Tja, wat is frauderen?
Is frauderen:
- mensen laten betalen voor een duur systeem, waarvan aan het begin al is aangetoond dat het niet werkt?
- mensen 7,50 laten betalen voor een kaartje waarmee ze niet eens overal kunnen reizen? Afgezien van het feit dat je dan nog eens extra geld moet neerleggen om te kunnen reizen?
- mensen minimaal 20 euro uit te laten geven voor een treinritje die nog geen euro hoeft te kosten? (Dat heet dus gewoon AFPERSING in normaal nederlands, beste NS!)
- mensen jaarlijks een nieuwe kaart geven, en dan EISEN dat ze voor minimaal 5 euro opwaarderen als je je saldo op een andere kaart wil laten zetten?
- Mensen laten betalen voor poortjes (in de hele randstad te vinden) die aan beide kanten een heel erg duur leesapparaat hebben, maar waar we maar 1 kant kunnen gebruiken? (Dubbel geld weggooien heet dat!)
- Liegen tegen Policiti en het nederlandse volk dat het allemaal zo'n vaart niet loopt?
- Bij wet laten vaststellen dat er geen gegevens bewaard worden, of openbaar gemaakt kunnen worden, terwijl je dat gewoon kunt opvragen?
- In bussen moedwillig de haltes aanpassen zodat er meer van je kaart wordt afgeschreven, en als je daar melding van maakt nog bedreigt wordt ook (vanmorgen als ingezonden brief in de Spits).
En zo zijn er nog wel meer problemen die we vanaf het begin al wisten, en waar TLS nog immer niets aan gedaan heeft.
Het nadeel is echter dat als je zwart reist, er ook geen geld binnenkomt bij de vervoerders. En dan zitten die mensen weer zonder boterham.
Daarom stel ik voor dat we allemaal TLS voordragen als grootste innovator die het gratis openbaar vervoer in Nederland reuzenstappen dichterbij heeft gebracht.
(Al was het alleen al omdat 60% van hun apparatuur dagelijks gewoon helemaal niet werkt)
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....