Ok, ik zal het eens proberenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik krijg toch altijd wel trainbare verdedigers. Zo doende kan ik dus gewoon verdedigen blijven trainen. All1 met mn 2e training switch ik wel eens.
Stream/link?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:52 schreef Drassss het volgende:
Ik heb gewoon 3 scouts die nu al weken lang naar hetzelfde zoeken. Het maakt me weinig uit wat ze me aanbieden als het maar 15 jarige toppers zijn
Mja graafschap-utrecht is echt een verschrikkelijke wedstrijd...
Ik ga Ac Milan - Lazio eens proberen
Hebben jullie wat te doenquote:Inleiding
Ik heb jaren geprobeerd mijn team zo optimaal mogelijk in te richten qua specialiteiten en niet zonder succes. Maar toch bleef er altijd die vraag, wat is eigenlijk zo optimaal mogelijk? Welke specialiteiten geven de meeste kans op een goal? Met behulp van deze site: (http://www.hattristics.org/pub/index.php) kwam ik een heel eind maar hier was lang niet alles te vinden wat ik wilde weten. Eind vorig jaar kwam dan eindelijk het antwoord in de vorm van EngelRS4 (3033076) met haar analyse van duizenden wedstrijden, de resultaten zijn te vinden in dit topic: (14443338.1) Omdat dit topic enorm groot is met veel verschillende resultaten heb ik besloten het (in mijn ogen) belangrijkste samen te vatten. In de hierop volgende posts zal ik de resultaten bespreken en waar mogelijk verwijzen naar de post waar ik de informatie gevonden heb.
Ik heb me uitsluitend gericht op special events die een goal op kunnen leveren en waarvoor een specialiteit nodig is:
-Corner+koppen
Je SHer neemt een corner die wordt ingekopt door iemand met [koppen]
-Snel+scoren
Een van je snelle vleugelspelers of aanvallers gebruikt zijn [snel] om iemand voorbij te gaan en zelf te scoren.
-Snel+pass
Een van je snelle vleugelspelers of aanvallers gebruikt zijn [snel] om iemand voorbij te gaan en te passen naar een aanvaller!
-Onvoorspelbaar+scoren
Een van vleugelspelers of aanvallers scoort zelf mbv zijn [onvoorspelbaar]
-Onvoorspelbaar+pass
Een onvoorspelbare pass naar een teamgenoot die een kans krijgt
-Onvoorspelbare actie
De onvoorspelbare speler scoort bijna waarna een teamgenoot de bal in kan tikken
Technisch vs. Koppen bespreek ik niet, de kans hierop is klein en technisch wordt toch meer gebruikt voor de TDF dan om er een SE mee te creëren.
Afkortingen:
SE: special event
Spec.: specialiteit
SH: Spelhervatting
TDF: Technical defensive forward
De resultaten:
-Corner+koppen:
Iedere speler voegt zo'n 6% toe aan de kans op een kopgoal (14443338.362)
Elke kopper op het veld geeft 6% scoringskans van het corner+koppenevent. Het maakt niet uit hoeveel koppers je tegenstander heeft of hoeveel jij er hebt, een volgende voegt altijd 6% toe.
Een voorbeeld ter illustratie;
Het is 3-3 in koppers -> Kans op een event is (3+3)*6%=36% -> De kans dat jij het event krijgt is aantal koppers in je team(3)/totale aantal koppers(6)=0,5 De kans dat jij zo'n event scoort is dan dus 36%*0,5=18%
Nu krijg jij er een kopper bij 4-3 in jouw voordeel
Kans op event (4+3)*6%=42% -> Kans dat jij het event krijgt is 4/7 -> 42%*4/7=24% (precies 4 koppers*6%
In de hele formule kan je zien dat eerst het totale aantal koppers boven de deelstreep staat en vervolgens onder de deelstreep. Je mag ze dus wegstrepen waarna je enkel jouw aantal koppers*6% over houdt:
(4+3)*6%*4/(4+3)=6%*4
Hier bestaan veel misverstanden over, zelfs HAG gaat hier de fout in:
Om het event te krijgen is het van belang hoeveel koppers je hebt, om het event te scoren maakt het niet uit hoeveel koppers je hebt: (14443338.593) en (14443338.594)
-Snel+scoren:
Is scoren afhankelijk en dus moeilijk te scoren voor een winger, succesrate aanvallers 75% (14443338.159) Ik heb in mijn conclusie gerekend met Ere-III niveau, daar is het verdedigen niveau te hoog voor een winger om dit event te scoren. Voor lagere divisies kan er dus wel gerekend worden op een (kleine) kans dat een winger dit event scoort.
Iedere speler voegt zo'n 8% toe aan de kans op het event (14443338.376)
-Snel+pass:
Niet scoren afhankelijk en een succesrate van 75% (14443338.353)
Iedere speler voegt zo'n 7% toe aan de kans op het event. (14443338.376)
Een snel+pass event wordt altijd afgemaakt door een aanvaller, een snelle aanvaller heeft voor dit event dus een collega naast hem nodig. In een 5-5-0 opstelling zal je dit event dus niet krijgen.
-Onv.+scoren:
Is scoren afhankelijk en dus nutteloos voor een winger, succesrate aanvallers 75% (14443338.169) Ik heb in mijn conclusie gerekend met Ere-III niveau, daar is het verdedigen niveau te hoog voor een winger om dit event te scoren. Voor lagere divisies kan er dus wel gerekend worden op een (kleine) kans dat een winger dit event scoort.
Iedere aanvallende speler voegt zo'n 2,5% toe aan de kans op het event. (14443338.381)
-Onv+pass:
Iedere speler voegt zo'n 1,75% toe aan de kans op het event. (14443338.381)
succesrate 75% (http://www.hattristics.org/pub/statUnpredictable.php), voor wingers en aanvallers ligt dit percentage beduidend lager (50%).
-Onv actie:
Iedere speler voegt zo'n 1,75% toe aan de kans op het event. (14443338.381), succesrate 80% (http://www.hattristics.org/pub/statUnpredictable.php), ook weer beduidend lager (50%) voor wingers en aanvallers.
Om nu de kans op een bepaald SE-goal te vinden vermenigvuldig je de kans op het event met de succesrate.
Corner+koppen: 0,06 (voor elke speler)
Snel+scoren: 0,06 (voor aanvallers)
Snel+pass: 0,0525 (voor wingers en aanvallers)
Onv+scoren: 0,01875 (voor aanvallers)
Onv+pass: 0,013125 (voor defs en mids)
..................0,00875 (voor wingers en aanvallers)
Onv actie: 0,014 (voor defs en mids)
.................0,00875 (voor wingers en aanvallers)
Conclusie:
Aanvallers: Snel, geen twijfel mogelijk. Kans op 2 events met een hele mooie verwachtingswaarden.
Wingers: Snel of koppen, ongeveer dezelfde verwachtingswaarde. (Op lagere niveaus geeft snel een hogere kans op een SE goal omdat daar scoren minder van belang is)
Mids: Koppen, onvoorspelbaar geeft een kans op een negatief event
Defs: Koppen en misschien onvoorspelbaar.
Waarom defs misschien onvoorspelbaar? Hier kom ik niet zo goed uit en is iemand nodig die meer wiskundig onderlegd is. Een event kan niet meer dan 1x per wedstrijd plaatsvinden. Wanneer je dan al een hoop koppers in het team hebt is het misschien raadzaam hier ook een onvoorspelbare te hebben om ook kans op die events te krijgen. Ook is het zo dat die 6% wat moet afvlakken naarmate er meer koppers op het veld staan. 20 koppers*6% kan immers niet kloppen.
Ik ben dolblij met dat topic. Had die 1000-posts van Global wel in m'n bookmark staan, alleen geen idee waar te beginnen. Dus deze samenvatting is echt supertof!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:56 schreef Flappekz het volgende:
ff een verhaaltje over specialiteiten gejat. Schrijver is de manager van AKRIS Nijmegen, voormalig kampioen van de eredivisie:
[..]
Hebben jullie wat te doen
Ik vind m ook erg nuttig, vandaar dat ik m hier ook maar ff deelquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:58 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
[..]
Ik ben dolblij met dat topic. Had die 1000-posts van Global wel in m'n bookmark staan, alleen geen idee waar te beginnen. Dus deze samenvatting is echt supertof!
Dat je ze traint als je toevallig een 15-jarig talentje aangeboden krijgt snap ik gezien je training bij de senioren. Dat je er actief naar scout niet, het trainen van andere linies/skills levert immers, uitzonderingen daargelaten, veel meer op..quote:
Het hoeft niet in verdedigen te zijn he.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zoeken pas sinds enkele weken specifiek naar keepers, ik was benieuwd naar het verschil.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:01 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Dat je ze traint als je toevallig een 15-jarig talentje aangeboden krijgt snap ik gezien je training bij de senioren. Dat je er actief naar scout niet, het trainen van andere linies/skills levert immers, uitzonderingen daargelaten, veel meer op..
Ik heb 'm ook aangenomen, dit was de beste speler waarmee ze kwamen aanzettenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan zou ik m hebben aangenomen!
Nu hopen dat ie ook keepen kan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:06 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook aangenomen, dit was de beste speler waarmee ze kwamen aanzetten
Ik helemaal blij want die hebt ik nog niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:48 schreef Outpost76 het volgende:
Volgende week een friendly in Georgië!![]()
![]()
Sjelsiequote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:13 schreef Drassss het volgende:
Ik had beter Sjelsie kunnen kijken, daar staat het tenminste al 2-2 zucht.
Nog steeds zo'n grafpot?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:18 schreef Flappekz het volgende:
Scheidsrechter Vink is weer lekker bezig
Ook dat ja.quote:
Hmmz ja ik volg wel alle tussenstanden, maar ben goede streams aan het zoeken dan echt een wedstrijd volgenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:20 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ook dat ja.
Graafschap had al een paar keer geel moeten krijgen, krijgen helemaal geen kaarten. Utrecht maakt ook een keer een lekkere overtreding, meteen rood
die verdient het predicaat scheidsrechter niet eens..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:18 schreef Flappekz het volgende:
Scheidsrechter Vink is weer lekker bezig
Daarom zet ik het er expliciet bij ja...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:24 schreef MrMoon het volgende:
[..]
die verdient het predicaat scheidsrechter niet eens..
Google is toch zo'n goede zoekmachine?quote:Manager van Google vermist in Egypte
Internet werkt niet meer in Egyptequote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:27 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Google is toch zo'n goede zoekmachine?
Misschien issie persoonlijk zn internetverbinding gaan zoekenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Internet werkt niet meer in Egypte
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:27 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Google is toch zo'n goede zoekmachine?
Hijst helemaal zoekquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:31 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Misschien issie persoonlijk zn internetverbinding gaan zoeken
Nou zeg...quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:52 schreef Outpost76 het volgende:
http://nos.nl/artikel/215(...)resteren-slecht.html
Nee echt!?![]()
Dat had ik niet verwacht zeg!
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nooit echt klachten over de NS of OV. Natuurlijk gaat er wel iets mis, maar ach?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:52 schreef Outpost76 het volgende:
http://nos.nl/artikel/215(...)resteren-slecht.html
Nee echt!?![]()
Dat had ik niet verwacht zeg!
Dat vermoeden had ik alquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Je bent je 9e plaats kwijt aan Drassss Gijs_
quote:
Daar snap ik nou niks van.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Je bent je 9e plaats kwijt aan Drassss Gijs_
Ik gun hem je van harte ook hoor! Spammer boven spammerquote:
Mja jij woont dan ook in een boerengehucht. Daar komt de trein niet eens dus wat wil je dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nooit echt klachten over de NS of OV. Natuurlijk gaat er wel iets mis, maar ach?
Hehe valt mee. Ik zit er vaak genoeg in... maar heb nooit te klagen moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mja jij woont dan ook in een boerengehucht. Daar komt de trein niet eens dus wat wil je dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |