Is het voor ons een idee een globaal "post hier je opnamestuff" topic te maken? Net zoals bij andere fora bv. topics als "post hier je 3d stuff" zeer hard gaan.
Is dit interessant voor fok muziek? Zo kun je al je zelfgemaakte shit mooi dumpen. En er een beetje over lullen. IdeE?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2002 23:24]
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 23:07 schreef ullie het volgende:
Ik speel electrische gitaar
quote:daar ben ik ook redelijk bekwaam in
Op zaterdag 08 juni 2002 23:06 schreef Kreator het volgende:
Ik bespeel slechts de waterpijp....
quote:Electronisch orgel en piano.
Op zaterdag 08 juni 2002 23:05 schreef Yokozuna het volgende:
En wat speel je. Even om te kijken hoe hoog de muziekanten graad hier in "muziek" is.
En blokfluit, maar we hadden het hier over muziekinstrumenten, toch?
Is dit interessant voor fok muziek? Het lijkt mij echt zo'n standaard topic wat genoeg posts oplevert. Zo kun je al je zelfgemaakte shit mooi dumpen. En er een beetje over lullen. IdeE?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2002 23:21]
quote:Stomme fout
]Niet om het een of ander hoor, maar kan een modje Muziekant ff in muzikant veranderen?
WHOOSH
quote:
Is het voor ons een idee een globaal "post hier je opnamestuff" topic te maken? Net zoals bij andere fora bv. topics als "post hier je 3d stuff" zeer hard gaan.
Is dit interessant voor fok muziek? Zo kun je al je zelfgemaakte shit mooi dumpen. En er een beetje over lullen. IdeE?
quote:NEE
Op zondag 09 juni 2002 00:40 schreef Postduif het volgende:
Ik schrijf nummers (telt dat ook)
Mijn main ding is eigenlijk Cubase en het enige wat ik echt goed speel is piano, en de rest net goed genoeg om in te spelen wat ik hebben wil.
quote:
quote:Omdat we druk zijn met onze eigen muziek?
Op zondag 09 juni 2002 17:32 schreef Yokozuna het volgende:
Waarom reageert niemand hierop?
[..]
quote:ja is wel cool, ik dacht alleen dat er al zo'n topic was
Op zaterdag 08 juni 2002 23:05 schreef Yokozuna het volgende:Is het voor ons een idee een globaal "post hier je opnamestuff" topic te maken? Net zoals bij andere fora bv. topics als "post hier je 3d stuff" zeer hard gaan.
quote:6 snarige banjo
Op zaterdag 08 juni 2002 23:36 schreef Fixxxer het volgende:
the 6 strings
quote:Niet gezien?
Op zondag 09 juni 2002 18:58 schreef edsuit het volgende:
ik speel gitaar en basgitaar
en een beetje drums, keyboard, blokfluit, mondharmonica
[..]ja is wel cool, ik dacht alleen dat er al zo'n topic was
quote:Het leuke is ook dat je na 1 jaar al die poprock/rock/grunge/nu-metal meuk kunt meespelen
met drummen kan je nooit uitgeleerd zijn...verveeld nooit!
Maar is het een idee om een "dumpt hier je recente opnamemeuk" topic te maken? Ik weet namelijk niet of er genoeg mensen zijn die er shit in willen posten. Ik wil wel iig.
quote:Cool
Op zondag 30 juni 2002 18:04 schreef Schorpioen het volgende:
sinds kort ben ik begonnen met drummen.
Ik speel ongeveer 10 jaar saxofoon, sinds dit jaar ook in een bandje. En ik geef les (niet prof.).
Volgende week heb ik vakantie, dan zal ik wel wat shit van mijn 4track digitaliseren...
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 30-06-2002 20:34]
quote:Da's misschien een beetje overdreven
Op zondag 30 juni 2002 17:54 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Het leuke is ook dat je na 1 jaar al die poprock/rock/grunge/nu-metal meuk kunt meespelen
Nou relativeren: 95% dan. Dat gaat bij gitaar veel trager...
Ga nou niet lopen zeuren dat dat niet snel is iedereen die drumt, 't is een voorbeeld
Ik drum zelf nu zo'n 5-en-een-half jaar, en ik drum eigenlijk pas een jaar echt actief (iedere dag oefenen). Daarvoor in een punkbandje gespeeld, niet veel oefenen daarnaast.
Sterker nog, wat is er moeilijk aan prison song? In het nummer Toxicity/Soil (soil is trouwens een best onbekend nummer, maar wel erg vet) zitten veel moeilijkere delen. Maar ook die zijn na enkele malen oefenen goed te doen. Het beste voorbeeld van moeilijk mee te drummen muziek die "best bekend" is, is wel Slipknot.
quote:Waarom kom je met bands als SOAD aanzetten icm. tempo? Dan zit je meteen bij Slipknot hoor. En ja, om zo'n dubbel bass "tempo" te beheersen moet je zeker 2 jaar spelen, of een goede drumleraar hebben die je het in 4 maanden bijleert
tempo
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-07-2002 13:01]
Ook denk ik dat je niet altijd alles direct hoort. Er zitten vaak dubbele bodems in partijen en mensen die nog weinig basis hebben snappen vaak niets van zaken als ghostnotes of het verschil tussen double en single strokes. Uiteindelijk kun je dus vrij snel een nummertje naspelen maar dat wil niet zeggen dat je exact hetzelfde speelt als de échte drummer.
blablabla...
rob
ohja, en prison song is gewoon best wel lastig als je nog niet zo lang speelt, omdat het zo'n beetje heel de tijd 'snel' is op de hi-hat met twee handen. Maar goed, met veel oefenen krijg je vanzelf dat 'uithoudingsvermogen' en strakheid.
Soil is trouwens een vet nummer, vaag couplet
Maargoed, 't was om even aan te geven wat je na een jaar volgens mij niet zomaar kan spelen, niet wat er enorm snel is
En ik ben 't ook eens met Rob, veel nummers hoor je later terug en dan hoor je opeens veel meer detail in de partijen. Als je wat langer een instrument speelt (drums, gitaar, wat dan ook) dan ga je volgens mij automatisch wat beter op de partijen van dat instrument letten, en dan hoor je opeens nieuwe dingen.
Toch denk ik dat drummen vaak onderschat wordt, iedereen roept tegenwoordig dat ze kunnen drummen... Maar ja, er is natuurlijk een verschil tussen drummen en goed drummen
(PS: Ik zal nooit van mezelf zeggen dat ik goed kan drummen, alleen al omdat er zo veel betere drummers zijn. Ok, ik kan lekker spelen, en ik speel niet slecht. Maar goed neem ik niet in de mond )
Ik betrap mezelf er heel vaak op dat ik drummers enorm goed vind spelen, en als ik dan ga kijken wat ze spelen stelt 't niets voor. Maar toch, als je iets snel en strak kan spelen klinkt 't vaak wel vetter.
Verder vind ik 't ook erg leuk om een keertje flink hard en snel te spelen, gewoon omdat je je dan enorm lekker kan uitleven. Maar goed, groove is evengoed belangrijk, maar we hadden 't even over naspelen. Groove heeft, wat mij betreft, meer betrekking op het zelf verzinnen/jammen.
Persoonlijk vind ik dat je je als drummer moet richten op beheersing en stijl, probeer eerst maar eens single strokes op een heel laag tempo te slaan. Maar dan wel zó dat het strak is én goed klinkt (en geloof me, dat is nog niet zo eenvoudig). Voer het tempo pas op wanneer je dat goed kunt, etc. Zo ook met double strokes en andere rudiments.
Nogmaals, snelheid is relatief. It's all about control.
Verder vrij aardig gitaar, en pruts wat op drums en keyboard. We hebben hier toch van alles staan. (Vraag niet om een gear-list)
Mijn broer en ik hebben een studio en ik hou me de laatste meer bezig met PRO-TOOLS etc.
Ik schrijf overigens nooit wat, dat doet mijn broertje
quote:Ja, dat geldt natuurlijk ook voor andere instrumenten. Bijv sommige gitaristen kunnen 1200 noten per seconde spelen, en two handed tappen en sweeppicking en al die truukjes, maar als je ze dan een simpele langzame blues hoort spelen vallen ze door de mand omdat ze daarvoor het gevoel missen...
Op maandag 01 juli 2002 16:27 schreef killingcupid het volgende:
Snelheid is maar relatief. Een supersnelle drummer die alleen blastbeats kan spelen zal weinig uit de voeten kunnen met andere muziek terwijl iemand die de basis wél goed beheerst met een beetje oefening zeker zo snel kan worden. En daarbij ook nog eens strak en gevarieerder.
quote:Heb je Rotterdam al geprobeerd? Daar hebben ze een hele leuke popafdeling.
Op maandag 01 juli 2002 20:12 schreef Yalhambra het volgende:
Ik denk dat ik mijzelf wel een beetje muzikant mag noemenSpeel 10 jaar gitaar; electrisch, steel string, klassiek. Zing misschien al langer, maar heb sinds een jaar zangles. Ik heb een keyboard gekocht, en dat gaat eigenlijk ook best lekker. Ik wilde eigenlijk conservatorium gaan doen volgend jaar, maar ik ben afgewezen
Beetje kut, k was door alle rondes heen, maar op het laatste moment toch nog afgewezen. De concurrentie is ook zoo groot. Volgend jaar ga ik denk ik Utrecht en Hilversum proberen, en misschien toch ook de rock academy in Tilburg.
- het drankorgel
- zing
- gitaar
- keyboards
quote:Tja, wat is snelheid. Bovendien hoor je mij ABSOLUUT niet zeggen dat snelle drums noodzaak zijn voor goeie muziek, zeer zeker niet! Een drumstel moet niet de overtoon krijgen.
Op maandag 01 juli 2002 15:12 schreef Schorpioen het volgende:
Waarom gaat het met drums nou altijd om snelheid? Ik vind groove VEEL belangrijker dan snelheid...
Snelheid kun je leren door te trainen maar groove moet je voelen.
quote:Haha, dat klopt ja. Ook bij SOAD geld dat. "He fuck speelt ie dat zOo, ik deed altijd zo".
En ik ben 't ook eens met Rob, veel nummers hoor je later terug en dan hoor je opeens veel meer detail in de partijen
Maar ik denk wel dat het feit is dat je iig met drums sneller meer nummers kunt meespelen als je begint met drummen, dan met gitaar. Dat was eigenlijk wat ik bedoelde. En ja, moeilijke drums zijn niet altijd snel. 100% Agree! De drummer van Slipknot kan "heel" (voor z'n genre ) snel drummen, maar hij kan ook een hoop trucjes. Veeeel meer dan de gemiddelde nu-metal drummer.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-07-2002 17:00]
En zingen, maar dat doet iedereen wel
Nou ja, heb thuis een mini midi-studiootje met wat synths en sampler enzo, maar ben sinds een tijdje behoorlijk verk(n)ocht aan Reason, een puik stukje software.
Stuur de boel wel aan met een synthesizer, maar gebruik 'de rest' even niet zo vaak meer.
Probeer m'n eigen stukken te maken, beetje dance, techno, trance en ambient. En eigenlijk alles er tussenin.
Ben al wat jaartjes bezig maar ondanks redelijk goede kritieken nog niet echt tevreden over de eigen kreaties: het is NOOIT goed genoeg.
Maar als ik dan zo'n kutplaat hoor van Tiesto dan is er in elk geval nog hoop.
quote:Muzikaliteit staat inderdaad nog altijd los van techniek
Snelheid zegt weinig over de kwaliteiten van een muzikant
Maar bij prison song valt die snelheid ook nog wel mee, dat zijn misschien 13 hihat aanslagen per seconde (als die ene snare aanslag ff voor 1 hihat aanslag ziet). Redelijk snel te leren. Komt niet echt een speciale techniek bij kijken, ja, goed je stokjes vastpakken en niet te lui zijn
Het belangrijkste van een drummer is in mijn ogen gewoon dat hij strak+ in de maat speelt, en weet welke drumritmes bij de rest van de instrumenten passen op elk moment. Daarbij is snelheid helemaal geen vereiste. Als je liever als drummer de overhand hebt kun je beter in een underground death/goregrind bandje gaan spelen >;)
Je moet trouwens ook niet denken dat ik een hekel heb aan trage drummers ofzo. Vaak passen trage drums zonder moeilijke fills PRIMA bij muziek. Het goede geluid zelf is nog belangrijker hoe technisch/snel je drumt. Trage goed klinkende drums (desnoods getriggerd) met leuke fills kunnen veel stoerder/impressiever klinken dan allerlei 7/8 maten met veel rollendebass patronen en supersnelle paradigm shifts en paradiddles op een goedkoop "Peace" setje met Paiste 302 bekkens.
Maar het ging erom: als je drums leert kun je relatief meer nummers in een bepaalde tijd meespelen dan dat je begint met gitaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-07-2002 17:15]
code:tempo = 120 en alle noten zijn zestiende, behalve die waar een sterretje bovenstaan dat zijn tweeendertigste noten.|----------------*--*--*----------------------------------|
|---14h17h14----14h17h14----14-17-14--------*--*-*--------|
|*-----------16----------16----------16h14-16h14-16-14----|
|*-----------------------------------------------------16-|
|---------------------------------------------------------|
|---------------------------------------------------------|
~~~~~
-------------------------------------------|
--------14h16-14--*--*--*-----------------*|
--14-16----------16h14-16h14--------------*|
-----------------------------16h14---------|
en daar bij de ~~~~~ ga ik altijd de fout in, waar dus die tweeendertigste noten gespeeld moeten worden, kan iemand me een tip geven of maybe een andere versie geven, want ik wil die solo absoluut spelen, thx!
quote:speel al 11 jaar sax en in een band, speel ook gitaar in band/2e zang en speel bass en gitaar, heb alles op me kamer staan, veel versterkers en drumstel enz
Op zondag 30 juni 2002 19:36 schreef Vingro het volgende:
Ben ik nou de enige hier die saxofoon speelt?
Niet echt populair instrument blijkbaar.Ik speel ongeveer 10 jaar saxofoon, sinds dit jaar ook in een bandje. En ik geef les (niet prof.).
What can I say, nou eindelijk is wachten tot die vriende van mij EINDELIJK hun gitaar hebben zodat we EINDELIJK de band kunnen starten
quote:gezien je huidige icoon kan ik wel voorstellen waarom je bas speelt... (wilde spelen)... zeer goede bassist
Op woensdag 03 juli 2002 23:46 schreef RelleR het volgende:
Beginnend metal bassistWhat can I say, nou eindelijk is wachten tot die vriende van mij EINDELIJK hun gitaar hebben zodat we EINDELIJK de band kunnen starten
quote:Die gast roeleert zwaar jah.... al Tool op sich zwaar roeleert natuurlijk.... al het bij sommige numemrs wel ff moeite kost om de bass eruit te vissen.. of kan ik beter horen zeggen. Maar goed daarmee leer je tenminste muziek luistern
gezien je huidige icoon kan ik wel voorstellen waarom je bas speelt... (wilde spelen)... zeer goede bassist
quote:Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de muziek die door fokkers word gespeeld, dusseh.. als jij nou begint volgt de rest wel
Op zondag 30 juni 2002 17:54 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Maar is het een idee om een "dumpt hier je recente opnamemeuk" topic te maken? Ik weet namelijk niet of er genoeg mensen zijn die er shit in willen posten. Ik wil wel iig.
ikzelf speel trouwens beetje akoustisch en beetje electrisch gitaar, but im making progress (dmv iedere dag wel een paar uur rammen ) Ik wil ook nog wel ns wat met oma's ouwe piano proberen, maar dat stelt nog haast nix voor (en ik krijg mijn oude 2e hands midiboardje maar niet aan de gang
)
quote:Het probleem is, als het op echt iets productiefs op FORA komt, houdt het snel op. Ik spreek uit ervaring
Op woensdag 24 juli 2002 01:25 schreef Bass het volgende:[..]
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de muziek die door fokkers word gespeeld, dusseh.. als jij nou begint volgt de rest wel
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe de mogelijkheden liggen om eigen VST's te schrijven, maar dat lijkt me wel erg leuk om te doen (en ongetwijfeld heel a-muzikaal).
We maken wat we zel noemen "powerbread" Zommige noemen ons een cruising tussen systemf o a down en incubus maar sommige nummers vallen daar ver buiten. Het is eigenlijk een megelmoes van metal / drum 'n bass / funk / hiphop /punk en nog wel wat.
We treden vanavond op in Veldhoven bij het evenement "V on the Rocks" zit je rond Eindhoven kun je naar het optreden luisteren tussen 22.00 en 22.45 op 107.7 Fm op Radio Veldhoven.
Verder over 2 weken treed KnÄckEbrÖdhÖfd op bij "Kempener Pop" in waarle op zaterdag 30 aug. Kempenerpop is op za en zo en behalve KnÄckEbrÖdhÖfd treden Beef, Sjako, IM, The John Hayes Project en meer bands op.
Voor meer info kbhlounge.com
Dat was mijn promo praatje maar jullie vroegen er zelf om
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |