abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:23:09 #1
236335 neen
schone schijn
pi_92190370
Maar het is wel donders lekker.

Het vorige deel: Slank #1321 - Niet alle mannen zijn eikels, maar sommigen.....
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
het lijkt niet wat het is
pi_92190399
fipo!
pi_92190491
Haidiehow.
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_92190547
Roti is heerlijk! :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92190654
Roti :9
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_92190689
roti kukus is een soort cake?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_92190753
Hai!
Op SBS is een hele slechte versie van smaken verschillen _O-
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:34:22 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92191094
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92191148
O nee wat een hufterige eikel Merel!!!!!!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_92191242
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
O+

Ik had vandaag rendang bij mijn mams. Het smaakte net zoals mijn linzensoep, gember FTW :7
Mijn H&M spullen waren leuk, alleen de schoenen allemaal te groot :(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:38:33 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92191379
Die met groen uit de OP ziet eruit alsof 'ie beschimmeld is :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:39:07 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92191408
En ik ben weer even uitgespeeld met mijn foon. Heb de interessantste en handigste apps er nu wel op staan :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:39:24 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92191420
Whatsapp? :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92191639
En ik ben benieuwd naar de bedrijfsnaam van Indiaantje!
pi_92191717
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Whatsapp? :P
Hoe werkt dat precies? Als een vriendin van mij met een iphone(y) :P ook Whatsapp heeft kunnen we kosteloos berichten sturen?
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:44:46 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92191797
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:43 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies? Als een vriendin van mij met een iphone(y) :P ook Whatsapp heeft kunnen we kosteloos berichten sturen?
Ja :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92191861
roti :9 , mijn Surinaamse pleegzus kon dat echt geweldig klaarmaken O+ _O_

vinger verbrand met boontjes afgieten, heel snugger ;(
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:46:28 #18
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92191901
Ik ben uit eten geweest, was lekker! :9 Ik had op de huid gebakken dorade.

@ Jagar (en Perruche), ik laat aankomende maandag de mirena plaatsen. Laat wel weten hoe het was :P. Zie er stiekem ook een beetje tegenop.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_92191941
O vandaag werkmeel, mijn tijdelijke taakuitbreiding loopt nu tot 1 mei :7 (was 1 feb). En net kijk ik, weer werkmeel, collega gaat 0,2 fte elders werken tot september, dus vielleicht kan ik die uren in die schaal krijgen *hoopt* en dan mijn andere collega weer uren van mij. Monies, I likez them.

En ik drink nu koffie in de hoop dat ik dan morgenvroeg heel alert en wakker ben 8-)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:49:05 #20
236335 neen
schone schijn
pi_92192037
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:47 schreef Syrena het volgende:
O vandaag werkmeel, mijn tijdelijke taakuitbreiding loopt nu tot 1 mei :7 (was 1 feb). En net kijk ik, weer werkmeel, collega gaat 0,2 fte elders werken tot september, dus vielleicht kan ik die uren in die schaal krijgen *hoopt* en dan mijn andere collega weer uren van mij. Monies, I likez them.

En ik drink nu koffie in de hoop dat ik dan morgenvroeg heel alert en wakker ben 8-)
Daarom drink je nu koffie? Geld is wel chill ja :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:28 schreef Blurred86 het volgende:
roti kukus is een soort cake?
Een hele luchtige cake ja, er zit ook to-taaaaaal geen suiker in.
pi_92192109
Hee neen hoe zit het nu bij jou???
pi_92192123
Ik heb ook nog nooit roti gehad, eigenlijk. Toch maar eens proberen!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:52:36 #23
236335 neen
schone schijn
pi_92192263
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:50 schreef Probability het volgende:
Hee neen hoe zit het nu bij jou???
Ja helemaal top! En bij jou dan?
pi_92192332
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:52 schreef neen het volgende:

[..]

Ja helemaal top! En bij jou dan?
Ik geloof je niet. Uhm. Bij mij over het algemeen goed, wel druk.
pi_92192345
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan deze: een dikke vette pannekoek

Eerste dag op het werk was prima en lekker relaxed nog! Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout
T: boterham pindakaas
L: 2 boterhammen pindakaas
T: appel
S: hardlopen: 2-2-3-2-6-2-6-2-6-1-6, ik ben trots! :s)
D: spinazie, biefstuk, aardappel, ei
T: eierkoek

Ik kijk The Big Lebowski en nu wil ik bowlen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')