Tja, Heb er eens een keer een aflevering van gezien waar iemand op bewakingscamera beelden een stuk papier in handen had, inzoom, mmm, een vliegticket, inzoom, mmmm een barcode, inzoom, barcode inlees in computer, bingo.quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het altijd mooi als ze iets hebben en dat moeten ze matchen met de database om zo de persoon te vinden bij wie het hoort.
En dan zie je allemaal gezichten voorbij vliegen van mensen die het niet zijn.
Ik wou dat Google zo werkte. Dat je wat intikt en dat 'ie dan heel snel alle sites voorbij laat komen die er niks mee te maken hebben.
Oh men! Dan wordt het beeld van een beveiligingscamera ongeveer 100.000 keer ingezoomed, zodat in de reflectie van een oog (oog < 1 pixel) van iemand op die camera te zien valt wie er nog meer in de kamer staan, zegt die vrouw "The resolution isn't very good"quote:
deze camera geeft gelukkig een betere resolutiequote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh men! Dan wordt het beeld van een beveiligingscamera ongeveer 100.000 keer ingezoomed, zodat in de reflectie van een oog (oog < 1 pixel) van iemand op die camera te zien valt wie er nog meer in de kamer staan, zegt die vrouw "The resolution isn't very good"
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het altijd mooi als ze iets hebben en dat moeten ze matchen met de database om zo de persoon te vinden bij wie het hoort.
En dan zie je allemaal gezichten voorbij vliegen van mensen die het niet zijn.
Ik wou dat Google zo werkte. Dat je wat intikt en dat 'ie dan heel snel alle sites voorbij laat komen die er niks mee te maken hebben.
[quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:47 schreef Sealnova het volgende:
[..]
deze camera geeft gelukkig een betere resolutie
Ja en met sommige algoritmes kan je ook nog in 3d de foto bekijken dus dat is echt fantastischquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
[
Eigenlijk bevat één foto van een wegwerpcamera alle informatie ter wereld. Want als je inzoomt op het oog van iemand die op deze foto staat zie je weer haarscherpe andere beelden met mensen, op wiens ogen je ook weer kunt inzoomen ad infinitum.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:47 schreef Sealnova het volgende:
[..]
Dit filmpje vat het allemaal samen:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:47 schreef Sealnova het volgende:
[..]
Dan zit eigenlijk de hele wereld in iedere foto.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef Sealnova het volgende:
[..]
Ja en met sommige algoritmes kan je ook nog in 3d de foto bekijken dus dat is echt fantastisch
Zie post #7quote:
Net als autos die van de weg afraken direct ontploffen bedoel je?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef Farenji het volgende:
Als je een computer incl alle data wil vernietigen, hoef je alleen de monitor kapot te schieten.
En een laptop díe in het water is gevallen, is ook onherstelbaar. Als je hem opstart, brandt ie door met veel rook. Je zal de kapotte chips moeten fixen of vervangen, want de harddisk kun je er niet gewoon uithalen.
Lolquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:13 schreef DutchErrorist het volgende:
Bij Transformers is het ook zo ernstig![]()
Of The Ring waar alle internetpagina's op C:\ staan(Zag je in de adresbalk staan)
Dat bestaat echt, het is fsn voor IRIX.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:07 schreef Q. het volgende:
Vergeet Jurassic Park niet, waarmee je in 3D door het filesystem kan vliegen.
Kutkind: "Hey, I know this, this is UNIX!"
Ja inderdaad. Je baas (zonder al te veel kennis) zal de vorige dag maar net zo'n film gezien hebben en jouw ook vragen of je dit kunt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:05 schreef Barbaaf het volgende:
't Is alleen jammer dat iedereen hierdoor gaat denken dat elke computernerd in staat is dit soort geintjes te doen. En dan kwaad worden omdat je die vage foto van ze niet even kan 'enhancen'
Dat is nog het ergste.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat bestaat echt, het is fsn voor IRIX.
Jep, dat was ook geniaalquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:07 schreef Q. het volgende:
Vergeet Jurassic Park niet, waarmee je in 3D door het filesystem kan vliegen.
Kutkind: "Hey, I know this, this is UNIX!"
Had zo iemand eens staan op de afdeling, vroeg hem of hij op een bezem kon vliegen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Je baas (zonder al te veel kennis) zal de vorige dag maar net zo'n film gezien hebben en jouw ook vragen of je dit kunt.
"Nee, dat kan ik niet",
"Maar wij betalen jou toch veel omdat je er verstand van hebt! Gisteren zag ik op TV een kind van 11 jaar die foto's enhancen. Het is maar een paar keer klikken"
"Ik kan het niet omdat die informatie niet in de foto zit"
"Dan moet je zoomen en enhancen en daarna een algeritme gebruiken. Dan kan het wel"
"Nietus"
"wellus"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |