtsbijzijnde voor mij is PLM in Tilburg (www.plm.nl), maar er zitten er nog wel een paar in het land.
In elk geval zou ik het niet bij de CityFoto of een soortgelijke zaak laten doen. Daar heb ik laatst een rolletje laten scannen en enkele toezeggingen die ze deden over de scanner bleken gewoon niet waar te zijn. Uiteindelijk kreeg ik uit m'n flatbed scanner hetzelfde resultaat, op hogere resolutie, zonder rare stofverwijderings-artefacten.
Overigens over de lage ISO films: Ik ken geen kleurenfilms onder de ISO 50, maar je kunt het altijd laten pull-processen he. Weet alleen niet wat dat met de korrel doet.
Velvia is de enige waar ik het bestaan van ken. Op de kodak website staan al hun films en daar zit niks meer onder de ISO 100 bij (zelf heb ik nog wel wat EPR en EPY 64 liggen, maar die worden niet meer gemaakt). Verder bestel ik vaak film op www.fujilab.co.uk en die hebben alleen Velvia onder de ISO 100.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:56 schreef SuikerVuist het volgende:
Dank....doe ik al bij Velvia 50 voor meer schaduw detail. Maar ik bedoelde films onder de ISO 100 (niet onder de 50), dus bijv. 64 of 50. Is Velvia 50 de enige 35mm kleurenfilm die nog onder de 100 zit?
Gelukkig niet een fout die je snel weer zal maken gok ikquote:Ja, ik heb laatst een rolletje bij een fotozaak laten scannen en daar zat echt veel te veel contrast in, lage resolutie ook.Ja, een soortgelijke zaak als CityFoto..
Zal ik dan maar de eerste zijn die het vraagt:quote:Op maandag 4 april 2011 18:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb weer een voorraad van 50 polaroids, voor maar 25 euro. Lang leve tante die bij Fuji werkt
.
Oh ja, wat whaley zegt, het is wel Instaxquote:Op maandag 4 april 2011 18:49 schreef Benelli het volgende:
[..]
Zal ik dan maar de eerste zijn die het vraagt:
kan je iets voor ons regelen?![]()
Misschien dat ze een leuk prijsje kunnen maken als we als Fok! FOT-luitjes een groter aantal afnemen?![]()
Het zijn nu vooral de verzendkosten die t m doen
Altijd handig als de Polaroidfabriek 500 meter van je huis zit. Vrijdag weer een bezoekje brengen.quote:Op maandag 4 april 2011 18:49 schreef Benelli het volgende:
[..]
Het zijn nu vooral de verzendkosten die t m doen
Hema.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:51 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb vandaag een oldskool ricoh 35fm gescoord, ik ben benieuwd. Waar kan ik het goedkoopst m'n rolletjes laten ontwikkelen?
Interesse!quote:Op maandag 4 april 2011 19:04 schreef Debsterr het volgende:
Maar als daar interesse in is kan ik altijd eens mailen.
De Nikon F4 heeft een hendeltje ervoor, volgens mij geldt dat ook voor de F2 en de F3, de rest weet ik niet. Een F65 heeft ook een multi-exposure functie.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:05 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik ben bezig met double exposures en al een paar gave resultaten op mijn testrolletje gehad!
Volgende week voor het 'echie' een paar rolletjes volschieten.
Ik kan hier nog niets laten zien, want het is speciaal in opdracht en ik mag het pas half mei openbaar maken. Dan kom ik uiteraard wel even showen!
Misschien de foto's die toch niet gebruikt gaan worden dat ik die wel al wel eerder even kom showen hier.
Nog meer mensen hier die ook wel eens double exposures schieten?
Ik heb nu 1 van mijn holga's gebruikt, zijn er eventueel nog andere analoge camera's die er geschikt voor zijn? (En dan niet perse lomo camera's, maar juist iets geavanceerdere camera's). De andere analoge camera's die ik hier heb, die moet ik perse doordraaien voordat ik er een volgende foto mee kan maken, de enige manier om dan te double exposuren is het rolletje 2 keer achter elkaar volschieten. Maar dan moet ik zo veel onthouden van welke compositie op welke foto stond (met schetsjes erbij e.d.). Ik vind het dus fijner om 2 foto's direct achter elkaar te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |