Ik moest echt wennen aan Helles, en heb nog steeds liever een lekker Pils als een Jever of een Bitburger.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:01 schreef B-FliP het volgende:
Duits bier (als in pils) vind ik gewoon vele malen lekkerder dan Nederlands bier, zeker de Beierse bieren. Ofdat het gezonder is zou ik echt niet weten..
1 a 2 glazen alcohol per dag hebben een zodanig positief effect op de risicos van hart en vaatziektes dat het meer positief is dan de negatieve gevolgen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:24 schreef mediaconsurnent het volgende:
Alcohol doet veel schade aan het lichaam, daarom drink ik al jaren geen druppel alcohol meer. De waarheid rondom alcohol is een mysterie.
Oke. En wat vind jij lekker?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:36 schreef mediaconsurnent het volgende:
Mensen die 1 a 2 glazen alcohol per dag drinken zijn ook verslaafd. Mijns inziens zijn dat alcoholisten.
Minder zoet inderdaad, daarom vind ik Duits bier een stuk lekkerder smaken dan het Nederlandse bier.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Duits pils is over het algemeen niet zo zoet als het Nederlandse, zit meer hop in.
Wat Bolkestijn zegt. Duits bier > NL bier.quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Minder zoet inderdaad, daarom vind ik Duits bier een stuk lekkerder smaken dan het Nederlandse bier.
Te bitter zekerquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:52 schreef NanKing het volgende:
(Früh) Kölsch of Becks (gold) ftw.![]()
Bitte ein Bit, vind ik echt niet te zuipen.
Belgische pilseners ben ik dan weer geen fan van. Het feit dat Jupiler lauw nog wel te drinken geeft al aan dat het qua smaak niet veel voorstelt. Bitburger vind ik zelf ook niks, meer een weeïge smaak. Lekkerste pils vind ik nog Neubourg, lekker bitter.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:57 schreef Seven. het volgende:
Het is allemaal troep. Alleen de Belgen mogen zich de meester der bieren noemen. Licht mexicaans zomerbiertje kan ik ook nog wel van genieten maar Duits of Nederlands bier: dat is kiezen uit twee kwaden.
Ik van Alt uit Düsseldorf (dus geen Diebels)quote:
Dan was ie niet goed meerquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Belgische pilseners ben ik dan weer geen fan van. Het feit dat Jupiler lauw nog wel te drinken geeft al aan dat het qua smaak niet veel voorstelt. Bitburger vind ik zelf ook niks, meer een weeïge smaak. Lekkerste pils vind ik nog Neubourg, lekker bitter.
Verschillende keren, was wel in een (Duitse) discotheek. Maar volgens mij is het daar wel proper.quote:
Jupiler is lauw helemaal niet te drinkenquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Belgische pilseners ben ik dan weer geen fan van. Het feit dat Jupiler lauw nog wel te drinken geeft al aan dat het qua smaak niet veel voorstelt. Bitburger vind ik zelf ook niks, meer een weeïge smaak. Lekkerste pils vind ik nog Neubourg, lekker bitter.
Bij andere bieren krijg je het niet binnen lauw, bij Jupiler is het nog bij gebrek aan beter.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jupiler is lauw helemaal niet te drinken. Maar is ook absoluut niet het beste bier dat er te krijgen is trouwens.
Alt is wel okaiquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik van Alt uit Düsseldorf (dus geen Diebels)
Uerige vind ik de lekkerste, maar Schumacher of Schlussel zijn ook lekker
De hofleverancier van de Lidl, grootste brouwer van Duitslandquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:27 schreef NanKing het volgende:
Het enige wat je ter aller tijde moet ontwijken is pennerbier nummer een oetinger
Jever haal ik wel eens omdat het het meest hoppige bier is wat je hier kunt krijgen. Dat hele hopbittere vind ik erg lekker bij scherp eten, of het nou Aziatisch of Mexicaans is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik moest echt wennen aan Helles, en heb nog steeds liever een lekker Pils als een Jever of een Bitburger.
Dat Pilsner in Belgie niet zo geweldig is schijnt door het water te komen, dat schijnt niet zo geschikt te zijn voor Pilsner. Was gisteren op Tournee generale (serie over bier en eten) op de Belg een brouwer die al jaren geleden was gestopt met Pils om zich op Geuze te storten, hij vertelde dat het water daar niet geschikt was voor een echt goede Pilsnerquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jever haal ik wel eens omdat het het meest hoppige bier is wat je hier kunt krijgen. Dat hele hopbittere vind ik erg lekker bij scherp eten, of het nou Aziatisch of Mexicaans is.
Maar Jever vind ik dan weer niet zo frisbitter. Het mist een beetje het lichte zomerse, alsof er net niet genoeg prik in zit. Vooral in die combinatie blinkt veel Duits bier uit, waarbij ze dan iets minder hopbitter zijn dan Jever.
Ik heb ook altijd het idee dat er in Duitsland meer verschil is tussen tap en flesbier. Ik heb daar al zo vaak gehad dat ik helemaal lyrisch kon worden over een of ander pilsener van de lokale stadsbrouwer, dat heb ik met flessen niet zo.
Verder wil ik niks afdoen op de bierbrouwkwaliteiten van de Belgen, maar van pilsener hebben ze echt geen verstand. Het een zal wel met het ander te maken hebben, je gaat in Schotland ook geen gin drinken.
Het lijkt me vooral iets met de hop, aangezien het waterig genoeg is, maar niet bitter genoeg.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat Pilsner in Belgie niet zo geweldig is schijnt door het water te komen, dat schijnt niet zo geschikt te zijn voor Pilsner. Was gisteren op Tournee generale (serie over bier en eten) op de Belg een brouwer die al jaren geleden was gestopt met Pils om zich op Geuze te storten, hij vertelde dat het water daar niet geschikt was voor een echt goede Pilsner
je bent een bekend alcoholist hier op het forum en je hebt een kloon aangemaakt om het tegendeel te bewerenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:24 schreef mediaconsurnent het volgende:
Alcohol doet veel schade aan het lichaam, daarom drink ik al jaren geen druppel alcohol meer. De waarheid rondom alcohol is een mysterie.
Ga je schamenquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:10 schreef lecram24 het volgende:
Van het weekend weer naar Dusseldorf en dan verheug ik mij weer op een schumacher alt op de marktplaats met een bord goulashsoep. En bij het naar huis gaan een kratje diebels mee of een paar flessen schumacher alt. Voor mij geen nederlands pils, of een belgie's westmalle trippel of een alt.
Schamen voor een diebels ik niet hoor koud erg lekker.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga je schamen
Kom je ook wel eens in Uerige? Mijn stamkroeg
Uerige is toch wel het lekkerste bier dat ik ken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:00 schreef lecram24 het volgende:
[..]
Schamen voor een diebels ik niet hoor koud erg lekker.
yep, en in Schlussel een van de grote voordelen om met iemand getrouwd te zijn uit dusseldorf.
Mijn schoonfamilie woont daar en kom dus regelmatig in dusseldorf.
Zaterdag lekker een vaatje Uerige en killerpitch bij het familie bezoek.
liever dat dan cronisch domme uitspraken doenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:36 schreef mediaconsurnent het volgende:
Mensen die 1 a 2 glazen alcohol per dag drinken zijn ook verslaafd. Mijns inziens zijn dat alcoholisten.
Brauerei im Füchschen, hebben een geweldig ontbijt en Silberfüchschen, een Weizen. Ik vind het wat te studentikoos. Het Alt is niets mis mee verder.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:40 schreef XL het volgende:
Füchschen is het mooiste alt van Düsseldorf!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |