Hier ben ik het mee eens. Dit is inderdaad de enige manier. Je moet proberen trots te zijn op jezelf zonder jezelf met anderen te vergelijken. En inderdaad vrouwen uit je hoofd zetten is het beste.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:51 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Tsja, de vicieuze cirkel van zelfvertrouwen.
Geen zelfvertrouwen -> Geen succes bij vrouwen
Geen succes bij vrouwen -> Nog minder zelfvertrouwen
Ergens zul je deze cirkel moeten doorbreken. Hoe? Trots zijn op jezelf, lekker in je vel zitten (ga sporten, bij een vereniging, doe een toffe reis). Hoe je met anderen omgaat, is een reflectie van hoe je jezelf ziet en hoe je je voelt. Zet die vrouwen voorlopig maar even uit je hoofd, en werk aan jezelf.
DAT is wat volgens mij pijn doet, nog eens met de neus op de feiten gedrukt worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:19 schreef Premium_Quality het volgende:
Ze geeft je geen klap met een knuppel toch? Het ergste wat vrouwen doen meestal is wegdraaien of even koud naar je kijken. Als je gaat lachen of het je denkt: "boeiend", doet het ook geen pijn. Het doet alleen pijn als je denkt: "Oh, zie je nou wel. Alle vrouwen zijn gemeen tegen me en willen niks met me te maken hebben Ik ben echt hopeloos met vrouwen en zal nooit liefde kennen!"
Ik denk dat het wel meevalt. Elke man of vrouw is weer anders. Wat vooral verschilt zijn de intenties van beide kanten. Een hetero man zal je niet beoordelen als mogelijk datingmateriaal, een hetero vrouw wel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:47 schreef Northside het volgende:
En gesprekken met vrouwen zijn anders dan gesprekken met mannen. Zo ervaar ik het zelf tenminste ook. Bij vrouwen moet je veel subtieler zijn in je uitspraken geloof ik, omdat ze alles op zichzelf betrekken. Bij mannen kan je alles roepen. (ik denk dat dat het verschil is tenminste, ben er na al die jaren nog steeds niet zeker van)
Ik ben soms nogal ongenuanceerd in mijn uitspraken, sarcastisch, droge humor, etc. Mannen vinden dat leuk, die doen lekker mee. Vrouwen staan me nog wel eens aan te staren als ik zoiets doe ('omg, he didn't really say that, did he?!'). Ik kan het niet anders uitleggen dan dat vrouwen... gevoeliger zijn?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt. Elke man of vrouw is weer anders. Wat vooral verschilt zijn de intenties van beide kanten. Een hetero man zal je niet beoordelen als mogelijk datingmateriaal, een hetero vrouw wel.
Er zijn ook vrouwen die juist houden van een sarcastische man. Maar je moet net de juiste treffen en ik denk dat je wel gelijk hebt dat de meeste vrouwen het niet waarderen. Of dat nou vrouw-eigen is weet ik niet, misschien zijn ze gevoeliger omdat ze niet je vriend willen worden, maar meer dan dat. In ieder geval die mogelijkheid aan het evalueren zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben soms nogal ongenuanceerd in mijn uitspraken, sarcastisch, droge humor, etc. Mannen vinden dat leuk, die doen lekker mee. Vrouwen staan me nog wel eens aan te staren als ik zoiets doe ('omg, he didn't really say that, did he?!'). Ik kan het niet anders uitleggen dan dat vrouwen... gevoeliger zijn?
Horoscopen.....nee, complete turn-off voor mij.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:36 schreef Northside het volgende:
Dan heb ik ook nog een gouden tip voor TS en andere mannen die niet weten hoe ze een gesprek met een vrouw gaande moeten houden.
Lees een boek over horoscopen en sterrenbeelden enzo.
Ook al interesseert het je helemaal niets, vrouwen vinden het te gek. Op feestjes en partijen ben je de man. Vraag naar hun sterrenbeeld, noem vervolgens wat (algemene) positieve eigenschappen van dat sterrenbeeld op, 'herken je dat ook in jezelf?', en je hebt een gesprek.
Gefeliciteerd, vernoem jullie eerste kind maar naar mij.
Jij valt op sarcastische mannen met droge humor toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Horoscopen.....nee, complete turn-off voor mij.![]()
Helemaal als een man er verstand van heeft.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Dit is inderdaad de enige manier. Je moet proberen trots te zijn op jezelf zonder jezelf met anderen te vergelijken. En inderdaad vrouwen uit je hoofd zetten is het beste.
Ik krijg toch de indruk dat het vanzelf gaat als je goed in je vel zit.
Ik twijfel in elk geval steeds meer of mijn uiterlijk wel het probleem is.
Goed man! Had in het vorige topic je foto's gezien, en is inderdaad geen enkel probleem. Het komt goedquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef richard_prf het volgende:
Ik twijfel in elk geval steeds meer of mijn uiterlijk wel het probleem is.
Ik vind dat niet meevallen, vrouwen en mannen zijn allemaal uniek, maar dan nog is er een enorm verschil tussen de gemiddelde vrouw en de enorme man.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt. Elke man of vrouw is weer anders. Wat vooral verschilt zijn de intenties van beide kanten. Een hetero man zal je niet beoordelen als mogelijk datingmateriaal, een hetero vrouw wel.
Eerlijk gezegd zou ik liever met een knuppel geslagen worden. Ik ben vrij stevig gebouwd dus kan wel een stootje hebbenquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:19 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ze geeft je geen klap met een knuppel toch? Het ergste wat vrouwen doen meestal is wegdraaien of even koud naar je kijken. Als je gaat lachen of het je denkt: "boeiend", doet het ook geen pijn. Het doet alleen pijn als je denkt: "Oh, zie je nou wel. Alle vrouwen zijn gemeen tegen me en willen niks met me te maken hebben."
I know, doe ik ook al wel een beetjequote:Op donderdag 3 februari 2011 12:51 schreef VonHinten het volgende:
Ergens zul je deze cirkel moeten doorbreken. Hoe? Trots zijn op jezelf, lekker in je vel zitten (ga sporten, bij een vereniging, doe een toffe reis). Hoe je met anderen omgaat, is een reflectie van hoe je jezelf ziet en hoe je je voelt. Zet die vrouwen voorlopig maar even uit je hoofd, en werk aan jezelf.
Dit heb ik ook gemerkt. Gelukkig kan je die vaardigheden later ook nog aanleren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:16 schreef benzin het volgende:
Maar neemt niet weg dat dit topic interessant is. Ik denk dat het wel/niet horen bij een groep op de middelbare school inderdaad een belangrijke indicator is voor de vaardigheden om met vrouwen om te gaan op latere leeftijd.
Dit klinkt bekend, het is echt een kleine groep vrouwen die dat kunnen relativeren en waarderen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben soms nogal ongenuanceerd in mijn uitspraken, sarcastisch, droge humor, etc. Mannen vinden dat leuk, die doen lekker mee. Vrouwen staan me nog wel eens aan te staren als ik zoiets doe ('omg, he didn't really say that, did he?!'). Ik kan het niet anders uitleggen dan dat vrouwen... gevoeliger zijn?
Waarschijnlijk wel, maar dat is wel vele malen moeilijkerquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:34 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gemerkt. Gelukkig kan je die vaardigheden later ook nog aanleren.
Het is te doen, maar je hebt iemand nodig die het je gaat aanleren. Met alleen goedbedoelde adviezen red je het niet mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dat is wel vele malen moeilijker
Goede post inderdaad van Schenkstroop.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik in een soortgelijke situatie zit, maar dat heeft in mijn geval alles te maken met mijn karakter en dan met name mijn onzekerheid.
Ik ben pas net geen tiener meer, dus ik heb verder geen recht van spreken.Maar in deel 2 staat iets moois waar veel te weinig op gereageerd is.
[..]
Ik geloof dat daar weleens een kern van waarheid in zou kunnen zitten. Ik heb ook heel erg dat optrekken in groepjes gemist tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik heb heel vaak het idee dat ik ten veel niet geleerd heb en veel gemist heb; ik heb toen ook nooit zo met meisjes om kunnen gaan als mijn klasgenoten.
Ik denk dat ik in die tijd veel gemist heb in de mannen<->vrouwen-interactie. Voel me ongemakkelijk, heb totaal geen gevoel voor gesprekken met vrouwen (ben ik sowieso vrij slecht in, maar om een of andere reden is het makkelijker om een goed gesprek te voeren met mannen. Vrouwen kunnen als je raar overkomt of niet interessant genoeg weet te praten heel erg 'kil' reageren. )
Studeer inmiddels als een paar jaar en ik heb nog een tijdje om het wel te leren (en andere aspecten van mijn leven op orde te krijgen, want dat heb ik nog steeds niet). Ik denk/hoop dat het nog wel goed komt.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat wat Schenkstroop hier schetst best wel ens waar zou kunnen zijn. Ben best wel benieuwd hoe anderen daar over denken.
Zoals een artikel omschrijft voor mensen die gepest zijn en daardoor alles hebben gemist ( in mijn geval)quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:17 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Goede post inderdaad van Schenkstroop.
Ik geloof ook dat het in de meeste gevallen nooit helemaal meer goed te maken valt als je dat in je jeugd helemaal gemist hebt. Wil niet zeggen dat het helemaal hopeloos is, maar het wordt gewoon erg moeilijk. Je hebt gewoon bepaalde vaardigheden nooit geleerd, en die leren wordt niet alleen door de leeftijd maar ook door de bijpassende onzekerheid steeds moeilijker.
Klopt, die heb je al eens eerder gepost. Heb je ook een bron van het hele artikel?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:23 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Zoals een artikel omschrijft voor mensen die gepest zijn en daardoor alles hebben gemist ( in mijn geval)
"Kinderen leren op de basisschool essentiële sociale vaardigheden om met anderen te kunnen omgaan. Leren kennen van andere mensen, groepjes vormen en vriendschappen zijn daarbij cruciaal. Leert iemand dat niet omdat hij enkel bezig kon zijn met het afweren van pesterijen, dan komt hij in de brugklas het probleem tegen dat iedereen groepjes vormt en vrienden maakt behalve hij. Vaak gaan de pesters mee naar het voortgezet onderwijs zodat het pesten weer van vooraf aan begint. Geen vrienden hebben betekent niet gevraagd worden voor verjaardagen, feesten en andere gelegenheden waar hij meer mensen zou kunnen ontmoeten. Daardoor maakt hij het hele proces van leren omgaan met meisjes, blauwtjes lopen en oefenen met zoenen nooit mee. Hij leert geen vrienden maken, geen netwerk opbouwen en zelfs niet iets simpels als het binnenstappen in een kroeg. Bedenk eens hoe zwaar uw leven leunt op uw netwerk van sociale contacten en hoe vaak u er op een dag een beroep op doet. Zonder netwerk geen leven en geen kansen om te ontwikkelen.
"
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=397&pagina=1quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:25 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Klopt, die heb je al eens eerder gepost. Heb je ook een bron van het hele artikel?
Niets is onmogelijk als je er voor vecht, maar moeilijk wordt het wel.
hmnn...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:27 schreef richard_prf het volgende:
[..]
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=397&pagina=1
Ik lees het liever niet meer, te confronterend. Ik weet niet wie het geschreven heeft waarschijnlijk iemand die hetzelfde overkomen is als ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:34 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
hmnn...
Hoewel er een goed punt in zit, weinig onderbouwing en bovendien geen achtergrond van de schrijver
Tuurlijk is het moeilijker, maar niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dat is wel vele malen moeilijker
Bijzonder artikel. Bepaalde stukken zijn erg herkenbaar en ook op mij van toepassingen. Helaas is de auteur wel erg ongenuanceerd en zijn zaken slecht beargumenteerd, als er over dit artikel gediscussieerd wordt zullen mensen het hele artikel afbranden door deze tekortkomingen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:27 schreef richard_prf het volgende:
[..]
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=397&pagina=1
Ik heb ook dat gevoel dat ik dal allemaal heb gemist en niet heb geleerd. Het niet gevraagd worden voor feestjes is ook iets wat me erg bekend voorkomt van de middelbare schoolquote:Kinderen leren op de basisschool essentiële sociale vaardigheden om met anderen te kunnen omgaan. Leren kennen van andere mensen, groepjes vormen en vriendschappen zijn daarbij cruciaal. Leert iemand dat niet omdat hij enkel bezig kon zijn met het afweren van pesterijen, dan komt hij in de brugklas het probleem tegen dat iedereen groepjes vormt en vrienden maakt behalve hij. (...) Geen vrienden hebben betekent niet gevraagd worden voor verjaardagen, feesten en andere gelegenheden waar hij meer mensen zou kunnen ontmoeten. Daardoor maakt hij het hele proces van leren omgaan met meisjes, blauwtjes lopen en oefenen met zoenen nooit mee. Hij leert geen vrienden maken, geen netwerk opbouwen en zelfs niet iets simpels als het binnenstappen in een kroeg. Bedenk eens hoe zwaar uw leven leunt op uw netwerk van sociale contacten en hoe vaak u er op een dag een beroep op doet. Zonder netwerk geen leven en geen kansen om te ontwikkelen.
Het alleen leven voor school en werk komt me ook heel bekend voor. Het is alles wat ik heb en er moet inderdaad geld binnen (gaan) komen. Daarnaast is het het enige dat ik wel kanquote:Onzekerheid beheerst altijd iemands houding en uitstraling. Wat resulteert in het altijd met het hoofd naar beneden lopen, stil en onopvallend proberen te bewegen, zeer moeilijk gesprekken kunnen beginnen en onderhouden, afstand houden en pogingen om mensen te ontwijken. Leven doen ze enkel voor school en werk vanwege de verplichting dat er toch geld op tafel moet komen. Een overheersend schuldgevoel is altijd aanwezig. Schuldgevoel over wat ze denken anderen aan te doen en het idee dat de wereld beter af is zonder hen. Gedrag verandert in het meest noodzakelijke waardoor ze de verkeerde dingen aanleren en slecht voor zichzelf zorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |