Meerdere bevestigingen van bevelen tot schieten in de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:17 schreef tass het volgende:
Zo, eindelijk AJE op de tv gevonden, tis alleen lullig dat ik er nu met m'n rug naar toe zit![]()
On topic: ik blijf mijn twijfels houden over het leger: is er ooit een bevel tot vuren gegeven, of houdt het leger zich aan zijn eigen regels?
Als dat daadwerkelijk zo is, dan heeft Moebie toch echt de steun van het leger niet meer?
Of is er gewoon nog geen bevel gegeven en dan blijft de vraag; wat doet het leger dan? Dan hoeft er maar 1 gehoorzame soldaat te zijn en het hek is van de dam....
De meeste geruchten zijn dat het leger zich eerst moest positioneren in de stad en dat ze daarna orders kregen om te schieten maar toen stonden ze al tussen de juichende mensen dus het leger weigerde de ordes.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:17 schreef tass het volgende:
Zo, eindelijk AJE op de tv gevonden, tis alleen lullig dat ik er nu met m'n rug naar toe zit![]()
On topic: ik blijf mijn twijfels houden over het leger: is er ooit een bevel tot vuren gegeven, of houdt het leger zich aan zijn eigen regels?
Als dat daadwerkelijk zo is, dan heeft Moebie toch echt de steun van het leger niet meer?
Of is er gewoon nog geen bevel gegeven en dan blijft de vraag; wat doet het leger dan? Dan hoeft er maar 1 gehoorzame soldaat te zijn en het hek is van de dam....
Ahaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:16 schreef intellectuele_user het volgende:
Ayman Mohyeldin, 31 jaar, geboorteplaats: Cairo, Egyptische vader, Palestijnse moeder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ayman_Mohyeldin
Ayman did not have formal educational training as a journalist but instead studied International Politics. Nice, hij doet het beter dan menig 'journalist'.
Voor zover ik kan zien is hij nog niet getrouwd.
http://blogs.aljazeera.net/profile/ayman-mohyeldin
Eens, maar ik had toch verwacht dat het momentum uit de demon zou raken als de vandaag niet zouden gaan marcheren. Dat lijkt niet aan de hand.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou en morgen is het misschien iets tammer en donderdag ook, maar vrijdag gaat het weer los.
Egyptenaren zijn niet zo gehaast als wij westerlingen.
Dan wordt het matten denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:18 schreef Dickbride het volgende:
Goeie vraag nu: wat als Mubarak niet vanavond aftreedt?
Het leger blijft weigeren te schieten & sterker nog, ze hebben zelfs (semi-officieel) aangegeven helemaal geen geweld te gaan gebruiken tegen de burgers. Uiteraard, tenzij er geweld tegen hen gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
De meeste geruchten zijn dat het leger zich eerst moest positioneren in de stad en dat ze daarna orders kregen om te schieten maar toen stonden ze al tussen de juichende mensen dus het leger weigerde de ordes.
Aandachtshoer?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:20 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dan wordt het matten denk ik.
Lekker open deuren intrappen met John KerryWat is zijn functie dat ie hierover praat?
Voorzitter senaatscommissie buitenland ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:20 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dan wordt het matten denk ik.
Lekker open deuren intrappen met John KerryWat is zijn functie dat ie hierover praat?
Na het middaggebed staat weer een mars gepland. Hopelijk gaan ze dan wél richting paleis.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef BrandX het volgende:
waarom denkt iedereen dat vrijdag dè dag in deze protesten gaat worden (lees dat overal op twitter, maar niet waarom)?
Moet van el-Baradei.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef BrandX het volgende:
waarom denkt iedereen dat vrijdag dè dag in deze protesten gaat worden (lees dat overal op twitter, maar niet waarom)?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Moet van el-Baradei.
Er was eerder aangekondigd dat ze vrijdag naar het paleis zouden gaan, daarna werd het vandaag, maar vandaag zijn ze dus niet gegaan. In hoeverre dat ook echt gaat gebeuren is natuurlijk de vraag.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef BrandX het volgende:
nee, hij is ook een naprater. Dat gerucht/voorstel ging al rond voor hij zijn bek opentrok.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Moet van el-Baradei.
Nee, men zegt dat het gek is dat Turkije en Iran eerder op dit alles met een officieel statement zijn gekomen dan de VS.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef RvLaak het volgende:
Hoor ik het nou goed dat de Amerikanen pissig zijn omdat Turkije (en nog een land) al wel gereageerd hebben op de situatie & Obama nog niet?
Dan is het goedquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voorzitter senaatscommissie buitenland ?
Dat is de ultimatum die ze dan stellen aan Mubarak om te vertrekken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef BrandX het volgende:
VS heeft nou eenmaal grotere belangen in Midden-Oosten dan die 2 landen, laatstgenoemden redden het ook zonder Egypte, Amerika heeft echt belangen bij een gunstige regering.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, men zegt dat het gek is dat Turkije en Iran eerder op dit alles met een officieel statement zijn gekomen dan de VS.
omdat vorige vrijdag ook de doorbraak was qua protesten, dan is het in Egypte weekend.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef BrandX het volgende:
Wie staan er dan nog wel achter Moebie dat ie niks doet?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het leger blijft weigeren te schieten & sterker nog, ze hebben zelfs (semi-officieel) aangegeven helemaal geen geweld te gaan gebruiken tegen de burgers. Uiteraard, tenzij er geweld tegen hen gebruikt wordt.
Ik meende echt te horen dat hun geen officieel statement uit hadden moeten geven voor de VS (they shouldn't have made the statement before the white house).quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, men zegt dat het gek is dat Turkije en Iran eerder op dit alles met een officieel statement zijn gekomen dan de VS.
Nee. De reden waarom vrijdag is natuurlijk het Islamitische vrijdaggebed. Zoals afgelopen vrijdag gaan mensen na het vrijdagmiddag gebed massaal de straten op.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:22 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Er was eerder aangekondigd dat ze vrijdag naar het paleis zouden gaan, daarna werd het vandaag, maar vandaag zijn ze dus niet gegaan. In hoeverre dat ook echt gaat gebeuren is natuurlijk de vraag.
politie, luchtmacht, militaire politie & zij die financieel afhankelijk zijn van dit regimequote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:23 schreef tass het volgende:
[..]
Wie staan er dan nog wel achter Moebie dat ie niks doet?
Of zal de hoogste bevelhebber wel nog achter hem staan?
Er werd "altijd gezegd dat als hij de steun van het leger verliest, hij niks meer is"
Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |